Hyviä, oot vetänyt kiusallisen lähelle, mikä on vaan hyvä, koska tyypillisesti laitapuolen kulkijoita kuvataan etäisemmin. Mua on kiinnostanut sama aihemaailma isompaa kokonaisuusideaa varten, mutta oon niin ujo... Miten lähestyit kohdetta ja sait (?) luvan laukaista? Mistä tuo valo tulee, kasvoista katsoen kahdesta suunnasta? Hienosti piirtää elämän jäljet.
Musta näistä saa vaikutelman, ettei mies halunnut olla kuvattavana vaikka ehkä luvan antoikin. Yhteys/kontakti puuttuu.
Mulle jäi näistä vähän samanlainen mielikuva. Teknisesti oikein komeita, mutta henkilökuvina jäävät juuri sen tirkistelyvaikutelman takia vähän etäisiksi...
Oltiin kavereiden kanssa puistossa soittelemassa kitaraa ja lauleskelemassa, kun mies pyysi saada liittyä seuraan. Valo tulee taivaalta ja kimpoilee tammerkoskesta ja ehkä parista rakennuksesta. Nämä kuvat eivät kuvaa ainakaan eilisen perusteella mallin persoonaa, hän oli hymyilevä mies. Kysyin luvan kuvaamiseen, mutta niissä "hymykuvissa" hän ei näyttänyt yhtä hyvältä kuin näissä.
Ja mun mielestä yhteyttä/kontaktia ei näihin kaivata, vaikka totuus olisi mikä tahansa, niin minä en löydä kameran kaihtamista näistä, vaan ärtymystä jotain muuta, vaikka vaan omaa tilannetta kohtaan. Pieni känni näyttäisi myös olevan päällä.
Ekassa osuu valo käteen todella hienosti ja oman tilanteen tiedostaminen välittyy hyvin. Tokassa tuntuu tuo valo hieman curves/shadowhighlights -johdannaiselta (?)..
Hyviä huomioita. Digivedostamista photoshopissa helpottaisi huomattavasti, jos siellä olisi valmiina jyrkkyyssuotimet 00-5. Pimiössä curveskäyrän hallinta on suhteellisen helppoa, senkun vaan laittaa halutun jyrkkyisen suotimen sisään ja antaa valoa (se split printing systeemi on muuten tällaisissa kuvissa tosi käytännöllinen, varsinkin yhdistettynä pre-flashiin, mutta siitä tuonnempana). Kuvasimpa sitten digille tai filmille, minulla on jo kuvatessa käsitys siitä, minkä laista lopputulosta haen. Curves käyrää käytän jyrkkyyssuotimena. Valo on se, mikä se on, curveskäyrällä sitä vain pystyy joko liioittelemaan, tai vaimentamaan (jyrkentämään ja loiventamaan)... Sikäli aika jänniä kokemuksia teillä muuten tästä kuvasta - vaikka ollaan lähellä (etäisyys max. 2 metriä), niin kontakti puuttuu silti. Jännä lähinnä siksi, että tuon tilanteen jälkeen puhuttiin ystävieni kanssa hieman alkoholismista ja siitä, kuinka se johtuu juurikin oikeiden kontaktien puutteesta. Ihmisiä on paljon lähellä, mutta viina on se, joka määrää. ...no joo - huumeet on kuulemma paras tapa päästä irti viinasta ;D (sanontani ei liity kuvan henkilöön! - se oli vain vitsi)