Onko kenelläkään kokemusta aiheesta. Jääkaapista "löysin" vanhoja diafilmejä Fujilta ja ostaessa olin maksanut kehityksen. Nyt kun kuvailin kokeeksi rullan pois ja koitin kehittää filmiä niin mikään liike ei enää tunnustanut diafilmin kehitystä, ainakaan valmiiksi maksetulla pussilla, vaan eri maksusta olisivat kehittäneet filmin. Aiemmin, kun joskus vähän aktiivisemmin kuvailin diallekin ja en ole ollut hirmu tarkka kehityksen suhteen niin käytin mm. anttilan kuvakehitystä hyväkseni ja sinne vain kehityspussi kauppaan mukaan ja kehitys tuli sieltäkin ilmaiseksi, nyt ei sitten sama toiminutkaan. Useammastakin liikkeestä väittivät ettei kehityspussi enää ole voimassa, vaan kaikki kehitykset pitää maksaa itse? Onko muut käyttäneet ostaessaan valmiiksi maksettuja kehityksiä ja miten kehittäminen onnistuu? Harri
Vs: FUJIn kehityspussi Ei ole pariin vuoteen ollut voimassa, eli kyllä joudut itse maksamaan kehityksestä.
Vs: FUJIn kehityspussi Kiitos tiedon vahvistuksesta. Ajattelin hakea varmistusta muiden kokemuksista, useammassa liikkeessä tuntuu olevan nykyisin nuo filmit jo hieman vieraita... Nyt pitänee pistää harkintaa että tuliko filmille mitään kehittämisen arvoista...? Harri
Vs: FUJIn kehityspussi Viimeisin päivitys vanhoihin fujin filmeihin. Otin yhteyttä suoraan fujille ja lupasivat hoitaa kehityksen pussilla. Eli sain ohjeen lähettää filmin fujille ja sieltä sitten lähettävät edelleen kehitettäväksi. Jos siis muillakin pyörii kaapissa vanhoja filmejä ja uskaltaa niihin kuvata, niin kehitys onnistuu edelleen esimaksetulla pussilla. Harri
Vs: FUJIn kehityspussi Antoivatko lähetysosoitetta? Mulla taitaa olla pussi tai kaksi pöytälaatikossa.
Vs: FUJIn kehityspussi Uskomaton juttu, että vielä onnistui Fujin pussilla! Mutta on tuo Telefoton hintakin filmille aika uskomaton. Lopunajan meininki. Että tarjolla on kuitenkin.
Vs: FUJIn kehityspussi Kannttaisikohan jokaisen tarkistella itse sieltä Fujilta? Vai oliko alkuperäinen kysyjä saanut ohjeistuksen Fujilta että "sanaa" voi ruveta levittelemään foorumeilla.
Vs: FUJIn kehityspussi Kehityspussihan on ollut tarkoitus postittaa fujille, eli siinä itsessään on osoite. Ja ainahan kannattaa ottaa itsekin yhteyttä fujille, antanevat sieltä sitten paremmin suorat ohjeet. En siis tiedä että onko kyseessä yleinen tapa vai yksittäistapaus? Harri
Vs: FUJIn kehityspussi (Jos se pussi on ollut tarkoitus toimittaa Fujille, joka on olemassa pussin osoitteessa, ja siihen liittyvä palvelu on maksettu eli vain palvelun tuottamista vailla, eikä mistään viimeisestä käyttöpäivästä ole sovittu, mitäs ihmettelemistä koko asiassa on...)
Vs: FUJIn kehityspussi Yleisen elämänkokemuksen mukaan digiänkyröiden ei kannata puuttua filmikeskusteluihin.
Vs: FUJIn kehityspussi Ja siltä varalta, että jotakuta muutakin kiinnostaa, Sensiaa voi yhä lähettää filmin mukana tulleessa pussukassa kuten menneinä vuosikymmeninäkin.