/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mustavalkoinen

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana paraneva, 18 Tammikuu 2015.

1. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113
    Tässä on mun mielestä kontrasti ja sävyt mun mieleen, onko se sitten luonnottoman kova?

2. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113
    Vs: Mustavalkoinen

Kiittää :)

3. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Oikein hyvä. Mun mielestä kontrasti jne riippuu kuvan sisällöstä, mikä mihinkin sopii. Jotkin kuvat ovat hyviä hentoina sekä melko loivina ja joihinkin jopa korostettu jyrkkyys sopii, me aika helposti pidämme dramatiikasta...
    Ja vielä tuosta kuvasta, niin tumma tyttö valkoisessa asussa jyrkähkössä auringon valossa, niin ei tuo ole niihin nähden pisaraakaan jyrkkä vs. siihen että Suomi-tyttö olisi näillä keleillä kadun kulmalla, johon turha muokata tälläistä valoa/kontrastia ja näin ollen se saattaisi joidenkin mielestä olla platku koska on mitä on...

4. Vs: Mustavalkoinen

Tässä kuvassa kontrasti on tavallaan sisäsyntyistä ja sinällään kaunista.

5. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Kyllä , juuri näin.

6. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Toimii juuri tälläisenään hienosti, erittäin tyylikäs otos.

7. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38

Kontrasti ei jää pelkkään valokuvan tekniikkaan. Myös sisällössä on vahvat kontrastit.

Tumma tyttö - vaalea työasu - hoitaja vai elintarviketyöntekijä? - tupakka - älypuhelin. Kuva on suorastaan tarina.

Kuva on luonnollinen ja luonteva. Jäykkyys ja väkisin tekeminen loistaa poissaolollaan.

...ja se tekniikkakin on hallinnassa. Kuva on oikein valottunut ja terävä. Kuvassa on sekä tummia että vaaleita sävyjä. Tietty jyrkkyys kuuluu osaksi sisältöä.

Pitkään aikaan yksi parhaista henkilökuvista.