Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

[ei otsikkoa]

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana matti, 11 Toukokuu 2006.

Ja tämä ei ole sitä "poikamieheksi" sarjaa (eihän?) Nyt kun kuvassa ei ole otsikkoa, mutta silti avasit sen, niin et voi sanoa, ettäkö otsikko johti harhaan. Ja tämä ei ole sitä "poikamieheksi" sarjaa (eihän?)

Tämmöinen kuva.. joskus Joulun tietämillä otettu.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Katsekontakti!! Se puuttuu ja jättää siten katselijan ulkopuoliseksi. Teknisesti toki moitteeton.

2. an-ti

an-ti

19
    0
    0
    :D Ai kaikki kuvat joissa kohde ei katso kameraan, jättävät automaagisesti katsojan ulkopuoliseksi?
    Ihan näppärä, mutta kahvikuppi jää vähän rekvisiitaksi = turha. Miksi se on siinä? Aamukahvittelu lattialla kesken?

3. Papu

Papu

789
    0
    0
    Mun mielestä tää on vähän ahdas ja liian aseteltu. Ei siis Matin parhaimmistoa (hyiii, ei noin saa sanoa).

ps. tosi usein kun luen ton allekirjoituksen jää sana "hyvä" näkemättä :)

4. jyrik

jyrik Member

805
    0
    16
    Mun mielestä kahvikuppi on ihan paikallaan tuossa. Se antaa sopivasti syyn retkottaa tuollain vailla kummempaa aktiviteettia.

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Melkeinpä. Mun mielestä. Ei toki aina, mutta useimmiten. Ja tässä tapauksessa toimii mulle just näin.

Btw, mitäs pidät jutella ihmisen kanssa joka ei katso sua silmiin ollenkaan??

6. an-ti

an-ti

19
    0
    0
    Mä en ole juttelemassa tämän rennosti ottavan sällin kanssa. Tuskin sinäkään? Ei kaikkien valokuvien kanssa tarvitse päästä "kommunikoimaan".

Sun mielestä kuvien kohteiden pitäisi katsoa kameraa, ok. Mun mielestä mieluummin ei. Poislukien jotkut poseeraukset. Muissa tapauksissa katsekontaktista tulee mulle useimmiten mieleen turha alleviivaasuus, "kato, kato! mä katon sua! kato säki mua!" Jos sille ei siis ole selkeää syytä. Tässä ei ole.

Äijä ottaa niin rennosti, ettei sen ees tarvi kattoo jotain hikistä kameraa.

7. Minusta kuvassa ei ole mitään rentoa. Väkinäinen poseeraus, ota nyt äkkiä -tuntemuksilla.
    Periaatteessa pidän valaistuksesta, mutta tässä kuvassa se etäännyttää lisää ja käteen jää hieman kolmossivumainen olo. Sanoisinko tylsästi että teknisesti hyvä kuva.

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Tottakai tarvii. Muuten kuvilla ei oo mitään sanomaa. Minä ainakin "kommunikoin" kuvien kanssa. Jos ne jättää tyhjäksi, ne on mitäänsanomattomia. Jos ne puhuttelevat, ne sanovat mulle jotain ja silloin ne ovat hyviä. Tämä toki vain mun tapani valokuvauksen jalossa maailmassa. Kukin tyylillään, eikö vain?

Hikinen kamera? Mielenkiintoinen ilmaisu, kertoneekin jotain.

ps. nyt on toki muistettava, etten mä tiedä valokuvauksesta mitään.

9. Karvanen mies. Yök!
    Kuvassa ei tosin moittimista =)

10. herby

herby

142
    1
    0
    Tulee mieleen ihan joku 60luvun pepsodent mainos poju kasvoilt ns. kaunispoika ja karvainen. Kelpo potretti taas. Komia on malli se on pakko sanoa, ei siis nätti flikka tälläkertaa.

My name is Bond, James Bond. Ja kaffe kuppi vaihtuu martini lasiin.

11. mun mielestä tää on aika pervo kuva.. en ole vielä tarpeeksi kypsä, koska ajattelen näin. Olenkin tullut siihen tulokseen, että jotta pystyisin "pokkana" kuvaamaan kauniita misuja joskus tulevaisuudessa "taiteen viitta hartioilla", minun tulisi pystyä myös tekemään vastaavia kuvia miehistä.

12. Matilla on vallan mainoita henkilökuvia, tämä mukaan luettuna.
    Tosin kukaanhan ei retkota noin, jos haluaa rennosti olla ilman hartiavaivoja, mutta so not...

13. (Sivustaheitto toisten keskinäiseen keskusteluun.)

Autismikirjoon kuuluvana ja paljon toisten aspergereiden ja muulla tavoin autististen kanssa tekemisissä olleena saattaisi tulla sellainen tunne että on tekemisissä toisen "meikäläisen" kanssa.