Elikkäs tänne vaan mielipiteitänne mikä on mielestänne paras kameramerkki, ja laittakaa vaan tarkka mallikin jos haluatte.
Siitä huolimatta, että saan vastaani hirveä vastalauseryöpyn vastaan, että Canon. Käytettävissä olevat mahdollisuudet ratkaisevat.
Liikkuuko noita Konican rangefindereita paljon käytettynä suomenmaassa? Tuo olis kiinnostava peli. Mitä hintaluokkaa nuo on? Minu valintani olisi kuitenkin (jos ei rahasta olisi puute) Hasselblad X-pan II ja Leica M6/7 setit.
Mulle riittää se, että kameralla saan haluamani kuvat otettua. Eli en ala erittelemään merkkiä, samaa tavaraa eri paketissa loppujen lopuksi
Periaatteessa joo, eli voisin tän sinne siirrellä. Mietin tuota siirtämistä aamulla kun heräsin, mutta unohdin senkin kun piti säätää muita juttuja.
Merkkinä Leica. (Vihreä=Myrkynvihreä, jonka väristä olen käyttänyt.) Mutta kamerana joka omiin kuvaus tarpeisiin kelpaa. Olisivat olympus, pentax, nikon ja canon japanilaisräpsyt.
Konica Hexar AF & RF löytyy harvoin käytettynä. Käytetty Hexar AF maksaa noin 600 euroa, käytetty Hexar RF riippuen vaihto-optiikkojen määrästä, alkaen noin 1200 euroa. Kuva Lenitalla Raahessa on käytetty Konica Hexar AF + salama hintaan 570 euroa ja uusi Konica Hexar RF KIT(sis. 50 mm F2.0 optiikan) hintaan 1820 euroa. Konica Hexar AF:n ja RF:n ero on siinä, että Hexar AF:ssa on kiinteä 35 mm F2.0 optiikka(autofocus), Hexar RF:ssa on vaihdettavat optiikat(manualfocus). Alla lisätietoja Hexar RF & AF kameroista: Hexar RF Konica Hexar RF Hexar AF Konica Hexar AF Kuva Lenita - Valokuvaamo kehystämö
Itse olen kuullut sellaista huhua että Nikon olisi se merkkien merkki. En kai muuten olisi sellaista ostanut.
Näinhän se on, että Nikon on se, joka Japanissa kameroita ja etenkin niihin sopivaa optiikkaa tekee. Mutta kyllä vaikkapa Hasselblad menee tyylissä vielä edelle.
Jos kamera maksaa Lenitassa 570e, on sen todellinen markkina-arvo lähempänä 200e:a Jos pitäisi tasan yksi kamera valita (niistä joita on tullut käytettyä, hasselia olen kädessä pitänyt, Leicaa vitriinissä nähnyt, eli niistä en sano mitään ym), niin ehkä se olisi Mamiya6/7. Vaan onneksi ei tarvi.
Yeah right! Eipä tarvinnut kauaa hakea, kun löytyi jo teemun kätketty piiloviesti tästäkin ketjusta, jolla hän yrittää maanitella tulevaisuuden kuvaajatoivoja pimeälle puolelle Canon <3