Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Vähän ”hienompi” tulostuspaperi muotokuviin?

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana RB, 3 Huhtikuu 2020.

  1. RB

    RB Well-Known Member

    9 150
    1 116
    113
    Mikähän vois olla joku vähän hienompi ja parempi tulostuspaperi muotokuviin kuin joku Hahnemülen Photo Luster? Ihan hyvä peruspaperihan se on mutta olis kiva tarjota halukkaille jotain vähän parempaa.
    Merkki mieluusti sama.
    Mulla on rullanloppu Ilford Gold Fiber Silk:ä. Sehän on hyvä mutta ehkä hakisin jotain missä on voimakkaampi struktuuri.

    Mulla on pari nippua näytepapereita, joita pitää testailla mutta kuulisin mielelläni muidenkin ajatuksia asiasta.
     
  2. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 595
    1 303
    113
    Olen käyttänyt Hahnemülen Photo Rag:ia potretteihin. Paketissa taitaa vielä olla jokunen A3+ jäljellä ja niillä pärjään nämä eristäytymiset hyvin.
     
  3. RB

    RB Well-Known Member

    9 150
    1 116
    113
    Onko tuo Photo Rag paperilaatu josta on montaa eri pintavaihtoehtoa?
    Kun noita on niin montaa erilaista.
     
  4. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 595
    1 303
    113
    Tästäkin on useampia vaihtoehtoja, mutta mulla on ollut vain tätä "perus"versiota
    Matt FineArt smooth: Hahnemühle FineArt
    Ostin viimeksi Telefotosta reilu vuosi sitten. Messuilla sitä olisi ollut 30% alennuksella, mutta en ostanut, kun nyt ei ole ollut tarvetta.
     
  5. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 428
    3 056
    113
    Jos pitää päästä eteenpäin Ilford Gold Fiber -paperista, alkavat vaihtoehdot olla vähissä. Se on aika hyvä, ainakin minä tykkään. Toki muut baryyttipaperit ovat käytännössä yhtä hyviä. Ihan ne mattapintaiset ovat hiukan eri juttu, ja asiakastyössä... Ainakin pitäisi puhua tilaajan kanssa ensin.

    Semmoinen pieni tekstuuri voisi olla vaikkapa Moab Entrada Rag Textured -paperissa. Tiedä sitten, mistä sitä saisi. Amazonilta ainakin.
     
  6. RB

    RB Well-Known Member

    9 150
    1 116
    113
    Mulla on ollut näihin päiviin asti vanhanmallin laminoitu kuva valikoimissa. Jotakin sen korvaajaksi ajattelin. Sehän on aika tuhnu.
    Ei niitä kovin usein oo menny ja nyt tahdon siitä eroon.
    Mutta kiitos näistä. Jotakin jo kyselinkin Interfotosta. Kovin hankalasti hankittavaa en halua ostaa, hitaalla englannilla on niin vaivalloista tilata ulkomailtakin.