Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pannausta, eiku zoomausta photarissa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana SamiN-, 14 Toukokuu 2005.

    No nyt kun tästä on puhetta joka paikassa niin piti kokeilla ja koitin hakea hieman ylidramaattisuutta tavalliseen ralliräpsyyn.
    Toimiiko tämä ollenkaan ja mitä olisi voinut tehdä toisin?
     
  1. Minusta tuota kutsutaan zoom-efektiksi, se ei ole panorointia. Toimiihan se ihan mukavasti mutta oikeassa elämässä tuota olisi mahdoton tehdä tuossa tilanteessa, jossa auto kulkee noin nopiaan.
    Kuvassa on hyvät värit ja sommittelu, ja todennäköisesti ilman efektiä parempi se olisi parempi.

    Ei mitään hajua ainakaan photarin suhteen.
     
  2. Zoom-efekti.. niinhän se olikin ;)

    Alkuperäinen vaan on mielestäni todella tylsä, vaikka onkin niitä harvoja kuviani joissa rajaus on onnistunut jo kuvan ottohetkellä.
     
  3. Jaahas, tämä alkuperäinen selvittikin nuo vaaleat sotkut tuolla takana.

    Minusta tuo tsuumaus on ihan siisti. Noi taustamssöt vaan vähän häiritsee. Ihmettelen, että mistä ne avat tulleet, mutta alkuperäinen paljastaa.

    Alkuperäisen muuten kohtuullisen mukava rallikuvan pilaavat nuo telttailijat tuoleineen.

    Tsuumausta voi treenailla ihan tsuumillakin. Ei se niin kamalan vaikeaa ole. Muutamia mun tsuumauksia on mm. näissä Lumon kuvissa:
    Lumo - m u s a k u v a t . c o m
    Baari oli tyhjä, bändi näytti vähän tylsältä ja Lumo-nimi houkutti keksimään jotain.
     

  4. vaikeudesta en tiedä(tai no, olen itsekin kokeillut ja onnistunut ja epäonnistunut), mutta eivät nuo lumo-kuvat ainakaan olleet onnistuneet.vai?
     
  5. Tesmailin eilen kanssa tota kameran tsuumausta, mutta kaikki yli 1/10 meni liian epätarkaksi ilman jalustaa/hyvää tukea ja 1/10 saa jo aika nopeaan ruuvata tsuumia :)
    Salaman kanssa 1st curtainilla ja sisään tsuumailemalla onnistui vähän paremmin. Totesin siis että photarissa tuo on helpompaa ;D

    No, lisää harjoittelua....
     
  6. Omiin silmiin pistää tuo zoomin 'väärä kulma'. Tehoste on mun mielestä sinänsä turha/huono, koska auto menee eri suuntaan mihin zoomaus viittaisi. Jos auto tulisi kohtisuoraan, olisi efektin teho mielestäni parempi.
     
  7. Kyllä ne niitä muistaakseni lehdessä käyttivät. Ja tuo kitara oli minustakin hyvä.