Jostain syystä Velkopopovicky Kozel tsekkiläinen tumma olut maistuu kinkun kanssa. Sopivan tumma eikä liian humalapitoinen maku... Liekö muilla mielioluita???
Vs: Paras jouluolut? Brrr... kevyen puoleinen mut mielestäni kiva sesonkiolut. Mut loppu, kuten monet muutkin ns. jouluoluet myyntipisteistä. Sit Brooklyn Two Tree Porter joka sopii muutenkin kuin jouluun... hyvä. Ja tietty ihan koffin jouluolut 6% versiona.
Vs: Paras jouluolut? Ei nyt anneta erinomaisesta oluesta kokonaan ansiota jenkeille, vaan mainitaan nyt että sehän on Sinebrychoff Brooklyn Two Tree Porter.
Vs: Paras jouluolut? Duvel. Perhanan vahvaa mutta maultaan mukavan kukkainen ja sopivan vaalea. Ainoa ulkomaan olut, johon hyvin kotimaan oluet tunteva sukulaismies Kuopiosta on tykästynyt. Useampia erilaisia olen hänelle tyrkytellyt vuosien varrella mutta Duveliin olemme päätyneet. Juomme jälleen kerran yhdessä pullolliset Duvelia Savossa mökillä joulusaunan jälkeen ja kehumme sen aromia. Niinkuin jo monet vuodet ennenkin.
Vs: Paras jouluolut? Noh, tämän kerran... tosiaan yhteistyön hedelmää. Tosin Brooklyn Breweryn Alet on aika kivoja, kaikenkaikkiaan.
Vs: Paras jouluolut? Tiedä tuosta parhaasta mutta VALVIRA saa uutta pohdittavaa. Syksyllä kielsivät kutsumasta Koffin hevosia olutmerkin takia Koffin hevosiksi ja ohjeistivat käyttämään Sinebrychoffin nimeä. Nyt ko. panimon Jouluoluessa ei ole mainintaa Koffista lainkaan, puteleissa on pollenkuvat ja tekstinä Sinebrychoff...
Vs: Paras jouluolut? gouden carolus 2013 cuvee van de keizer näitä yritellyt säästellä ei pitkä matka enää jr
Vs: Paras jouluolut? http://www.teerenpeli.com/Fi/PanimoTislaamo/Panimo/Tuotteet/Oluet/Pakkaspaavo.aspx
Vs: Paras jouluolut? Tumma Velco tosiaan on hyvää lasipulloon pakattuna. Alumiinikääreessä siitä katoaa jotakin aromista.
Vs: Paras jouluolut? Kuinka lämpimänä muut juovat joulu-/talvioluensa? Minä lämmitän sen n. 40-asteiseksi kuumassa vedessä.
Vs: Paras jouluolut? Voi ei,olen varmaankin outo lintu tässä kultivoituneessa seurassa mutta nautin kaikki olueni kuten Aussitkin eli cold as ice.
Vs: Paras jouluolut? Guinnes on pahaa kylmänä mistä vaan, mutta erityspahaa tölkkitavarana kylmänä. Oikeassa lämmössään hanasta toki okein hyvää.