No ompas kulunut aikaa. About varmaan puolen vuotta viime postauksesta. Noh, pitänyt tehä noita töitäki että saa ruokaa pöytään ja kaljaa mahaan. Tuossa siis muutama viikko sitten tuli otettua vähän kevättä vastaan ja kävästyä studiossa. Settinä nyt siis kolme FX400 Elicaa, ku ennen o ollut millon millastakin härveliä lisukkeena. Ulkonaki käytiin, mut ei sieltä tullut ku muutama räpsy. Eipäs mulla oikein muuta kerrotavaa oon. Kaikki kuvat löytyy täältä: http://factory.designsapiens.com/album197 Ja sitten muutama nosto sieltä, jotka vois olla vaiks nää:
Vs: Parta back in da Studio!!!! Kivaa settiä, vaikka nyt tuo molemminpuoleinen yhtä vahva valaistus pomppaa omaan makuun ei niin innostavana... Tämä nousee minulla muista esiin, ehdottomasti kiinnostavimpana: http://factory.designsapiens.com/album197/P6M9817
Vs: Parta back in da Studio!!!! Tuntuu olevan tuo pihtivalo kovassa huudossa. Tavallaan se on joissakin kuvissa varsin messevä, mutta liian usein se teke kuvasta sekavan. Sajassa toisena olevassa kuvassa se toimii. Se simuloi stagella olevia valoja. Kasvot sen sijaan ei ole kovin hyvin valaistu. Kasvoille oma valo, jotta se voidaan hoitaa tyylikkäästi. Samoin tuossa JPu:n linkittämässä pihtivalo toimii hyvin. Kuva näyttää luonnolliselta ja sellaiselta kuin se tuossa kohdassa on. Muuten tuo tyylilaji ei minuakaan hirveästi kiehdo. Osa noista kuvista on tehty ihan ok, mutta aika "lonkalta" ja nopeasti vedetyn näköistä eli ei kovin viimeisteltyä settiä.
Vs: Parta back in da Studio!!!! Substanssi ei riitä ottamaan kantaa valaistuksen teknisiin yksityiskohtiin, mutta kasaritunnelma monessa kuvassa on oiva. Henkkamaukan ja vastaavien kauppojen tarjontaan peilaten, ollaan trendeissä hyvin mukana. Miljöön, asusteiden ja tunnelman vaihtelulla on saatu monipuolinen setti kasvokuvista kokovartalokuviin ja toteutus on uskollinen valitulle tyylisuunnalle. Ilmeisesti mallinohjauskin sujuu, koska poset eivät kummemmin pistäneet silmään. Mukavaa noita oli katella. Sopivaan trendilehden artikkeliin kuvituskuvaksi kelpaavat varmasti.
Vs: Parta back in da Studio!!!! Pihtivalo rules! Tuo Jpu:n linkittämä on otettu ulkona, aurinko takana, ja yksi refla edessä. Natural light meininkiä. Juhaa huomaski tuon meikän kasarikokeilut Meikä siel studiossa huuteli "Nyt Abbaa kehiin! WATERLOOO!!!!"
Vs: Parta back in da Studio!!!! mieteinpäs just että... kutsutaanko kaikkea pihtivaloiksi jos se poltaa ääriviivoja takaa puhki..... or not... emmäätiiä
Vs: Parta back in da Studio!!!! Ei kutsuta, vaan kasvojen ylitse menevä varjo, joka syntyy kahdesta eri puolelta tulevasta valosta. Varjo kulkee silloin usein kasvon poikki pystysuuntaisesti ja ns. keskeisimmälle aluelle jää isohko varjo. Perusvalaistuksessa kasvoille syntyy hillitty varjo, posken ja nenän takia, pihtivalossa varjo on enemmän kasvoja peittävä. Ääriviivoja korostavan "korkovalon", joka karkaa poskille sanoisin olevan muuta. Mutta tää on vaan mun käsitys, joka voi olla väärä
Vs: Parta back in da Studio!!!! Ihansama mitä nuo valotaiteilijat on mieltä, mutta minusta pihtivaloilla on valaistu mm paras elokuva ikinä. Ja pihtivalot on rock jos mikä.
Vs: Parta back in da Studio!!!! aika cooleja, paino sanalla cool. Vaatteet nyt on vähän mitä on, ei o ikinä noi massatrendit uponnu. Tykkään yhtenävästä tyylistä, pysyy hyvin kasassa. mikä?
Vs: Parta back in da Studio!!!! aika.. yllättävä valinta yhdeksi parhaista elokuvista hyvähän se on, ei siinä mitään. Onnistuu hyvin tavoittamaan sarjakuvan lookin ja fiiliksen. kuitenkin tuntuu, että sen elokuvan henkilöt on valaistu pihdeillä greenscreenin edessä, loppuhan on pelkkää tietokonetta.
Vs: Parta back in da Studio!!!! Tänään siis olen viisaampi kuin eilen. Aina ollut vähän termit hukassa... muut asiat mitä en muista ikinä on vuosiluvut, vieraskieliset ihmisten nimet ja matemaattiset yhtälöt.
Vs: Parta back in da Studio!!!! Sibeliuksen kuva mm. hemmetin hyvin käytetty pihitivaloa Helppo olla samaa mieltä. Kyllä pihtivalotkin toimii, varsin vahvasti, vaikka ei kaikkiin kuviin sovikaan
Vs: Parta back in da Studio!!!! Ei ollu yllättävää vaan itsestäänselvyys Juurinäin Olkoon vaikka helmitaulua. Mut leffa on uskomattoman magee visuaalinen pläjäys...
Vs: Parta back in da Studio!!!! Sen mainitun Sibelius-kuvan kuvasi Yosuf Karsh. Hän käytti pihtivaloa varsin menestyksekkäästi. Lowkeyssä se on usein käytössä muutenkin. Sin Cty kuuluu juuri tuohon lowkey-meininkiin valaisun osalta. Ei silti tarkoita, että pihtivalo on joka tilanteessa se paras ratkaisu.