Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Paskoja kuvia

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Juke.K, 28 Elokuu 2012.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Minusta tämä asia kuuluu tänne. Keskustelen siis omista kuvistani.

Olen selaillit ja järjestellyt kuviani kesästä asti. Joka päivä pääsen lähemmäksi sitä että kaikki kuvat on käyty läpi. Sekin aikaa myöten siis tulee eteen. Yksi asia on tullut tämän prosessin aikana selväksi itselle. Mulla on paskoja kuvia jumalattomasti. Ehkä jopa kaikki. No ei ehkä kaikki. On mulla omasta mielestä noin 100 hyvää kuvaa. Joku toinen päivä olisin sanonnut että 1000. Onko tässä kuvaamiseesa mitään järkeä?

2. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Paskoja kuvia

Why this is here ?
    No photo ?
    WHY ...

3. Vs: Paskoja kuvia

Eihän tässä mitään järkeä ole !
    Kuvaa filmille niin on jotain fyysistä mitä heittää roskiin niin minä teen...

4. jms

jms Member

230
    0
    16

Samaa miettinyt itsekin monet kerrat. Välillä tulee kilpailtua itsensä kanssa liikaakin. Jos tänään otettu kuva ei anna kovempaa "ookasmia" kuin eilen otettu, tuntuu aika turhauttavalta, välillä ollut olo että "turhauttava" on aivan liian lievä ilmaisutapa. Mutta miksi pitää koko ajan suorittaa ja kilpailla? Viime aikoina miettinyt että jos heittäisi tuon ns. taiteellisen kuvaamisen hiiteen ja alkaisi ottamaan peruspokkarilla sellaista arkipäivän dokumenttityylistä kuvaa, satunnaiset katuräpsyt mukaan lukien. Ei välittäisi siitä vaikka kuva ei olisikaan mitään ihastusta herättävä. Ehkä niiden kuvien arvon ymmärtäisi vuosien päästä, varsinkin jos alkaa dementia painamaan päälle. Ei jokaisen kuvan tarvi olla parimetrinen printti seinälle-kamaa.

Voihan sen muistikortinkin heittää silloin tällöin roskiin. Tai levylle poltetut kuvat. Tai koko kameran jos oikein pahasti hitsaa kiinni...

5. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Tietysti paskoja kuvia kertyy. Maku muuttuu, oma näkemys muuttuu, ehkä tyylisuuntakin.
    Vuosia vanhoista usein jälkeen päin vasta nousevat esille muutamat selvästi paremmat kuvat, loput painuvat sinne massaan.

Erikseen sitten ne albumi/muistokuvat. Niissä visuaalinen ilme ei ole se juttu, vaan tärkeä muisto jonka kuva on tallentanut.

6. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48

Ilman epäonnistumisia ei opi mitään.
    Matka on tärkeämpi kuin päämäärä jne.

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Shit pictures = great pictures !

Must Love shit (a lot) !

WOW !

8. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Saaks tähän laittaa paskoja kuviaan (kun olis sopiva teema ja ei oo viel yhtään kuvaa)?
    Näit skeidoi kun olis niin paljon ja niit ei kehtaa laitella muiden ottamien superhyvien sekaan ilman ennakkovaroitusta niiden paskuudesta!
    Otan pois - jos ei käy ja aloitan sit oman paskojen kuvien ketjun ...
    Kiitti hyväst ideast!
    - E

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Alotin tämän tekstinä kun osion otsikossa lukee "Keskustele omista ja muiden ottamista valokuvista." Eihän tänne kait pakko ole kuvia laittaa, mutta ilman muuta saa laittaa jos haluaa. Jokainen joka haluaa laittaa tähän ketjuun kuvia saa sen tehdä. Olkoot ne sitten vaikka paskoja.

Mutta kun ihan oikeesti kuvani ei hääppösiä ole. Miks mulla ei ole vaikka jokaisesta naapurin talosta kuvaa? Ei luulis olevan vaikeaa ottaa. Olis edes jotakin dokumenttaalista arvoa jos ei kuvat muuten annan mitään fiboja.

10. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

OK - hiffaan kyllä (ja tänks).
    Sul on varmaan vaan joku ohimenevä yli-itsekritiikillinen ajanjakso menossa?
    Toivottavasti ei peräti syysmasennus ...
    Se ei ole ehkä realistista eikä objektiivista (paskaks kuvies määrittely).
    Kriittinen tekemisiensä suhteen sopii kyllä olla - tietyyn rajaan saakka - mut paskaks ei ole oikeudenmukaista sun kuvia kategorisoida.
    Nehän on monet ihan kivoja ja osa oikein hyviä !
    Huonookin tulee kaikilta välillä -väistämättä.
    Se on luonnonlaki.
    Itse en enää masennu tuosta todellisuudesta vaan otan - tuon väistämättömän tosiasian suhteen - lungisti nykyään.
    - Erska

Edit : Pää pystyyn ja kamera handuun !

11. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Eipä mulla tunnetusti ole mitään syysmasennuksia. Syksy on mulle parasta aikaa. Kaikki on jo tehty ei muuta kun odottaa vain talven tuloa ja nauttii pienistä vapaista hetkistä.

Pitäisi kuvia etsiä yhdelle kalenterintekijälle. Otin muutama vuosi sitten yhteen kalenterin kuvia niin ehkä sen vuoksi taas. Ideat ja kuvat hetkellisesti loppuu ja katoaa fiilis, kun ei löydy kun paskoja kuvia.

Huomenna kuvaan taas muutaman henkilökuvan. Sunnuntaina hiukan videokuvaus tilausta päällä ja sitten ensi viikolla taas henkilökuvausta ja teatterikuvausta. Kyllä tällästä tuotantokuvaus juttuja löytyy ja ne onkin ihan kivoja ja hyviä. Ei siinä mitään, ne onneksi toimii, ja jos ei toimisi ei varmaan tarttis niitä tehdä.

Kyse onkin lähinnä niistä omista kuvista minkä vuoksi on joskus alkanut harrastamaan kuvaamista. Onko niin että ne harrastamiset on jo harrasteltu ja sitten se on siinä.

Mitenkäs on vanhat kuvaajat, löytyykö vielä intoa ja virtaa niihin harrastus kuvauksiin, ja tuleeko muuta kun paskoja kuvia?

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Suurin osa on aika peetä mut joka päivä mä kuvaan silti.
    Tää on mulle tärkeetä harrastusta.
    Mä rakastan valokuvaamista.

ps. mäkin diggaan syksystä - sen kuulaasta melankoliasta.

13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Olin (eilen) auton kyydissä ja nappasin (taas) shit-kuvan :

14. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

100 hyvää kuvaa on paljon

15. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Hyvin, hyvin paljon.

16. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Vanha totuus, filmistä tulee aina 1 käyttökelpoinen kuva.

Laakasta useinkin, rullafilmistä vaikkapa 1 kymmenestä, kinolla 1 36:sta ja muistikortit senkun suurenee.....500 kuvasta 1 onnistunut. Siinäkin 1 hyvä syy kuvata RAW:a, kortille mahtuu vähempi=onnistut useammin.

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Suorastaan pelottavan paljon ...

18. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Just sain yhden ulkoisen aseman renderöityä Lightroom ohjelmalla. Nyt Lightroomin hallussa on 35000 kuvaa. Saa sieltä etsiä ne 100. Kovin on pieni hyötysuhde.

Varmaan olen monta tuhatta kuvaa myös pois laittanut. Sellasia, samasta asiasta useampia kuvia ja epäteräviä. (kuka hullu on epäteräviä kuvia tallentanut...ei kait kukaan muu ku mä)

Vielä on tutkimatta 15 CD levyä ja saman verran DVD levyjä joka tarkoittaa 80Gt kuvia. Sitten ois kaikki digikuvat jotenkin järjestyksessä.

Diat 14 laatikkoa eli 1400diaa  ja MV-negoja on saman 1400kpl on erikseen. Niitä en ole koskaan järjestelmälliseti digitoinnut, enkä digitoi. Muutama skannttu tuolla massassa on entuudestaan jo ollut.

Hakusanojen laittamis työtä on vielä vaikka kuinka ja tätä kuvamassaa pitää vielä samalla pienentää.

19. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Työ tekijäänsä kiittää.
    Täyttää basaa ja epäteräviä kuvia itsellä kone ja levyt täynnä, et ole ainut.

Ja paska tuo vanha hyvä lannoite, kun aikansa sitä kylvää eiköhän sieltä jotain kasva?

20. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tällästä siellä on.