Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Paras kameran merkki?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana anttoni, 9 Huhtikuu 2005.

1. anttoni

anttoni

4
    0
    0
    Elikkäs tänne vaan mielipiteitänne mikä on mielestänne paras kameramerkki, ja laittakaa vaan tarkka mallikin jos haluatte.

2. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36
    Konica Hexar AF & RF. Tämä on minun mielipiteeni, enkä salli kenenkään sitä kyseenalaistavan.

3. camera

camera

46
    0
    0
    Pentax

valovoimainen etsin johon voi ruuvata leikkokuvaruutuja. pieni runko. loistava konsepti.

4. anttoni

anttoni

4
    0
    0
    a

5. Siitä huolimatta, että saan vastaani hirveä vastalauseryöpyn vastaan, että Canon. Käytettävissä olevat mahdollisuudet ratkaisevat.

6. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Liikkuuko noita Konican rangefindereita paljon käytettynä suomenmaassa? Tuo olis kiinnostava peli. Mitä hintaluokkaa nuo on?

Minu valintani olisi kuitenkin (jos ei rahasta olisi puute) Hasselblad X-pan II ja Leica M6/7 setit.

7. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Mulle riittää se, että kameralla saan haluamani kuvat otettua. Eli en ala erittelemään merkkiä, samaa tavaraa eri paketissa loppujen lopuksi ;)

8. Se on paras kamera mikä on mukana

9. Aamen. Eli Canon =)

Mut eikös tämä olisi kuulunut tuonne taistelukentän puolelle??

10. Teemu Laine

4 725
    125
    63
    Periaatteessa joo, eli voisin tän sinne siirrellä. Mietin tuota siirtämistä aamulla kun heräsin, mutta unohdin senkin kun piti säätää muita juttuja.

11. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Merkkinä Leica. :)

(Vihreä=Myrkynvihreä, jonka väristä olen käyttänyt.)

Mutta kamerana joka omiin kuvaus tarpeisiin kelpaa. Olisivat olympus, pentax, nikon ja canon japanilaisräpsyt. :)

12. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36
    Konica Hexar AF & RF löytyy harvoin käytettynä. Käytetty Hexar AF maksaa noin 600 euroa, käytetty Hexar RF riippuen vaihto-optiikkojen määrästä, alkaen noin 1200 euroa.
    Kuva Lenitalla Raahessa on käytetty Konica Hexar AF + salama hintaan 570 euroa ja uusi Konica Hexar RF KIT(sis. 50 mm F2.0 optiikan) hintaan 1820 euroa. Konica Hexar AF:n ja RF:n ero on siinä, että Hexar AF:ssa on kiinteä 35 mm F2.0 optiikka(autofocus), Hexar RF:ssa on vaihdettavat optiikat(manualfocus).
    Alla lisätietoja Hexar RF & AF kameroista:
    Hexar RF Konica Hexar RF
    Hexar AF Konica Hexar AF

Kuva Lenita - Valokuvaamo kehystämö

13. amn-

amn-

86
    0
    0
    Itse olen kuullut sellaista huhua että Nikon olisi se merkkien merkki.
    En kai muuten olisi sellaista ostanut.

14. Näinhän se on, että Nikon on se, joka Japanissa kameroita ja etenkin niihin sopivaa optiikkaa tekee. Mutta kyllä vaikkapa Hasselblad menee tyylissä vielä edelle.

15. Tyyli ja tyyli. Älä osta kameraa, vaan kävelykeppi ja aurinkolasit.

16. Hienomekaniikassa on enemmän tyyliä kuin puukepissä tai muovilevyssä :)

17. Rolleiflex

18. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    Jos kamera maksaa Lenitassa 570e, on sen todellinen markkina-arvo lähempänä 200e:a :)

Jos pitäisi tasan yksi kamera valita (niistä joita on tullut käytettyä, hasselia olen kädessä pitänyt, Leicaa vitriinissä nähnyt, eli niistä en sano mitään ym), niin ehkä se olisi Mamiya6/7. Vaan onneksi ei tarvi.

19. Yeah right! Eipä tarvinnut kauaa hakea, kun löytyi jo teemun kätketty piiloviesti tästäkin ketjusta, jolla hän yrittää maanitella tulevaisuuden kuvaajatoivoja pimeälle puolelle :D

Canon <3

20. Teemu Laine

4 725
    125
    63
    :D