Vs: Panasonic GX8 Siis G7, ei GX7 oli se johon alunperinkin viittasin. Eli jos tätä katsomme http://www.imaging-resource.com/cameras ... sonic/gx8/"]http://www.imaging-resource.com/cameras/panasonic/g7/vs/panasonic/gx8/ niin ei tuossa isoja eroavaisuuksia teknisisssä spekseissä ole. En itse maksa pykälää nopeammasta salamasynkasta ja 4mpix erosta 400 euroa tai dollaria.
Vs: Panasonic GX8 Sääsuojaus, vakaaja, mekaaninen suljin 1/4000 vs 1/8000, suurempi raw buffer,runko rakennettu laadukkaammista materiaaleista. Uuden sukupolven kenno ja teoriassa parempi kuvanlaatu. Kuka sitten arvostaa ja tarvitsee, en tiedä. Samalla tavalla voi kysellä esim FUJI X-T1 vs X-T10, Olympus OMD E-M10 vs E-M1 jne...Itse kun vaihdoin G6:n -> GX7, speksit pysyi about samoina mutta kyllä se GX7:n laadukkuus rungon materiaaleista lähtien huokuu kaikessa kun vertasi muoviseen G-sarjaan. Mutta eihän nuo seikat itse valokuvaan vaikuta
Vs: Panasonic GX8 Ihan kiva että Pana panostaa myös kameraan jonka ominaisuuksien kärkenä on still eikä video. Jos ostan uutta kameraa niin voin myös maksaa muutaman satasen siitä, että kamera tuntuu hyvältä käteen ja on näppärä käyttää. Testien perusteella olen ymmärtänyt, että GX8 täyttäisi nämä kriteerit. m43 kenno kuitenkin hieman hannailee. En tykkää kuvasuhteesta kun ajatus on juuttunut linjalle 3:2 tai sitten vaikka neliö.
Vs: Panasonic GX8 Onhan siellä muitakin eroja, kuten runkorakenne ja sääsuojaus sekä sitten ergonomia, jota ei tuossa listassa ole ollenkaan. Minusta mielenkiintoisempi parivaljakko on tällä hetkellä Panan GX8 ja Fujin X Pro1. Pana on eräissä kohdin edellä tällä hetkellä, mutta poistomyynnissä, uutta odotellessa, Fujin hinta ei enää päätä huimaa. http://www.imaging-resource.com/cameras/fujifilm/x-pro1/vs/panasonic/gx8/ Ainoa asia, mistä olen sivuston kanssa jyrkästi eri mieltä, on objektiivitarjonta. Kun kaikki sutut pudotetaan pois, on Fujin tarjonta vähintään yhtä hyvä. Tuosta kun valitsee still-kuvaukseen, ottaisin yhä Fujin vaikka ne olisivat saman hintaisia. Jos sen sijaan tarvitsee myös videota, minusta Panan GX8 on aika loistava valinta ainakin paperilla.
Vs: Panasonic GX8 Aika samaa kuin kinolla, filmi tai kenno, kokoeroja on: http://camerasize.com/compare/#491,629 Ottaisin kyllä GX8:kin mielummin LX100:n säätimet.
Vs: Panasonic GX8 Varmaan joku nappi+rullatsydeemi. Laukaisimien juuressa kai "eturulla" ja takarullana virtakytlimen päällä oleva.
Vs: Panasonic GX8 Siinäpä juuri, ja takarullan päällä olevaa nappia painamalla rullila säädetään toisella ISOa ja toisella valkotasapainoa.
Vs: Panasonic GX8 Samalla lailla korkeasta kuvasta saa leveämpää kun ottaa ylä-ja alalaidasta pois. 4:3 suhde olis ihanne, siksi haksahdin hetkeksi Olyyn. Onneksi 5D mk3:lla on melko helppo jättää rajausvaraa kun on hyvä etsin. Sillä voi ottaa aitoja 4:3 kuviakin, mutta pahusvie se ei näy etsimessä.
Vs: Panasonic GX8 Samalla piirtoympyrällä suurin pinta-ala voidaan hyödyntää neliöformaatilla, seuraavaksi 4:3 ja lähes sama tehollinen ala saadaan 2:3 koolla. Mutta jos kenno on valmiiksi jokin noista mupdoista ei em. päde. Siksi esim. 24x36 kennolla ei saada hyödynnettyä kinarin optiikan piirtoympyrää parhailla mahdollisilla tavoilla.
Vs: Panasonic GX8 Miten sen ottaa, mahdollisimman kapea pliisu käyttää tehokkaimmin piirtoymyrää saadakseen leveimmän panokuvan...
Vs: Panasonic GX8 Tiedän noi perustelut m43:n kuvasuhteen puolesta. Niin tekniset kuin muutkin. Omat käsitykseni perustuvat kuitenkin omiin kuvaustottumuksiin, eikä piirtoympyrän hyödyntämiseen tms. Muistuu itseasiassa mieleen, että 16:9 oli minulla aika usein käytössä kun kuvasin Pana LX3 pokkarilla. Siinä oli kätevä namiskuukkeli kuvasuhteen muuttamiseen. Neliö kuvasuhteena omaa taas omat perinteensä. Lisäksi se on nykyisin jopa tarpeen jos haluaa käyttää instagrammia.
Vs: Panasonic GX8 Eikös noissa m43:ssa ole sellainen mahdollisuus, ainakin omassa OM-D E-M5:ssä on, että voi valita kuvasuhteeksi 4:3, 3:2, 16:9 ja 1:1. Tuo kuvasuhde on etsimessä ja toisaalta silti kamera kuvaa raakakuvana täydellä kennolla. Kuvatessa ja valmiissa kuvassa voi käyttää haluamaansa kuvasuhdetta ja kuvaustilanteessa kuitenkin koko kenno hyödynnetään.