Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Panoraama Irlannista 2

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana JPu, 5 Elokuu 2005.

  1. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 420
    183
    63
  2. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
    Harmaata on mutta ei se mitään. Mun mielestä kun kuvataan tämmöisiä "maisema heijastuu vedestä"-kuvia, pitää sen vesirajan ollakin melkolailla keskellä. Eli ei häiritse ainakaan mua.

    Vähän jos ois tyynempi vedenpinta...
     
  3. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Hieman lattea tämä panorama.
    Piru periköön nuo pikkulintufetistit ;) Pidän tuosta linkitetystä kuvasta enemmän, veden alla lymyilevät kivet tuovat hienoa syvyyttä komean vastarannan kanssa.

    Ovela jippo laittaa tällä tavalla kaksi kuvaa yhteen aiheeseen :)

    edit:typou
     
  4. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
    Äh, mää luulin että se kysymys liitty tohon panodraamaan :)

    Samaa mieltä kun edellinen, ei siinä liikaa vettä ole.
     
  5. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Panoraamsta. Voisiko tuota säädellä lisää, saturaatiota yms että sen saisi näyttämään paremmalta? Ankea keli on toki ankeaa mutta siitäkin jotkut loihtivat upeita värejä ja sävyjä irti. Nyt tuo on hiukan harmaa. ;)
    Ei välttämättä mun käsittelytaidoilla tuosta irtoaisi tuon parempaa.

    Himpun olisi voinut olla tähtäys ylemmäksi. Jättäen hiukan tuota roipetta näkyviin vähemmän (eli vettä pois, mutta ei niin paljoa että lehtiroippeet katoavat kokonaan) ja enemmän taivasta. Toimisi imo ehkäpä paremmin.

    Tuosta linkitetystä kuvasta jää vahva oikealle kaatumisen tunne..

    Vesku
     
  6. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Tämähän on asiallinen kuva. Jos vettä olisi vähemmän niin sitten ehkä pilviä olisi liikaa. Maa-alueen vedessä oleva heijastus on sen verran näkyvä, että horisontin paikan voi hyvinkin perustella tuolla peilikuvamaisuudella. Itse olisin kokeillut aavistuksen vaalentaa kuvan vasenta reunaa (=kuvanottovaiheessa olisin tummentanut oikeaa reunaa gradilla - mutta miten olisi onnistunut kun tämä on panoraama?) ja olisin kuvannut joko mustavalkoiselle negalle ja/tai supersaturaatio dialle. Ja jos vain olisit jaksanut odottaa jonkun soutajan tulevan kuvaan ja veneen päätyvän juuri oikealle kohdalle... :) Ja jotta voisi antaa lopullisen mielipiteen täytyisi nähdä tämä reilun kokoisena printtinä!
     
  7. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Olisi mukava nähdä tämä isompana. Eihän noin pienestä kuvasta kukaan voi pitää kun tuollaiset on tarkoitettu isoiksi kuviksi. Minusta rajaus on hyvä ja jos etualalla alhaalla ei ole potentiaalista kuvattavaa niin rajauksen voi tehdä näinkin. Eri asia on jos alaosassa olisi vaikka lumpeen lehtiä jotka toisivat kuvalle syvyys vaikutelmaa. Joka tapauksessa kaunis kuva jossa on kauneutta, mutta ainoa harmittava seikka on se että kuva on äärettömän pieni jolloin sen voima kärsii. Tämä oli minun kantani joka kuvaa vain koiria.