A-studio - koronasta ja vähän apinasta Tuhansia kuolemia tänä vuonna. Tärkeä puheenvuoro palvelukeskuksesta: "Älkää laittako uudestaan ovia kiinni". Se on ihan totta että vanhalle kuolema kolkuttaa kun lakkaa liikkumasta.
Pieniä detaljeja, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen. Miksi jalkapallossa maalivahdilla on muusta joukkueesta erottuva peliasu? Jos sillä ei ole sitten kuitenkaan merkitystä...? Se Benzeman'n maali oli ihan laillinen.. Näillä on merkitystä puoleen ja toiseen. Lähtötilanteessa hyökkäävä oli patsiossa, mutta ei osallistunut. Puolustava pelasi (monta kertaa). Käytännössä tuon tuomion perusteella riittäisi se, että kaikki pysyy 90 min. hyökkäysalueella, ja alin pari senttiä keskiviivasta puolustusalueella. Tällöin nollapeli aina taattu varsinaisella peliajalla
Venäläiset valittavat: "Miehemme kuolevat, koska heiltä puuttuu tarvikkeita." Venäjällä kerätään sotilaille ruokaa ja kiikareita: "Miehemme kuolevat, koska heiltä puuttuu tarvikkeita" Väärin meni: miehenne kuolevat, koska despoottinne lähetti miehenne barbaariseen hyökkäyssotaan jonka olette itse hyväksyneet. Joka tuulta kylvää hän myrskyä niittää. Tällaista sattuu etenkin despoottien orjiksi suostuville kansoille.
Haluaisin käydä tästä pitkääkin keskustelua. Minulle on jäänyt edelleen epäselväksi kummasta "paitsiosta" oli kyse. Benzema ei ollut paitsiossa siinä, josta lähti. (katso youtubesta). Jos taas tuo toinen, niin minä olin tässä tavallaan silti oikeassa. Näissä kummassakaan ei oikeastaan riitä tuo. Varsinkaan tuossa jälkimmäisessä.
Aina ei oikein vaari ymmärrä... Mökkisaunalle katselin tuommoista jäteveden puhdistuslaitetta. Poistaa jopa fosforin vedestä. (Tosin, en usko, että nahastani irtoaa kovin paljon fosforia saunoessani.) Värkin ohjeessa sanotaan, että "Käytetyn massan voi käyttää maanparannusaineena puutarhassa kompostoituna tai sellaisenaan". Eli siis, ne jätevedestä poistetut ravinteet voi levittää puutarhaan. Jää kuitenkin se kysymys, miten lopputulos eroaa siitä, että antaa niitten saunavesien levitä puutarhaan suoraan, ilman kyseistä värkkiä?
Jospa se värkki on EU-stardin mukainen. Imeytys ei - jollei sitä ole erikseen suunnittelija suunnitellut. Tiedä sitten..
No silleen eroaa, että se suoraan leviäminen kai on (kohta?) laitonta? Ei sitä voi kuolleita ihosoluja noin vain rotjata luontoon, eiväthän ne nyt sinne kuulu, vaan ne pitää asianmukaisesti käsitellä ja loppusijoittaa.
Eihän sen pitäisi mitenkään erotakaan, jos ei jätevesiä nyt suoraan vesistöön päästä. "Pienistä jätevesimääristä, kuten kantovedellisten mökkien ja pihasaunojen pesuvedet, ei katsota aiheutuvan ympäristön pilaantumisen vaaraa. Ne voidaan pääsääntöisesti johtaa hallitusti maaperään ilman erillistä käsittelyä. Suoraan vesistöön pieniäkään pesuvesimääriä ei saa johtaa"
Alkaa elämä olemaan vaikeaa. Jos ostaisin sähköauton, niin pitäisi jo alkuun oppia kokonaan uusi sana/termi; "range". Ja lausutaanko tämä [range] vai [rãnj] vai muuta.
Voi kai sitä puhua myös härmäläisittäin ihan vaan toimintamatkasta. Jokin toimintamatka se on ja on ollut polttomoottoriautoillakin mitä yhdellä tankillisella pääsee, ei kai tuo sen kummempaa, paitsi siihen toimintamatkaan sää- yms. olosuhteet vaikuttavat enemmän sähköautolla.
Joo. Silti mun maalaisjärkeen ei käy tää "range". En ymmärrä mitä eroa tällä on toimintasäteeseen. Onhan polttomoottereissa ja tankeissakin eroa. Ja varsinkin just tuo, että miten lausutaan. Oon jotenkin vammainen, kun toisaalla puhun reinzistä ja toisaalla rankesta..? Hipsteripiireissä rānjiistä? Älyttömän vaikeeta. Porukkahan ihan oikeesti rageaa nyt jo rangeihin liittyvistä. Jutskista.
Jos range on toimintamatka tai -säde, niin mitä sitten tarkoittaa automerkki Range Rover? Tai mitä tarkoittaa sana ranger? Ainakin jalkapallon ystävät tietävät joukkueen nimeltä Queen's Park Rangers.
Ajan dieselillä, tankkauksen jälkeen mittari näyttää 1260 km seuraavaan tanķkaukseen, riippuu tietysti kaasujalasta.
Catch & release julmimmillaan. Tyttö kiduttaa kalaa ensin tunnin ja iskee sitten jättikoukun alaleuan läpi, jotta kampela pysyisi paikallaan kuvauksen ajan. Här nappar rekordfångsten - Aftonbladet TV