Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Paras pokkari kamera?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana JTS-Mobile, 22 Syyskuu 2012.

  1. JTS-Mobile

    JTS-Mobile Member

    56
    0
    6
    Olen ruvennut harkitsemaan 2 kameraa järkkärin rinnalle, kun tulee aina välillä noita työreissuja ulkomaille eikä oikein viitsi ottaa koko arsenaalia mukaan mutta haluaa laadukkaita kuvia myös ja kunnon valovoiman
    vähintään f 2.8. Kamera pitäisi kuitenkin olla kokoluokkaa tasku malli mutta mieluusti varustettu GPS ominaisuudella eikä tuo Wi-Fi.kään olisi pahitteeksi, tosin sen saa hoidettua Wi-Fi muistikortillakin.

    Tällä hetkellä en oikein ole löytänyt kuin muutaman kameran joissa olisi nämä ominaisuudet.. Panasonic Lumix DMC-LX7 ( Ei Wi-Fi.ä eikä GPS.ää), Canon PowerShot S100, Samsung WB850F .

    Olisiko ehdotuksia?
    Kokemuksia näistä?
     
  2. jusmu

    jusmu

    59
    0
    0
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Sony RX-1
     
  3. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 138
    1 184
    113
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Hei
    Powershot S100 minulla on aina mukana, roikkuu pienessä laukussa vyöstä. Olen tyytyväinen sekä kameraan että kuvan laatuun. Optiikan tyvessä oleva kustomoitava säätökierä on erityisen kätevä, itse käytän sitä valotuksen korjailuun.
     
  4. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 641
    209
    63
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Olympus XZ-2
    Liekö ollenkaan GPS ominaisuutta? Siihen on sitten aika hyvä laite on tässä.
     
  5. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Maailmanhistorian hienoin neuvo pokkarin lisävarusteeksi...

    Saattaa olla, että on järkevämpää ostaa kamera, jossa GPS on jo valmiiksi. On turha ehdottaa kameroita, joissa ei ole kaikkia toivottuja ominaisuuksia, kun myynnissä on monia malleja, joista löytyy kaikki valmiina.
     
  6. Vs: Paras pokkari kamera?

    Mulla on lähes aina mukana Canon S95 (kuten S100 miinus GPS ja laajakulmapäästä muutama milli?). Liimasin sellaisen sormituen siihen vielä ja olen oikein tyytyväinen. S100 voisi hyvinkin olla etsimäsi kamera.

    V-MS
     
  7. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 641
    209
    63
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Lottoarvonnassa olisin taas voitanut rahaa. Aattelin että mvuori varmasti puuttuu tähän.

    Aina niin tosissaan ollaan.
     
  8. Vs: Paras pokkari kamera?

    Totisuus on torvensoittajan toinen luonto.
    ...älä huoli, ei hyvää tarkoittamalla voi paljoa pahaa saada aikaan. Joutavalla pilkunnussimisella kyllä.
     
  9. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Paras pokkari kamera?

    +1 Juuri näin.
     
  10. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Mitä ihmeen hyötyä tuosta ominaisuudesta voisi olla? Ei mielikuvitus riitä...

    Higg
     
  11. JTS-Mobile

    JTS-Mobile Member

    56
    0
    6
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Mukava lisä Applen iPhoton kanssa työskennellessä.. lisää automaattisesti kuvaan tarkat paikkatiedot ;) ..varsinkin jos ei satu seuraavana päivänä ihan tarkkaan muistamaan missä tuli oltua ;)
     
  12. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 761
    661
    113
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Lumia 820, it seems.
     
  13. JTS-Mobile

    JTS-Mobile Member

    56
    0
    6
    Vs: Paras pokkari kamera?

    On jo ;)
     
  14. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Paluu tulevaisuuteen- navigaattori siis...

    No joo ei ehkä ihan tärkeimpiä toimintoja imho...


    Higg
     
  15. JTS-Mobile

    JTS-Mobile Member

    56
    0
    6
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Kovasti kehuttu nyt jokapuolella Sony Cyber-shot DSC-RX100 kameraa.. ja hiukan tutkittuani
    vaikuttaa oikein hyvältä vaihtoehdolta, varsinkin kohina pysyy kurissa myös suuremmilla ISO luvuilla,
    netistä löytyy aika paljon vertailuja juuri Canon S100 vs Sony DSC-RX100..

    Onko tästä kenelläkään kokemuksia vielä?
     
  16. JTS-Mobile

    JTS-Mobile Member

    56
    0
    6
  17. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
  18. Vs: Paras pokkari kamera?

    No, siinä Sonyssä on yhtä paljon retroa, eli huonot säätimet eikä etsintä ;-)
     
  19. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: Paras pokkari kamera?

    Onko hyvilläkään pokkareilla enää miten markkinoita edullisten peilittömien ja kehittyvien kännykameroiden syystä, ainakaan kuvaukseen hieman vakavammin suhtautuvalle ?