Kovat on hinnat fujilla suomessa.. sisältyykö noihin kehitys? Edellisessä kimppatilauksessa maksoin fujeista ehkä puolet noista tf:n hinnoista. Ja tipe antoi ymmärtää että Velvia 50 seuraaja olisi 100F, joka ei ole, vaan pelkkä 100. 100F on "lutrumpaa" tavaraa.
Ei sisälly. Kamerassani on nyt ladattuna KonicaMinoltan Professional SR-G 160 filmiä. Tätä Konican ammattifilmiä ei vieläkään saane Suomesta tai koko Euroopasta, vaikka se on erinomaista filmiä, kyseistä filmiä on tilattava esimerkiksi USA:sta. Itse olen kyseistä filmiä saanut Juho Kerolan minulle tilaamana, siitä kiitos hänelle. Lähden huomenna kuvausmatkalle Kokkolan Tankarin majakkasaarelle, siellä riittää paljon hyviä kuvauskohteita.
Fujia tulee käytettyä eniten, realaa,400NPH ja 400/800PRESS. Potretti filminä Kodakin portra 160nc. mv:nä menee yleensä Kodakin BW400CN...diaa en ole vielä kokeillut vaikka kaapista löytyykin pari rullaa proviaa ja velviaa.
Jaahas, mä olin jäänyt sitten väärän tiedon valtateille.... No kuitenkin tuo 100F ei oikein houkuta, pitääpä tilailla sitä pelkkää 100:sta paketti ja kokeilla. Jos eteesi sattuu tulemaan, niin kokeile NPZ:aa 800:na. Prässääntyy nätisti vielä 1600ISO:kin.
Diapuolella rulettaa Kodachrome 64 ISO 80 mukaan valotettuna. Agfa APX 25 (muistoaan kunnioittaen) oli kaikkien aikojen paras mustavalkoflmi. APX 100:n raestruktuuri on kaunis.