Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Panasonic Lumix DMC LF 1 latausjohto

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana ilkka313, 21 Kesäkuu 2017.

  1. ilkka313

    ilkka313 Active Member

    259
    43
    28
    Olen Indonesiassa ja unohdin latausjohdon kotiin, ...kele. Se on ainoa tapa ladata ko kameran akku, toinen pää on normaali USB ja toinen kameraan meneva pieni liitin, jonka nimeä kaipaan. Koetan moisen kaapelin löytää lähimmästä suurkaupungista, Bandungista. Arvostan pikaista vastausta, sama johto lienee käytössä muissakin Lumix-kameroissa.
     
  2. jaska26

    jaska26 Active Member

    382
    113
    43
    Sen virallinen nimi taitaa olla UC-E6. Urosliittimen koko on noin 2x5.2 mm, siis kapeampi kuin tavallinen (kännyköiden) micro usb, joka on 2x7 mm.
    Ei ole ihan joka putiikin valikoimissa. Löydettävyyttä voi auttaa tieto, että sama liitin on käytössä Panasonicin lisäksi ainakin useissa Nikonin pikkukameroissa.
     
  3. ilkka313

    ilkka313 Active Member

    259
    43
    28
    Kiitos, Jaska, olen Bandungissa juuri nyt sopivasti ja menen kaupungin suurimpaan kamerakauppaan. On muuten pirullista kun noita kaapeleita on niin tolkuttomasti erilaisia.
     
  4. jaska26

    jaska26 Active Member

    382
    113
    43
    Toinen vaihtoehto olisi löytää jokin ko. akulle sopiva tarvikelaturi, jolla akkua voi ladata kamerasta irrallaan. Sellainen on toki kalliimpi eikä sekään niin helposti saatavissa. Toivotaan, että sopiva kaapeli löytyy.
     
  5. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Ebaystä näyttäisi saavan laturin Panaan noin kympillä. Laturin ja kahden akun setti maksaa vähän yli 20e.
     
  6. ilkka313

    ilkka313 Active Member

    259
    43
    28
    Ei aina voi epäonnistua: oikea kaapeli löytyi ihan ekasta kaupasta hintaan 11 euroa. Nyt olen onnellinen taas!
     
  7. jaska26

    jaska26 Active Member

    382
    113
    43
    Hieno homma. Hyvää reissun jatkoa ja hyvää Juhannusta siellä kaukana!