Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Muotokuvaharjoitelma

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana juhaa, 3 Huhtikuu 2006.

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Luonnonvalossa. Onkos tästä valokuvaksi?

2. Kyllä se tuonne miljöömuotokuviin mun mielestä menis, vähän liikaa tää on terävöitetty... ja mä en oikeen diggaa noista negatiivireunoista ainakaan muotokuvissa.

3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Kyl mä tykkään.

4. keija

keija

306
    0
    0
    ompa paljon tavaraa, tämä ois mielenkiintonen nähdä suurempana ja tirkistellä mitä kaikkea se on haalinut kotiinsa... lentskarin ainakin

5. Parta

Parta

305
    0
    0
    Tästä parimetrinen vedos niin njam njam. Tulee mieleen Esko Männikön jutut... jes jes jes

6. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36
    Kuvan täytyy olla kuvattavan näköinen, jos tämän kotona kuvataan.. Hyvä kuva!

7. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Mustangi taitaa olla, no kuvassa on positiivista kun on niin paljon tilpehööriä ja sitten äijä katsoo jörönä kameraan. Sommittelu toimii yllättävänkin hyvin, myös kuva kertoo paljon miehen sisimmästä ja ajatuksista. Loistava muotokuva. Filmimäinen raamitus ajaa asiansa, vaikka vaarana on että se vie huomion mutta mä katson tuon yhtenä lisänä joka tuo ulottuvuuden. Katsomme ehkä mennyttä persoonaa tai katsoja voi olla joka on kuvassa jne.

8. Kyllä tämä hyvä on. Polvista poikkaaminen tukee äijän jäyhyyttä, ai niin mutta jaako mallia arvostella jäyhäksi ;)? Filmireunuksen olisin kyllä heivannut, muutenkin paljon tavaraa kuvassa. Kissa saisi olla kuvassa niin sitten olis vähän niikuin kaikkea.

9. Kun kerran sellainen kissakin ON niin se olisi kyllä pitänyt ehdottomasti olla kuvassa. Sympaattinen kuva kotimiljöössä. Pidän. Yleensä jopa pidän noista filmireunoista, mutta tässä voisi kyllä olla rauhallisempi kehystys, mutta ei noikaan mitenkään kamalat ole - ei sen puoleen. Pidän tästä genrestä ihmiskuvauksessa, joten hyvät pointsit täältä.

10. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Hallittu epäjärjestys toimii kuvassakin, mutta kehykset ja pieni koko syövät tehoa.

11. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Joo, mutta kasvoille enempi sävyjä, nyt on niin tasaharmaat. Kuuluu sarjaan dokumentaariset muotokuvat, eiks juu?

12. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Olenko ymmärtänyt oikein, että tästä on -kehyksistä, pienestä koosta, kissan puuttumisesta, huonoista sävyistä ja muista pienistä yksityiskohdista huolimatta- valokuvan tunnuspiirteitä löydettävissä? Jos näin on niin kiitoksia!

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Juha, on toki. Tästä tuli mieleen Turkkilan Eskon kuvat kunhan panostat vaan enemmän tuohon valoon ;-)..

14. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Onkos se nyt reilua että Niilo Näpsijän näpsäisyä verrataan Eskojen Turkkila ja Männikkö produktioihin? Eikä niilläkään ole kissaa kuvissa =D

15. Ei niin, mut pitäis olla;)

Enivei hyvä kuva se on!

16. Jos mahdollista, linkitä joku vähintään 800 pikselin (pitempi sivu) kuva johonkin niin voipi tarkastella nuita yksityiskohtia vähän lähemmin...

17. Linkitä mielummin siivooja sinne..

18. Anonymous

Anonymous Guest

Pieni kokoinen kuva, mutta näyttää erittäin mielenkiintoiselta, nimeomaan ympäristön vuoksi. Tykkään.

19. Jos pitäis nimetä tämä kuva uusiksi niin sitten: "Oman elämänsä sankari".
    Mukavasti levittäytyy toi valo kaiken roinan ja itse henkilönkin ylle, pikku
    koloja myöten.

20. Papu

Papu

789
    0
    0
    Tavaroita tulee varmaan katsottua enemmän kuin mallia ;). Hyvä kuva.