Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kalliolampi

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana shutterlag, 8 Heinäkuu 2008.

Kuvattu Isokarin majakkasaarella. Kamera Rolleiflex Automat, keltainen filtteri, filmi fp4+, kehitys rodinal 1:100 60 min. Kirkkauksia ja kontrasteja säädelty fotarissa. Rakentavista kommenteista suuret kiitokset.

1. Vs: Kalliolampi

Nätti on.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Kalliolampi

Nätti kuva ja aiheeseeen sopivat sävyt.
    Ihan mielenkiinnosta, mikä on Rolleiflexisi tarkempi malli vai onko se tuo?
    Mikäs linssi siinä on?
    Millä olet skannannut?
    Tilasin itselleni juuri fp4+ ja hp5+ filmiä.
    T Jukka

3. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Oikein nätti kuva minunkin mielestäni. Mullakin on purkissa odottamassa kehitystä 3xFP4 ja pitäisi päättää kehitänkö Ilfordin LC29 vai ID-11:llä...

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mä olen käyttänyt kumpaakin ja mikä se hienorae DD-X, rodinalia aika kauan jne.
    Nyt käytän Kodakin HC:tä. Se tuntuu jotenkin sopivan kaikille filmeille (Deltasta en tiedä) ja on aika taloudellista.
    T Jukka

5. JPu

JPu Well-Known Member

5 484
    225
    63

En tiedä missä vaiheessa alareunlle on tapahtunut jotain, mutta minusta muuten niin kaunis kuva on saanut  kuvan alareunaan (1/5) jonkin härön? Ehkä savyt skannatessa tai photaroidessa muuttuivat, mutta minusta paranisi, jos sille jotain voi tehdä..

Toisaalta pitäisi nähdä vedos, että oikeasti kommentissani olisi järkeä.

Sommittelu miellyttävä ja kuva muuten makoisa.

6. Vs: Kalliolampi

Itse digi puolellla tosin olen vastavaloon otetussa kuvissa "varjon" puolen vedessä törnännyt vastaava, lieko kenno tulkinnut sen täysin mustaksi ja siitä on tullut tuolaista pikseli mössöä?

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Tuolta värivirheeltä taitaa välttyä kun kääntää kuvan reilusti mv:ksi eikä koita sävyttää. Noihin liukukohtiin tuppaa sävytetyissä tulemaan jpg-muodoissa tuota värivirhettä.

8. Vs: Kalliolampi

Kiitokset kaikille kommenteista. Rollikkani linssi on Xenar ja ilmeisesti pinnoittamaton (tai joku alkeellinen pinnoitus). Malli on Automat 3. Kuva on skannattu Kuva-Paijulassa Turussa kokoon 2400x2400 pikseliä (ja hintaan 3 eur/ruutu ;) ). Kuvan alareuna ei tosiaan ole kovin luonnollisen näköinen. Koitetaas liittää nyt mukaan kuva, joka on käännetty suoraan harmaasävyiseksi. Tosin tökerö fotarointi taitaa olla häröjen suurin syy.