Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pakollinen yo-kuva

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 5 Kesäkuu 2010.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

T Jukka
    EDIT: Tyttö itse asetteli lakin noin, ei saa saa siis siitä valittaa.

2. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Vs: Pakollinen yo-kuva

Itse en osaisi ottaa tällaista.
    Siltä pohjalta.

Päävalo saisi kenties olla hieman ylempää (ja kenties vasemmalle). Hivenen enemmän tasoitusta. Yo on suuri alku ja loppu. Mutta mikään ei ole mustavalkoista.
    Tämä tuli nyt mieleen.

Ja edit vielä. Varmasti tyytyväisiä ovat tähän ja hyvä niin. Se on kuitenkin tärkeintä. Kiva kuva siis.

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

YO skagaa yön liskoja niin että puristaa ruusuaan samankaltaisessa jännittyneessä asennossa kuin ensimmäistä kertaa slummissa partioimassa oleva siniverinen katuskoude pamputtavaa fikkariaan.

Muu on yhdentekevää.

Edit: In English: Ihan nätti & kiva.
    - E

4. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ei paskempi kuva. Minusta valot on onnistuneesti. Muuten kuva on sellainen tummanpuhuva ja jopa harmahtava. Käänsin hiukan valoa lisää niin sain tälläisen. Alkuperäisestä kun hiukan pirteämmäksi väännät on raikas tyttökin tyytyväisempi.

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Joo, nyt kun tulee ikkunasta valoa, näyttää hieman hämärältä tuo oma kuvani.
    Yöllä oli kohtuullisen pimeää, silloin näytti sopivalta.
    Miksi laitoit noin pienen version, näyttäisi, että poskipäissä on hiukan liikaa kiiltoa?
    T Jukka

6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Ilme on ihan kiva.

On outoa että noita ylppis -kuvia otetaan niin että melkein vain hattu on valossa.

Kai se ihminen nyt on pääasia eikä joku hattu ?

Kauniisiin, elämäniloisiin & raikkaisiin (kuten Juke.K. sanoikin) nuoriin kasvoihin niitä kalliita valoja sopisi tähtäillä - eikä vain hattuun.
    Vaikka olisikin noin kiva hattu ...

Kannustaen,
    E

Edit: Typo.

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

En mä ees tajunnu miksi se pieneni. Mä en pienentänyt sitä fotarissa. öööö...latasinkohan mä ton esittelykuvan enkä sitä ite kuvaa.

8. Vs: Pakollinen yo-kuva

Ihan kiva peruspönö. Ajaa varmaan asiansa.

En tosiaan olisi suositellut tytölle tuota lakkia painettavaksi noin päähän, varsinkaan kun hiukset on noin. Vaan minkäs teet jos toinen niin itsepintaisesti haluaa. Mutta... vakavampiin asioihin;) Mä olen tainnut jokaisesta sun riittikuvasta sanoa samaa, miksi toi haba on tuotu noin tuohon framille ja miksi toi tyttö seisoo kuin quasimodo, selkä köyryssä.

Ei näissä kuvissa sillä valolla tai naaman kiillolla niin suurta merkitystä ole, kunhan valoa tulee silleen sopivasti, että kasvot erottuu. Tärkeintä olisi saada iloinen, hyväryhtinen kuva ylpeästä ylioppilaasta.

9. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Mikäs tossa nyt? Liian syvällä vaiko liian korkealla en tajua pitäähän hatun olla kunnolla päässä? Hattu hyvin hieman jännittynyt ruumiinkieli, Higg

10. Vs: Pakollinen yo-kuva

No kun hiukset on noin korvien päällä ja ovat kuitenkin vielä vähän laineilla, tulee mulle tuollaisesta syvälle painetusta lakista mieleen sellainen klovnihattu.

11. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Sehän on sinun, eikä hatun ominaisuus.

12. Vs: Pakollinen yo-kuva

Siksipä kirjoitinkin, että minä en olisi suositellut. Mehän emme kukaan voi tietää, pitikö tyttö loppujenlopuksi hattunsa asettelusta. Eikä sillä ole suurta merkitystäkään, sillä kuva on jo otettu ja kovalla vauhdilla päätymässä sinne toisten vastaavanlaisten viereen piirongin päälle.

13. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

No, tänään vien perheelle mallikuvan, katsotaan mitä tuumivat.
    Tämä tyttö sinällään oli pelastus.
    Radiolaukaisimen lähetin lopetti toimintansa edellisessä kuvauksessa, saman päivän aamulla. Tympäisi hirveästi koko päivän ja ajattelin, että mitähän illasta tulee, kun on vielä yksi kuvattava.
    Onneksi tämä tyttö oli helppo kuvattava (omin standardieni mukaan), ainut oli tuo ryhti, josta jatkuvasti sai huomauttaa.

Noiden harvinaisempien osien epäkuntoon menemisessä on aina oma vaivansa.
    Pitää lähettää myyjälle, he lähettävät eteenpäin, menee varmaan kuukauden. Siihen asti pärjättävä johdoilla, missä aina on omat ongelmansa, varsinkin ulkona kuvattaessa.
    T Jukka

14. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Elinchromen kyseessä ollen taitaa olla sinänsä aika yleistä.  Ainakin valitusta kyseisestä aiheesta kuulee about viikottain, eikä minunkaan kavereillani ihan kaikilla ole sitä merkkiä.

15. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Minulla on microsync, sinällään kelpo laite, mutta yhtäkkiä tuli joku kosketushäiriö. Testinappula antaa kyllä signaalin, mutta kun laittaa salamkenkään, niin ei inahdakaan. Testasin salamkengän muilla laitteilla, vika ei ole siinä, vaan todellakin tuossa lähettimessä.
    No, lähetän sen myyjäliikkeelle, onneksi on takuu vielä voimassa.

Laitetaan vielä mv-versio yhdestä kuvasta.
    TJukka

16. Vs: Pakollinen yo-kuva

Tää MV on mun mielestä selkeesti parempi kaikin puolin kuin toi eka!

17. Vs: Pakollinen yo-kuva

Jep, munkin mielestä tää mustavalkonen on hurjasti kivempi. Tiukempi rajaus tuo nätit kasvot paremmin esille, eikä se käsi vie kaikkea huomiota.

Mulla oli elinkan laukaisimen kanssa täsmälleen sama vika, testinapulasta välähti, mutta ei kamerassa. Takuussa lähettivät uuden, mikä taas toimii aikansa. Näin kun maksusta ihmisiä kuvaa, niin olen nyttemmin katsonut viisaammaksi pitää hyllyssä vielä kahta varalaukaisinta, kun noiden toimintavarmuus näemmä on mitä on.

18. kb

kb

2 235
    0
    0

Eikä kainalon kohdalla ole samanlaista ryppyä.

19. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Mun näytöllä kuva on aika tunkkaisen näköinen, rajausta muuttaisin niin että vasemmalta reunalta pois ja vähän tilaa oikealle lisää.

Ja aika tasainen on valaistuskin, nenän varjo on vain sen alla eikä sivulla juuri yhtään.

20. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Katsotaanko me nyt samaa kuvaa....  Nenän varjohan on oppikirjaesimerkin tarkasti juuri tuon nasolabiaalipoimun mukaan - täsmälleen.  Kaukana n.s. perhosvalosta, jossa varjo on symmetrisesti juuri nenän aalapuolella.

Toiseksi:  varjon suuntahan ei ole valon "tasaisuuden" mitta - suunta ja kovuus/pehmeys on kaksi toisistaan riippumatonta eri juttua. Aika kovaahan valo tässä on, varjon reunat melko terävät.