Turvakieltoa minulla ei ole. Se kai vaatii vähintään viranomaispäätöksen..? DVV:n kautta ei ole kyllä enää tullut mitään. Siis, että se olisi osoitelähde. Kaikki tulee käytännössä niistä asiakasrekistereistä, joissa olen suoraan. Siksi olenkin tässä nyt niin tuohtunut ja mieleni pahoittanut.
Noh. Kakkoselta tulikin jo vastaus, joka tyydyttää minua. Ja on järkeenkäypä. Noin yleisesti sanoisin, että minulla on ollut tapana luottaa pitkiin suhteisiin.
Kieltolaki kumottiin 90 vuotta sitten. Monenlaisia seurauksia Alkojen avaamisella oli, mm. henkirikosten määrä valtakunnassa puolittui.
Minulla oli monta vuotta, asiaa saa perusteluilla syillä hakea maistraatista ja se taitaa käydä jossain oikeusasteessa kunnes turvakielto myönnetään. Syy kankeuteen on siinä, että edes viranomainen ei saa tietoa henkilöstä, asuinpaikasta tms. ilman erikseen haettavaa oikeuden päätöstä, on siten varsin vahva suojaus. Edes poliisi ei näe asuinpaikkaa, eikä muiden viranomaisten tietoja. Maistraatti taitaa olla ainoa paikka jolla tietoa on ja senkin voi jättää pimentoon halutessaan, nykyään kun irtolaislaki kumottiin. Verottajan ja parin muukin kanssa oli vaikeuksia selvitellä asioita kun eivät itse pysty tarkistamaan, mutta suostuivat uskomaan ilmoitusta missä on asuinkunta jne. lopulta. Luovuin suojasta kun tilanne hiukan helpottui sen suhteen miksi kielto haettiin, hankaloittaa oikeasti paljon elämää. Muistan kuinka hassua oli tehdä sähkösopimus asuinosoitteeseen keksityllä nimellä, ettei mihinkään järjestelmään jää oikea nimi hallitsemattomasti löydettäväksi. Turvakieltoprosessi ei silloin maksanut mitään, joka on/oli aika erikoista sen kattavuuteen nähden.
Jees. Tsemppiä jälkijättöisesti. Tänä päivänä pitäisi olla selkeämpää. Tosiaan olen huomannut, että esim. DVV:n kautta ei tule enää suoramarkkinointia, mm. kun se kutsumanimi on siellä kentässä "lisätietoja". Myös puhelimessa on helppo kysyä, että mistä yhteystiedot saatu ja milloin. Nyt harvemmin tosin enää ensimmäisellä etunimellä kyselläänkään. Onhan se kiva saada suoramarkkinointia, kunhan se kohdistuu oikein. Seitin purkaminen on ihan tosi ison työn takana.
Mitä se Tuomioja taas härveltää, saisi jo ymmärtää jättää asialliset asiat muille ja keskittyä Halosen kanssa vaikka voittamaan kahvipaketteja bingossa. Suomella ja Ruotsilla ei ole valmistelussa puolustusliittoa, kommentoi puolustusministeri Kaikkonen Dynaaminen voimakaksikko on sekoillut jo aivan riittävästi.
Venäjän ortodoksisen kirkon johtaja kehottaa kansaa jälleen tukemaan viranomaisia Venäjän ortodoksisen kirkon johtaja näkee Venäjän vastustavan Ukrainassa länsimaista liberalismia, jota hän pitää rappeutuneena.
"Kansanedustajien matkustussääntöön tehtiin viime vuonna muutos, jonka myötä pistetiliraportit tulee toimittaa eduskunnan puhemiehelle kunkin vuoden tammikuussa. Tämä osoittautui Rauhion mukaan teknisesti kohtuuttoman vaikeaksi. Oletuksena oli, että pistetiliraportit olisi saanut tulostettua suoraan matkustajaprofiilin kautta, mutta tämä ei enää onnistunut" Onkohan meillä nyt eduskunnassa ihan niitä terävimpiä porukoita? Jotenkin hirvittää - jos ei yksinkertaisintakaan tilitystä osaa tehdä niin mahtaakohan se lainvalmisteluunkaan perehtyminen onnistua mutenkään?
Noohh... lainvalmisteluhan tapahtuu pitkälti valiokunnissa ja niissä taas on kuultavaksi kutsuttuina kyseisen asian oikeita asiantuntijoita (siis ei kansanedustajia) jotka sitten sanovat, että jospa tästä poikki ja tuohon jengat. Ja virkamiehet sitten katsovat, että homma kootaan silleen suht loogiseksi himmeliksi. Että en minä siltä osin olisi kovin huolissani.
Jos kansanedustajalla ei ole kahta korttia erottelemaan omia reissuja työmatkoista, niin raporttia ei palvelusta saa. Mulla oli aikoinaan eri kortit omille ja työmatkoille.Tosin en koskaan pystynyt hyödyntämään työkortin pisteitä lentämiseen, koska palkintolennot olivat ajoitettu sellaiseen aikaan, ettei niiden käyttäminen ollut mahdollista. Vain yhden hotelliyön saatoin pisteillä maksaa. Mutta eläkkeelle jäätyäni saatoin ne hyödyntämättömät pisteet pariin reissuun käyttää, laillisesti.Ja jämäsaldo meni hyväntekeväisyyteen
"Ovsjannikova on ilmoittanut haluavansa jäädä Venäjälle. Hän on torjunut Ranskan presidentin Emmanuel Macronin tarjouksen poliittisesta turvapaikasta." Suorassa lähetyksessä protestoinut venäläistoimittaja Marina Ovsjannikova saksalaislehden palvelukseen
Pitää käydä keskustelua. En usko, että Tuomioja olisi mikään "eilisen teeren poika". Tavallansa on diplomaatti. Toki vasemmalle. Mutta silti.
Eihän tässä mitään ns. NATO-keskustelua ole edes käyty. Ruotsin turvatakuut Suomelle? Mikä siellä lännessä tilanne nyt? Olisi jotenkin idioottimaista, että tässä kohtaa Suomen eduksi olisi ottaa ns. Pekka käteen. Siitähän tässä on kyse.. vai?
Ruotsin turvatakuut? Maan, jolla käytännössä ei ole armeijaa? (No, muutoin kuin paria paraatia varten.) Kuinkahan suuri vaikutus sillä olisi, että Ruotsi tiukan paikan tullen sanoisi: "So, so, ei noin saa tehdä!" Ja senkin kolmen kuukauden diskuteerauksen jälkeen.
Tuomiojahan "avautui" julkisuudessa väittäen että Ruotsin puolustusministeri olisi ehdottanut ruotsalais-suomalaista puolustusliittoa vaihtoehdoksi Natolle. Ruotsin puolustusministeri itse sanoi ettei a) kommentoi luottamuksellisia keskusteluja (päinvastoin kuin siis Tuomioja) ja b) ettei asiasta ole ollut mitään puhetta muiden puolueiden kanssa. No, jos keskustelu toisen osapuolen mielestä oli luottamuksellinen ja toisen mielestä ei, niin millaisen kuvan se antaa siitä toisesta hölösuusta? Veikkaan että Tuomiojaa ennen kaikkea ottaa suunnattomasti päähän se, että maailma ja Suomen tilanne meni muuttumaan. Siksi toisekseen, eihän tuollainen liitto todellakaan olisi mikään todellinen vaihtoehto Natolle. Tuomiojan pitää saada purkaa turhautumistaan, televisiossahan loihe lausumaan, ettei nyt kannata kiirehtiä kun yhtä hyvin pääsemme jäseneksi muutaman vuoden kuluttua (sic!). Niin että pitäisi tahallamme hankkiutua vaaralliseen aikaan ja tilanteeseen ja odottaa kunnes Venäjällä on resursseja ja tahtoa toimia meidän suhteemme kuten nyt Ukrainan, ja pyrkiä siinä tilanteessa jäseneksi? Meidän aikaikkunammehan on juuri nyt! Jos Tuomioja todellakaan ei sitä ymmärrä, olisi hänen parempi keskittyä bingoon. Puolustusliitto Ruotsin kanssa..... hohhoijaa.