Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Paras kamerasi ikinä?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana TStoor, 21 Maaliskuu 2015.

  1. Esko Turkkila

    Esko Turkkila Well-Known Member

    1 180
    808
    113
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Sinar P, rahantekokone!

    papa
     
  2. ∞

    Member

    458
    0
    16
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Vaikka tämä näyttää olevan hipsteriketju (mahdollisimman vanha filmikamera) muutamalla ammattijärkkärillä maustettuna, niin kerettiläinen vastaukseni: Olympus OM-D E-M5.

    Toistaiseksi paras eri ominaisuuksien kompromissi.
     
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 624
    206
    63
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Ehkä tuo ikinä sana on se joka vaikeuttaa määrittelyä. Minulla ainakin oli niin. Mietin myös tulevaisuutta. Mikä kamera on se joka voisi vielä tulevaisuudessa olla sen minun juttuni. Mikä nykyisistä kameroista tulee parhaaksi. Sen vuoksi valintani oli selkesäti se ensimmäinen kamera. Sen yli ei mene tietenkään mikään. Vaikka olisin saattanut nykyisen tuotanto kamerani (Canon 5DMkII) laittaa parhaaksi koska siitä on tullut silmän jatke. Sen kanssa ei tartte ajatella yhtään. Se kamera on aina käyttövalmis ja se sopeutuu moneen tilanteeseen mielyttävästi.

    Tämän vuoksi luulen että kamerat menee niinsanottuun hipsteri kameroihin hyvin helposti.
     
  4. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    "Merkki, malli ja yksi-sana-perusteluna."

    Joko luku- tai laskutaito pettää monella.

    Kapa
     
  5. ∞

    Member

    458
    0
    16
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Tai puuttuu halu totella mielivaltaisia rajoituksia.
     
  6. Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Hasselblad, SWC, Wau!
     
  7. Pelari

    Pelari Active Member

    935
    59
    28
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Leica M3. Täydellinen.
     
  8. Tuus4

    Tuus4 Well-Known Member

    2 141
    41
    48
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Mamiya 7 II hiljainen
     
  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 624
    206
    63
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Joo valvojan pitäis tulla antamaan sakot ja banaanit kaikille jotka puhuu enemmän kun yhden sanan. Myös sellaisille turhille ootrailu viestien kirjoittajille ja nettipoliiseille myös sakkoja ja piiskaa. Sulle Kapa vähän enemmän vielä kun muille. Mulle vaan vähän kun mä olen niin mahtava jätkä.
     
  10. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Myös siinä pettää, että ajatellaan rungon olevan kamera, vaikka se on vain osa sitä.
     
  11. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Tällä hetkellä tuntuu siltä että se on aaltopahvirakenteinen 18x24cm neulanreikäkamera vuonna 1989.  Johtuu ehkä siitä, että neulanreikätyöpajaa on tulossa Zebraan Karjaalla ja myös omaa uutta kameraa.  Uusi malli noin 15 vuoden jälkeen syntyy tuulensuojalevystä.

    Ai niin, se yhden sanan perustelu.  Huimin.


    ed.  Matematiikkakorjaus.  Noin 25 vuoden jälkeen...  ;D
     

    Liitetyt tiedostot:

  12. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Näitähän on ollut useita ja eri kokoisia. Esimerkiksi:
    <LIST>

    • <LI>
    • Filmisarjassa 4"x5" Toyo-View 45GX sekä 210 mm APO-Symmar- että Nikkor SW 120 mm-objektiivit.</LI>
      <LI>
    • Digikamerasarjassa Sigma DP1 Merrill Meng-kahvalla ja optisella VF-11 -etsimellä.</LI>
    </LIST>
     
  13. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 624
    206
    63
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Hitsi nyt muistin ilmakameran teksi mieli vaihtaa kameraa. Mutta kun tuli sanottua tuo niin se on se.
     
  14. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Mitä tarkoittaa ootrailu?

    Kapa
     
  15. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 624
    206
    63
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    No en kyllä ole lainkaan varma onko koko sanaa olemassakaan. Voi olla että olen sen ihan ite kesinyt tai sitten en. Mutta muutamia merkityksiä näen sanalle.

    Tiedät mitä on ootraus. Kato vikipediasta. Ootarilu on hiukan sellasta puoli huolimattomasti tehtyä ootrausta. Minun mielestä aika harva osaa edes nykyään ootrata. Pääsääntöisesti kaikki ootraukset on ootrailu periaatteella tehty, nykyään. Sitten ootrailu sana vivahtaa myös ootrinki sanaan. Ootrinki sanalla tarkoitetaan kun joku asia laitetaan kuntoon. On mennyt rikki tai jotenkin vialle ja se pistetään ootrinkiin. Myös isompi prosessi laitetaan ootrinkiin, eli valmiiksi. Eli ootrailu on sitten sen käänteinen muoto, kuten pohjanmaalla usein "vähä paljon". Sitten myös ootrailu on sellaista tyhjänpäiväistä höpöttelyä ilman päätä tai häntää. Kuhan vaan kirjootellaan kaikenlaista. Siis sellasta ootrailua. Ootrailu on hiukan ohjailua muistuttava sana.
     
  16. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Hö. 

    (ed:  Tyhjän tai vähättelevän voi sanoa lyhyestikin.  Usein voisi miettiä sanomisen tarpeellisuutta ylipäätään.)
     
  17. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 624
    206
    63
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    No olet usein hyvänä esimerkkinä meille. Kiitos siitä.
     
  18. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Puukuvioinnin tuottaminen maalaamalla?
     
  19. WB

    WB Member

    207
    0
    16
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Se, joka on mukanani.

    WB
     
  20. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Vs: Paras kamerasi ikinä?

    Juu, se on sellaista oksettavaa pissiskieltä. ("Best ever.")