Tullut nyt sen verran innostuttua mustavalkojen kuvaamisesta, että Eirin hinnat käy opiskelijakukkarolle. OSTETTU Haussa olisi siis joku hyvä kehitystankki ja spiraalit kinolle ja 120:lle. Mieluummin sellainen että ensimmäisen kokeilukerran jälkeen ei harrastus lopu ikävän purkin kanssa taisteluun. OSTETTU Lisäksi Durst M605:n El-Nikkor ei taivu kinkokoa suurempiin negoihin, joten joku muu tarttis saada. Sitten vielä pitäs hankkia kemiat kehittämiseen, filmeinä oon tykästynyt APX 400:n ja Tmax 100:n jälkeen (makuasioita sano kissa kun...). Jos niiden osalta voi kehua jotain yleispätevää kehitettä, vai onko se Rodinal? Ja lopuksi vielä pitäisi hommata kehitteet, keskeytteet ja kiinnitteet vedostukseen... onko kimppatilauksia tulossa? Yhteydet YV tai kirjoita tänne, vinkeistä ei saa rahallista korvausta
Vs: Kehitystankki + spiraalit, keskikoon objektiivi Durstiin ja vinkkejä newbielle Mulla olisi d76 pussukoita joka sopii tmax100 hyvin ja apx400 sitten seuraavana jos rodinal ei kelpaa. Jos kuitenkin kuvaat keskikoossa niin osta rodinaalia.
Vs: Kehitystankki + spiraalit, keskikoon objektiivi Durstiin ja vinkkejä newbiel Telefoto on pääkaupunkiseudulla varmaankin paras paikka (ainakin tosi hyvä) hommata materiaaleja ja laitteita. Tampereella Hertell. Ulkomailta tulee ekana mieleen Fotoimpex.de ja Nordfoto.de, molempia on tullut käytettyä. D-76, ID-11 ja Xtol ja HC-110 ovat ainakin hyviä yleiskehitteitä, joilla voisi Rodinalia korvata silloin kun prässäilee tai valon riittävyys on rajoilla. Värifilmienkään kehittäminen itse ei muuten oo mitenkään mahotonta puuhaa..