Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivitystä hakemassa, 40D -> ?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Red5, 3 Kesäkuu 2010.

  1. Red5

    Red5 Member

    64
    0
    6
    Jep,

    Urheilua, nopeita tilanteita. Kontrastina myös sitten luontoa, maisemia ja potretteja. Työkalu tarvitaan.

    Käytännössä "nopeat tilanteet" johtaa sarjakuvaukseen. 5Dmk2 tähän "hidas"

    7D.. Jotenkin tuntuu epävarmalta kapineelta.

    1dmk3 taas tuntuu käteensopivalta. Videokuvaus ei kiinnosta. Tarkennuksen nopeus ja täsmällisyys taas kiinnostaa.

    Taputtakaa nyt joku selkään ja sanokaa että ota se markku kolmonen. Tai 7D. Eäh.. mkIV taas ulkona budjetista.. Optiikkaa on Canoniin sopivaa ja merkinvaihto ei niin innosta. Tekniikan tuntemus itselläni on hyvissä kantimissa, joten ehkä tarvitsenkin vain henkistä tukea. Tai psyykelääkkeitä.

    Jokatapauksessa 40D alkanut tuntua riittämättömältä.

    Pasi.
     
  2. Vs: Päivitystä hakemassa, 40D -> ?

    Psyykenlääkkeet on hyvä vaihtoehto, sillä 40D on varsin hyvä runko (vrt esim 50D) mutta ota se MKIII, ei tuosta muuten eroon pääse. Olet tietysti huomioinut että kroppikerroin muuttuu...
     
  3. Red5

    Red5 Member

    64
    0
    6
    Vs: Päivitystä hakemassa, 40D -> ?

    Juu, kropin muuttuminen on huomioitu. En näe sitä oikeastaan huonona asiana. Nykytötteröt mitä laukussa raahaan sopivat siihen nätisti.
     
  4. Vs: Päivitystä hakemassa, 40D -> ?

    Mitä olen nyt jonkun verran käyttänyt 1dmk3, 7D:tä ja 40-D:tä niin suuri eroa ei ole 1 ja 7 välillä mutta niillä ja 40-D:llä on tarkennuksessa melko paljon eroa. Kuvanlaatua en ole suuremmin vertaillut, hinta/laatu suhteeltaan kyllä sanoisin että ehdottamasti seiska mutta sinun tarvii itse päättää kuinka paljon vaakakupissa painaa 1D ergonomia ja parempi sääsuojaus.
     
  5. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Päivitystä hakemassa, 40D -> ?

    Kuten aina, kenenkään on mahdoton antaa järkeviä ehdotuksia tuolta pohjalta, tietämättä millä tavalla riittämättömältä se tuntuu; mitkä sen ominaisuudet ovat riittämättömät ja miksi.
     
  6. Red5

    Red5 Member

    64
    0
    6
    Vs: Päivitystä hakemassa, 40D -> ?

    Näitä mitä mun pitäs ostaa ketjuja on lukematon määrä. Päätin myös kantaa oman korteni kekoon. Olen niitä lukenut ja toistin tietenkin peruskliseet.

    Mielestäni käsitin mitä rungolta haluan. Kävin kuitenkin käpistelemässä kameroita eräässä kivijalkaputiikissa ja aloin empiä.

    40D on mielestäni oiva runko. Tosin se on tuntunut jo tovin tarkennuksen onnistumisen ja sen nopeuden osalta riittämättömältä.
    Kuvaan usein hankalissa tiloissa nopeita tapahtumia, joten jo pelkkä tarkennuksen parantuminen on minulle todella suuri etu. AIservon toiminta sarjatulella on myöskin aika kova juttu.
    Etsin on myöskin huomattavasti parempi.

    Veressä kulkee myös ankara välinevehtauksen tarve. Tosin sitä yrittää rajoittaa järki. Ehkä pitäisi kokeilla myös niitä päälääkkeitä mitä jo Jesalonenkin ehdotti.

    Lopputulema taitaa silti olla 1kkönen 7kan sijasta. Tietysti jos jollain on vielä molemmista rungoista käyttäjäkokemuksia, tutustun niihin mielelläni.

    Niin ja interverkossa on paljon arvosteluita molemmista peleistä. Mutta niitä tuskin on paljoa kokemusperäisesti vertailtu?