Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pimeys tulee

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana J.Vuokko, 1 Lokakuu 2011.

1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Marraskuu ja iltahämärä.

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Pimeys tulee

Ihana toi nimi tuolla alhaalla. Tykkään siitä.

3. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Hieno kuva.

4. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Mukava kuva,nimi tosiaan tulee silmille hiukan

5. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Nimen laittaminen on nettikuvan ikiongelma - pitäiskö laittaa joku 'kehys' johon nimi vai ei nimeä lainkaan... Tai pienempi nimi...

6. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Ehkä läpikuultava hento nimi nurkassa voisi olla parempi,hankikuvissa tämä nykyinen on passeli.

7. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Offtopikiks menee kyllä, mutta noissa wanhojen valokuvien kirjoituskone-fontilla valotetuissa valkoisissa valokuvaajan nimitiedoissa on mun mielestä jotain kivaa. Vaikka söiväthän ne sitä kuvaa..
    En muista mikä laki tai asetus sen silloin vaati - vai pitikö se lätkäistä mustalla peräti negaan?
    Oikeissa vedoksissa tapa on vähän vaihdellut - välillä kuvan alapuolelle (paspiksen aukko vähän kuvaa isompi), välilä vain kuvan taakse ja välillä Pitkäsen tapaan valkoisella itse kuva-alalle (jota tämä skanniin tehty matkii).

8. timppis

timppis Well-Known Member

1 905
    213
    63

Jotain tästä puuttuu. Etualan ja taustan suhde tai niiden puute saa jotenkin sellaisen tunteen aikaiseksi, että rajaus on tehty poltttovälin perusteella "seisomakorkeudelta". Tarkemmin sanottuna enemmän etualaa ja jalustaa alemmas, koska kiinnostavin löytyy siitä läheltä. Palkilla tai fieldillä taustan saapi kyllä hienoksi kuitenkin.

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tää komentti opettaa minua ainakin paljon...kiitos.

10. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

mä kun oon tämmönen pikku vesipeto vainen - niin tykkään tuosta veden suuresta osuudesta kuvassa.
    minust kiva kuva. tänäänkin tulin mereltä vasta yöllä takaisin - se on niin kiva paikka !
    - herra merimakkara helsingin merialueelta, hyvää huomenta !

11. Vs: Pimeys tulee

Ainekset todella hienoon kuvaan on, mutta nyt sommittelu jää "toispuoleiseksi" kun oikea puoli jää sävyttömäksi ja tyhjäksi. Tähän olisi kaivannut joko laajemman rajauksen jolloin taivaanrannan ja kallioiden linja tekisi selkeämmän, koko kuvan täyttävän kokonaisuuden, tai sitten komppis olisi selkeästi enemmän kalliossa ja vasemmalla.