Vs: Päivän :-( 80-luvulta muistan hyvin juopottelevat raksaduunarit ja joidenkin kiroilut siitä kuinka vaikea on löytää raitista kirvesmiestä. Että kauan sitten suomalainen työn laatu kärsi (viimeistään) inflaation. Ei kai täällä ole laatua muutenkaan tehty kuin joidenkin yksittäisten elinkeinonharjoittajien toimesta. Valitettava totuus.
Vs: Päivän :-( Juu, 80-luvun tasakatto/valesokkeli rakennelmia ja ylpeiden ammattimiesten kädenjälkiä korjattu kohta parikymmentä vuotta. Olikohan se viina silloin vielä kortilla kun pitäny vatupassistakin spriit ryypätä, semmosta seinää ei noiden jäljiltä löydy ettei olis ainakin tuumaa perseellään. Onkohan silloin ollu työmaalla aina perjantai? Noooh milli nyt ei näy kun ehkä pankkitilillä
Vs: Päivän :-( Naapurilla jokin aika sitten havaittiin lämmönjakohuoneessa vesivuoto. Kun purettiin kovalevyjä siitä ja pesuhuoneen puolelta, löytyi sieltä välistä tyhjiä väkevän viinan pulloja. Höyrysulkuna käytettiin näköjään kaikkea mahdollista: muistan ainakin jätesäkin ja jonkun paksun muovin, jossa oli ollut eristevillaa. Mitä niitä pois heittämään, hyvää muovia! Talo tehty 1977. Niin se on meidänkin talo. Kun remonttimies kysyy, pistetäänkö suoraan seinän vai lattian mukaan, sanon aina, että laita laserin tai vatupassin mukaan. Ei ole yhtään seinää, joka olisi suora, eikä oven karmea, lattiaan kaikista vähiten voi luottaa. Pallo vierii paikoitellen joka suuntaan, kun sen laittaa eri kohtaan lattiaa. Siinä on rakentamisen laatua kerrakseen. T Jukka
Vs: Päivän :-( Mutta nyt siis varmistuu, ettei talossa ole yhtään suoraa kulmaa eikä mikään näytä suoralta, kun haluat lisää poikkeavia suuntia. Se on vähän kuin kuvaisi vatupassin avulla: on vatupassissa, vaikka kuvasta se ei näy.
Vs: Päivän :-( Heh, taisi karata pieni aivopierun tuhnu mut ei se mitään, näitä sattuu jokaiselle. Tehdäänkö niin, että pannaan se lähtönurkka suoraankulmaan ja sitten vaakasuora tähtäys pystysuoraan kohteeseen. Siinä on miettimistä ihan vähän mutta ei muutu vaikka mikä insinööri sitä vääntelisi. Eikä oo edes kallista jos on rahaa
Vs: Päivän :-( Kuulostaa ihan siltä, millaiseksi kuvitteellinen rakentamani valo tulisi vaimoni vaimoni mielestä... Ehkä jopa mun mielestä =)Olen kai sukua pisan kaltevan tornin suunnittelijoille
Vs: Päivän :-( Eilen piti tehdä taas yks hautajaiskuvauskeikka. Rutiinihomma ajattelin.... Kun pääsin kirkkoon ja ajattelin että nyt on kaikki hyvin, musta puku päällä, kravatti kaulassa, kamera mukana ja akut ladattuna.....sitten vilkaisin kenkiin: hitsit vie olin laittanut ruskeat lähes-lenkkarit arkikengät jalkaan! Eihän niitä enää voinut käydä kotona vaihtamassa, vaan oli oltava niillä. Ei niistä kyllä kukaan valittanut. Tänään tein samanmoisen keikan taas. nyt muistin kengät ja kaikki oli OK. Sain vielä lisäpisteitä kun huomasin että tilaisuuden aluksi pelkän musiikin soidessa kaiuttimista kuului papin ja suntion puheet sakarstista, vaikka ei olisi pitänyt...kipaisin huomauttamassa asiasta.....sattuuhan sitä näköjään muillekkin.
Vs: Päivän :-( Huh huh mikä moka olis voinnut tulla koska ne keskustelut ei aina ihan kirkollisiakaan ole *muistelee*.
Vs: Päivän :-( Jep, aika helpottuneita olivat. Puhe kuului myös seurakuntatalolla ja vanhusten palvelukeskuksen radiostakin Papin puollustukseksi sanottakoon, että ei ollut paikallisia ja oli oudot mikkivehkeet.
Vs: Päivän :-( Ai saatana, tuohon en ole vielä kyennyt, kylläkin olen sahannut kuviosahalla sormeeni.
Vs: Päivän :-( Mä olen sahannut reiden auki, iho aukes, lihas näkyi, muttei onneksi lihakseen mennyt. Loppui lankku kesken. (Tästä on kyllä aikaa, mutta jälki ei ikinä lähde pois). T Jukka
Vs: Päivän :-( Vedä se pääsiäisenä uudestaan ja kummastakin kämmenestä, niin sulle saataa löytyä hommia Hesassa Senaatintorilla...
Vs: Päivän :-( Itse vedin juustohöylällä etusormen kynnen takaa luuhun, ja ihmettelin miksei höylä liiku ;-)
Vs: Päivän :-( Tänään, junassa, nostin repun ja totesin ruoan tuoksusta että eväsrasia oli avautunut ja eväät pitkin repun pohjaa. Tämän olettamuksen vahvistin sitten lääkäriin mennessä, wc-tiloissa. No kotona täytyy sitten putsata paremmin toi reppu. Nyt muistan taas, miksi se eväsrasia kannattaa kääriä tiukasti muovipussiin.