Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Paperikuvia netistä?

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana paspalo, 9 Maaliskuu 2008.

Jos tilaan kuvia netin kautta, niin pitääkö kuvat muokata itse vai riittääkö pelkkä rajaus? Korjailenko valotusta, kontrastia ja terävöintiä vai osaako esim. ifin kuvantekokone tehdä samat asiat omatoimisesti?

1. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36
    Vs: Paperikuvia netistä?

Omalla vaatimattomalla kokemuksellani suosittaisin, että levels, kontrasti ja terävöitys tehdään itse. Terävöitystä ei kannata laittaa överiksi, sillä liikkeessä kuvaa saatetaan terävöittää lisää.

2. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Riippuu mistä tilaat. IFI lopetti "pro" tuotantonsa koska halusi keskittyä "kotiäitien kymppikyviin",,,

3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Mikäs on tällä hetkellä paras firma tuollaisten 50x70cm printtien tekoon? Eirin julistekuvista kellään kokemuksia? Entä minkälainen laatu on Eirillä verrattuna Colorkolmion kuviin?

4. Vs: Paperikuvia netistä?

No tässä tapauksessa nimenomaan tuo kotiäidin kymppikuva on oikea termi, koska tarkoitus olisi saada paperikuvat eilen ristiäisissä otetuista otoksista  ;D

5. Topi

Topi Active Member

899
    190
    43

Fotonetissä taitaa parhaillaan olla 50x-kuvista jopa tarjous päällä.

Parhaasta firmasta en tiedä, mutta Fotonetin tuotoksiin olen ollut tyytyväinen. Siellä kun saa vedostettua kuvansa ilman "korjailuja". Tämä siis digikuville - oletan sinun tarkoittavan niitä.

-Topi Kuusinen

6. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Juu digimuodossa aattelin lähettää. En oo kyllä päättänyt vielä pitäiskö teettää parista filmiskannista kans isommat printit... Ehkä :D