Ei liity valokuvaukseen, mutta koska tällä foorumilla on lisäkseni ainakin kaksi muutakin radioamatööriä, niin laitetaanpa ko. aiheeseen liittyen pari uutista. Kuulin, että Venäjä ja Valko-Venäjä laitetaan ulos radioamatöörien CEPT-sopimuksista. Eli, kansainvälinen politiikka vaikuttaa sittenkin näihinkin juttuihin. Useimmat radioamatöörit tuntevat varmaan ukrainalaisen, esim. antennianalysaattorien ja modeemien valmistajan RigExpertin. Ikävä kyllä, heidän hallintotoimisto tuhoutui Venäjän ohjushyökkäyksessä Ma 12.2.2025, aamulla 05:00. Venäläinen ballistinen ohjus, jonka tuhoisa voima tiivistyi 500 kg:n taistelukärkeen, osui aamunkoitteessa Kiovassa heidän hallintorakennukseensa, jättäen jälkeensä vain raunioita. Ihmisiä ei kuulemma ollut siellä silloin paikalla – onneksi, mutta materiaaliset vahingot ovat varmaan mittavat. Meikäläiselläkin on parikin ko. ukrainalaisfirman tuotetta:
Huomaa, että tällä hetkellä työpaikoista on pulaa, kun meikäläisen sivutoimiyrityksen sähköiseen postilaatikkoon on lyhyessä ajassa tullut useita viestejä, joissa kysellään yrityksestä töitä. Tyypillistä noille kyselyille on, että kyselijät eivät ilmeisesti ole mitenkään tutustuneet yrityksen toimintaan, eivätkä mieti, minkälaista työvoimaa yritys voisi mahdollisesti tarvita. Minulta on esim. kyselty useampaan kertaan, olisiko hitsaus- tai kokoonpanotöitä tarjolla, tai jos ei ole, voisinko suositella yrityksiä, missä ko. töitä olisi tarjolla Höh, mistä ihmeestä minä tietäisin jostain hitsausyritysten työvoimatarpeista, kun minun yrityksessä ei hitsailla. Tähän mennessä olen kuitenkin pyrkinyt ystävällisesti vastaamaan jokaiselle työn kyselijälle, mutta tiedä sitten kauanko viitsii, jos näiden kyselyjen tulo jatkuu…
Ihan tähän ennen foorumin loppua vielä: Stadin kingit Hifk ja Jokerit. Loppu. Viimeinen sammuttaa valot.