On. Paljon niitä haluavat myydä. Siitä vain jännäämään meneekö spiraalille. Harrasteita on montaa sorttia. http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=agfa+rondinax&LH_PrefLoc=3&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=agfa+rondinax&_sacat=0 Varsinkaan vanhat ukot ei tykkää olla pimeässä sitten hetkeäkään. :grin: Mihinkään pimeisiin pusseihinkaan ei sovi käsiään työntää. Hyi hitto. :grinning: Katselin sitä uutta kehitelmää, mutta en löytänyt mitään vakuutta sille että se varmasti toimisi tai että ovat tosiaan tekemässä hyvän tuotteen. Onhan erilaisia filmejä joilla on erilainen jäntevyys. Ja muutenkaan en löytänyt hyvää esittelyä tai vakuuttelua osaamisesta ja hyvästä laadusta. (Voi toki olla etten vain löytänyt.) Jännän äärellä fiksuine vekottimineen. Vain jännän vuoksi minun ymmärtääkseni. Pitäisi kai olla kateellinen? (Se on se uusi paneelihupailu.)
Aika kivastihan näitä kuitenkin harrastajat haluaa ja niitä käyttää. Ovatko he outoja kun käyttävät, kerran helpommallakin pääsee. On näissä joku juttu. Ja jos ei sitä juttua tajua tai löydä niin onko se laitteen omistajan/käyttäjän vai jopa laitteen keksijän vika?
Ei mitään outoa eikä vikaa, mutta analyysini tämän suosiosta että jännän takia lienee melko osuva? "Joku juttu" sen sijaan ei kerro mitään vaan pikemminkin kysyy. Ensimmäinen ilmiselvä syy ettei tarvitse pimeää, ei selitä kuin marginaalisen osan kiinnostuksesta tällaista laitetta kohtaan. Toinen on että voi kehittää vähällä litkumäärällä, mikä sekin hieman lisää kiinnostusta. Vaan sekään ei ole tällaisen laitteen "yksinoikeus".
Ai jos sanon että siinä on joku juttu ja sä teit päätelmän kun ei mene homma ihan putkeen että ollaan jännän äärellä niin se olis se juttu. Älä hoi älä jätä.......hei älä jätä.....mihin sä meet?
No ei se siitä johtunut että sulla ei kerran toiminut yksi. Sen sijaan kuullessani ekan kerran tuollaisen toimintaperiaatteesta (noin 2 viikkoa sitten) epäilin heti sen toimintavarmuutta ja että pimiötä siinäkin tullee tarvitsemaan. Se on se vekotin itsessään joka sen jännän tekee. Sinähän sen sitten varmaan paremmin tiedät jos tämän haluat kiistää. (Toistan: Ei tässä mitään outoa tai kritisoitavaa ole, ei sinne päinkään. Minähän vain annoin yhden rehellisen vastauksen yhden "vanhan ukon" kysymykseen.)
Toistan ja kolmoistan että et vastannut edes siihen yhteen kysymykseen koska siihen voi vastata vain kyllä tai ei. Kyllä laite toimii varsin hyvin. Minä en vain ensiksi tajunnut kaikkea. Oikeasti pidin täällä olevia sen ´verran viisaina että he ymmärtävt että voi mokiakin laittaa esille. Muttta taisin olla väärässä. Ulkokultainen ei kerro kun vain hyviä asioita. Pitääpä pitää mielessä jtakossa että vain kaikkea kivaa esille tänne. Jatkakaa te. Minä siirrän voimavarat tästä asiasta sitten toisaalle.
Onhan tässä "jotain juttua " paljon enemmän kuin vaikkapa metallispiraalien hehkutuksessa. Tässähän sentään ajatus on helppouteen ja vaivattomuuteen kun metallin kanssa on lähinnä vaan taidon ylistys. En ole koskaan tajunnut sitä, mutta en minä sellaista tuomitse vähääkään. Yritän vain ymmärtää syitä.
Mikä sulle oikein tuli? Kaksikin kysymystä lainasin ja niihin vastasin omakohtaisen rehellisesti. Pidä omahyväisyytes, jos et toisten osallistumista hyväksy.
Mul olis tollainen Jobo 2400 päivänvalolatauslaite/kehitystankki ylimääräisenä jos jotain kiinnostaa. https://www.youtube.com/watch?v=Ke59ONajwrM
Sun asenne mulle tuli. Ai jos mä annan tilaa muille olen omahyväinen. Mä vaan jatkan tätä päivänvalo laite keskustelua ja juttuja toisaalla. Ei sinua kukaan aja pois. Jatka vaan kun tiedät näistä paljon. Tai itseasiassa tiedät kaiken.
Sain tänään Juhalta tuon Jobo 2400 päivänvalokehityspurkin. Ensimmäinen filmi on kehitetty ja pelkästään hyviä kokemuksia. Rauhallisesti toimimalla, kuten Juha neuvoikin, filmi kiertyi spiraaliin ongelmitta. Upea laite, on tämän päivän kokemukseni.
Vaikka en noita käytäkään, ymmärrän kyllä idean. Se, mitä en tajua, on se, että noita tarvitaan. Käytännössä joka huushollissa on kuitenkin mahdollisuus ladata filmi jota kuinkinkin "pimeässä" tilassa. Voisiko joku valistaa minua tässä asiassa?
Minulla on mahdollisuus pimeään tilaan hiukan värkkäilemällä oveen teippiä ja kynnykseen tilkettä. Ja siellä pimeässä touhaminen saksien ja purtiloiden kanssa on hiukan, sanoisinko haasteellista. Päivänvalopurkin kanssa ei tarvitse lattialle pudonneita saksia haparoida eikä muitakaan pudonneita pöntön osia. Tällä hetkellä tuntuu, että siirryin kehitysasiassa melko paljon ylemmälle tasolle Siis työnkuva helpottui huomattavasti. Joo. No, jatko näyttää lisää.