Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Panasonic kysymystä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Varjo, 8 Helmikuu 2017.

  1. Varjo

    Varjo Member

    100
    16
    18
    Tervehdys Panasonic- väki ! Sellanen kysymys, että saako ja mistä valikosta kameran ns unitilan pois päältä , eli että se ei menisi pimeeksi itsestään jonkin ajan kuluttua?? Niin ja akun kestolla ei nyt ole mitään väliä, sillä uutta suoleen kun vanha kuolee .... sanonta toimii. Mutta kun kuvataan etäohjattuna, ei voi koko aika olla vierellä painamassa virtaa päälle.

    Ongelma se on tämäkin, mutta oikeesti haittaava tekijä tulevassa projektissa .....

    Kiitos jo etukäteen.

    Varjo
     
  2. Panasonic kameroissa en osaa onko samanlaista kaikissa, mutta ainakin omassa, GX1 :
    Menu/ Custom/ Remaining Disp. Time
    Akun jos vaihtaa kesken, niin tietysti katkaisee kaiken.
     
  3. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 992
    1 904
    113
    Panan GM1 kamerassa löytyy menuasetuksissa säästötila josta saa kytkettyä automaattisen sammutuksen pois.
     
  4. Varjo

    Varjo Member

    100
    16
    18
    No tuo on juurikin GX1 kuten faukollakin, mutta ei tule remainingin jälkeen tuota TIMEä vaan joko kamera tai video kuvake ? Mitäs hittolaista...ei tällanen dinosurus käsitä..... ennen ei tarvinnut kun herkkyydet laittaa kohilleen ja antaa palaa (jos mittarin neula oli edes lähelläkään toivottua lukemaa) .... voi juukeli
     
  5. Varjo

    Varjo Member

    100
    16
    18
    No joo .... tuossa G5;ssa on selkeä valinta eri aikoja sammumiseen sekä off , mutta mihinkäs ne on tuossa pienemmässä sen jemmannu. Tuo olis vaan tulevaa projektia ajatellen näppärämpi käytössä.
     
  6. Nu niin, tuota samaa ihmettelin että mikä Time, kun ei säädettävissä.
    Säädä sille filmikuvausvaihtoehdolle, niin näyttö pysyy päällä.
    Aika taas jännästi logistiikkaa On/Of kytkennälle.
    Muutenhan kamera on suht looginen, mitä nyt välillä unohtuu että peukalokiekossa on sisään painettuna eri valikko. Toimii hyvin kun tottuu/muistaa.
    Itse pidän muuten ko kamerasta, on "aina mukana" 20mm/1.7 optiikan kanssa.
    Mainio GF1 ja 14mm f2.8 myös sivutaskussa, ei paljon paina pokkarit mukana ja tekevät hyvää kuvallista jälkeä.
     
  7. Varjo

    Varjo Member

    100
    16
    18
    Okei, tänks vaan .... ajattelin tosiaan tuon pienemmän kiinnittää MP-hen sinne n, 15cm maasta ja sieltä kuvaa ajon aikana ja hiukan kaikkee muutakin. No vielä ei pääse kokeilee mutta sain just snadin tulppaoptiikan siihen, eli on sopivan pieni .... ekat kuvat otin ihan sillä kittizoomilla, mutta se on hiukan liian iso ja jo etupainoinen.
     

    Liitetyt tiedostot:

  8. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 992
    1 904
    113
    Niin, tarkoitin näitä näkymiä menussa.
     

    Liitetyt tiedostot:

  9. Varjo

    Varjo Member

    100
    16
    18
    Joo, just tommonen löytyy kyllä tuosta G5 kamerasta, mutta tuossa GX1 ssä ei löydy moista
     
  10. 15cm maavaralta kamera mopolla ajossa?
    Skidisti snadit epäilykset onnistumiseen.
    Video lienee kyseessä.
    Riippuu mistä kamera roikkuu, tasaisin jälki voisi tulla etuhaarukkaan niin alas kun käytännössä mahdollista.
    Tässä putkien yläpäästä taitaa olla pleksin läpi valvontakameralla:
    http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005073529.html
    Selfie alavinkkelistäkö tässä on kyse?
     
  11. Varjo

    Varjo Member

    100
    16
    18
    toi kuva on otettu n. 40 cm maasta ...(siis tossa ylhäällä laittamani) ... kamera oli kiinni prätkän kaatumaraudassa ..... eli onnistuu kyllä. Niin ja ei oo video kyseessä. Oon sellanen ns vanhanliiton miehii, eli stilliä vaan .... okei, kuvasin kyllä lomalla kans Liettuassa hieman viteookin, mutta ei oo mun laji ( vaikka vähän duuninakin sitä tehny)
     
  12. Varjo

    Varjo Member

    100
    16
    18
    Heh ... tossa selfie ....
     

    Liitetyt tiedostot:

  13. jaska26

    jaska26 Active Member

    382
    113
    43
    Minulla GX1:ssä lepotilan asetus suomenkielisessä käyttiksessä (firmware versio 1.1) löytyy edeten reittiä: MENU / ASETUKSE (se jakoavainvalikko ilman C:tä) / ecoSÄÄSTÖTILA / LEPOTILA, jonka alla ovat valittavissa vaihtoehdot: OFF, 1 MIN, 2 MIN, 5 MIN, 10 MIN
    GX1 onkin minun varsinainen suosikkikamerani, se joka kulkee käytännössä aina mukana. Uudempi ja isompi GX8 lähtee sitten mukaan vain eritysestä tarpeesta tai kun lähdetään vartavasten vain kuvaamaan. Tuossa jo edellä oli mainintaa kaksitoimiseata säätöpyörästä, joka on minunkin mielestäni tämän kameran heikko kohta; ratas on vähän liian pieni ainakin minun isolle ja ikääntymisen jo vähän tunnottomaksi tehneelle peukalolleni. Muuten näppituntuma GX1:ssä on todella minulle sopiva. Rungolla on kokoa juuri sen verran, että isokätinenkin pystyy pitelemään. Esimerkiksi GM5 on minun käsissäni jo liian pieni kunnolla hallittavaksi. GX1 onmuutenkin muotoilultaan sellainen "klassikko", ja edustaa tyyliä, josta minä tykkään enemmän kuin "muiden merkkien mustista muodottomista möhkäleistä", mutta nämä tyyliseikathan ovat makuasioista, ja kullakin on omat mieltymyksensä.
     
  14. Varjo

    Varjo Member

    100
    16
    18
    No tulihan se sieltä ...... suuri kiitos ja kumarrus ..... alkoi jo usko mennä ..... meni viime kesänä muutama hieno tausta tuon sammumisen juurikin ohi. No niin, nyt vaan odotellaan että lumet ja jäät lähtee.
     
  15. Englanniksi Economy valikon takaa löytyy tuo 1-10min / Off lepoajalle siirtymiseen valinta.
    Sieltähän se tosiaan on tarkoitettu käytettäväksi.
    Sori väärästä informaatiosta!
    Menee välillä hieman sekaisin noissa kun 6 kameraa...
     
  16. Varjo

    Varjo Member

    100
    16
    18
    Heh ... nou hämminki... hommahan selvis ja nyt sitten vaan ootellaan lämpimämpiä kelejä .....