Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Parit portteerit

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Heli, 23 Marraskuu 2006.

Vs: Parit portteerit

Mielestäni kuvan kommentoiminen ja kuvaaminen ovat taito erikseen, joka tekee tästä hankalaa. En tiedä miten ilmaisisin itseni, mutta yritetään. Jos katsot noita omia studiokuvia, niin eikö kritiikkisi kuulosta hieman jyrkältä ja jopa hivenen ylimieliseltä? Vaalein alue kun sinunkin kuvassa on taustassa, joka on muutenkin liian räikeä. Voidaanko sen kuvan kohdalla puhua erityisen onnistuneesta valaisusta?

Jos vielä palataan ekaan lauseeseni. Jokaiselta ihmiseltä voi oppia jotain. Opin eräältä iloiselta harrastelijalta lauseen, ettei elokuvakriitikon tarvitse osata tehdä elokuvaa. Kaunis ajatus, josta olen osin samaa mieltä. Omakohtainen kokemus antaa kuitenkin pohjaa kommentoinnille sekä ehkä vertauskohdan, eli omat kuvat. Kyllähän kuvan kohdalla on toisaalta hyvä antaa rehellistä palautetta vaikkei itse taipuisi parempaan suoritukseen. Joskus se vaan kuulosta siltä, kun kommentoija kokisi olevan kommentin yläpuolella vaikka on vailla minkäänlaista omaa näyttöä (paremmasta tai ylipäätänsä) osaamisesta.

Nopea omien kuvien selaus on usein sopivan nöyryyttävää. Suosittelen.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Jyrkemmäksi? Kuinka peffallaan mun näyttö oikein on, kun täs se jo näyttää niin jyrkältä... Mä halusin kyllä nuo silmät tässä tapauksessa jättää vähän varjoon ;).

Saatan mä sitten niitä viilattuja kuvia näyttää, katsellaan :). Mulla tulee olemaan isompikin muotokuvausprojekti tuolla, joten tiedän saavani paljon hyvää matskua.

2. Vs: Parit portteerit

ekat molemmista seteistä miellyttää mua eniten. ne taitaa olla pelkistetyimmätkin.
    mitäs sitä propseja käyttämään jos saa silmistä ja parrastakin revittyä jo mahtavuutta.

3. Vs: Parit portteerit

kyllä. hyvä kommentti.

4. Vs: Parit portteerit

tarkoitin siis kuvaa yleensä jyrkemmäksi, en silmiä. varjopuoli huomattavasti tummemmaksi... kirjoitin pikkuisen huonosti....

Odotamme... Asenne ainakin kohdallan: "tiedän saavani paljon hyvää matskua" Hyvä... :)

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Eikö se olekin hyvä uskoa itseensä edes jossain asiassa ;)? Jos mä saan kokeiluista jo aikaan kohtuullista jälkeä niin tiedän saavani paljon parempaa aikaan kun kaikki on totaalisesti hallinnassa.

6. Vs: Parit portteerit

Tyypillistä ylpeyttä jolla poljetaan muut maahan ......elkee elkee on oikea asenne

7. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Jos todellakin pystyt "silmät sinisenä" sekoittamaan muotokuvan ja "muuta asiaa ilmaisevan" kuvan, jossa toki on ihminen keskenään yhteismitalliseksi, niin ei sinulle voi muuta kun nauraa..

Ja jos kuvittelet kritiikin negatiiviseksi ja käytät minusta termiä ylimielinen, kun tuon muotokuvassa näkyviä häiritseviä tekijöitä esille, niin hiukan kyllä ihmetyttää kykysi sekoittaa asioita keskenään..

Mutta ei se mitään, pidä hyvänäsi emme keskustele ja jätänpä "ylimielisen" kommentoinnin väliin. Kukaan ei toisen kuvien analysoimisesta maksa ja jos sivulliset jaksavat nähdä noin paljon vaivaa vihjailla asioita minun persoonastani tai kuvista joista ei selvästijkään tajua mitään, niin olkoon todellakin.. Jotenkin kuvittelin, että tänne postaillaan kuvia, että keskustelua syntyisi ja kuvaaja ehkä saisi jotain ja voisi nähdä kommenttien avulla muitakin näkökohtia kuvistaan...

Siispä hiljenen, ehkä sinä Valtsu jatkat ja alat antaa niitä "parempia" kommenteja, joilla on parempi kuvakavalgaardi taustalla..

8. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Täällä tuoksuu pohjaan palanut hernekeitto.

9. Vs: Parit portteerit

Taiteilija elämää kato.....

10. Vs: Parit portteerit

se pulikka kolahtaa jonka koira kulauttaa..

11. Anonymous

Anonymous Guest

Hmmm... Ei pahalla, mutta ainakin minä muistan, kun eräs J:llä alkava nimimerkki sotki muotokuvan ja "muuta asiaa ilmaisevan" kuvan hyvinkin luontevasti ja asian tiimoilta käytiin oikein henkevä keskustelu.

12. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Josko mä puuttuisin nyt asiaan ku keskustelette asiasta mun kuvien kohdalla? Kommentoikaa mieluummin kuvia. Eiköhän tää kommenttitapa-asia ole jo puitu?