Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Lähetin sulle yksärin jossa vastaus

______

Turhaa kai meidän on tästä täällä tän enemmän jauhaa?
    :( Kuvalliselta kannaltahan tää oli, tottakai, tappio.

2. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Niinpä.

En koskaan ole ymmärtänyr noita veijareita, jotka yrittävät hallinnoida sitä, mistä muut keskustevat. Mitä helvettiä se haittaa... On vain lukematta niitä juttuja. Netissä on miljoonia sivuja, joita en halua lukea tai nähdä, mutta mitä sitten? En vaan sitten lue niitä.

JPu, Jari_S ja keegan tykkäävät tästä.
  3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Niinpä.

4. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Eiköhän se ole sitä. Oletan että tähänkin ketjuun on tullut yhtä monta tyhjää sivua kuin hänen viestinsä täytti yhteensä. Edellinen mikä näkyy on kuvassa muutama sivu aiemmin.

Ilmeisesti aloittamansa aiheet ovat kokonaan poissa ja hän näkyy enää silloin kun tekstiänsä lainattu.

Liitetyt tiedostot:

5. riekkosak

riekkosak Well-Known Member

1 477
    329
    83
    Jos mainitaan jonkun poistuneen, minulle tulee ensiksi mieleen, että joku on kuollut. Siitä ei siis nyt ole kysymys.

6. Johannes

Johannes Well-Known Member

2 346
    302
    83
    "Mennä pois" on kyllä harhaanjohtava ilmaisu. Vuosia sitten soitin erääseen valokuvausliikkeeseen ja kysyin liikkeen omistajaa. Minulle vastattiin: "hän on mennyt pois". Kysyin tietenkin milloin hän jälleen olisi paikalla. "Hän on kuollut", minulle vastattiin.

7. kto

kto Well-Known Member

2 603
    103
    63
    Butsha

Nyt on sitten viimeiset esteet poistettu.
    Itänaapuri ei tästä selviä yhteen sukupolveen...

keegan ja arthur tykkäävät tästä.
  8. keegan

keegan Well-Known Member

8 627
    1 535
    113
    Vaikkei itänaapuri mihinkään muuhun pystyisi, niin siviilien murhaaminen sujuu aina. Kannattaa pitää mielessä ja muistissa.

arthur tykkää tästä.
  9. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Esteet mille? Maailmansodalle? Hullunmiehentaktiikka ei petä. Lopullinen niitti eikä paluuta ole. Uusi maailmanjärjestys. Hyvästi vanha. Odessassakin jo paukkuu.

10. Johannes

2 346
    302
    83
    Puhumattakaan Ukrainasta. Siellä viha säilyy pitkään ensi vuosisadalle.

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Kuohuvalla 20 -luvulla ehtii tapahtumaan viel vaik mitä... eikä ehkenpä sielt mukavimmasta päästä.
    Tolkutonta menoa, kertakaikkiaan...

Nuoret joutuvat varttumaan traumatisoivassa maailmassa, jonka tulevaisuus näyttää perin ankealta.

12. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Ihan kiva, että tulee henk.koht. kirjeitäkin.

Myöskään lahjoittamisessa ei ole mitään väärää.

Tänään kuitenkin kulmakarvat nousi, kun sain kirjeen.

Ei tässä muuta, mutta kun olen nimenomaisesti osoitelähdettä kieltänyt jakamasta osoitettani suoramarkkinointia varten. Ja jopa maksan palveluista... Maksaakohan suoramarkkinoijakin siitä, että saa osoitetiedot..?
    Untitled-4.jpg

Untitled-5.jpg

13. Johannes

2 346
    302
    83
    Maksaa enemmän kuin sinä. Palkkasotureihin ei voi sataprosenttisesti luottaa.

14. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Jees. En ymmärrä, mitä tarkoitat.

Odottelen kiltisti vastausta. Kuukauden.

Laitoin nyt tähänkin. Leimaksi.

15. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83
    Tiedä sitten, liittyykö tämä asiaa. Näinkin se saattaa olla.

"Jos olet pyytänyt rekisterinpitäjää lisäksi poistamaan kaikki henkilötietosi, ja rekisterinpitäjä on ilmoittanut poistaneensa tiedot, rekisterinpitäjän on poistettava myös merkintä siitä, että olet kieltänyt suoramarkkinoinnin. Saatat siksi saada suoramarkkinointia uudelleen siltä rekisterinpitäjältä, jonka suoramarkkinoinnin olet aiemmin kieltänyt."

Suoramarkkinointi | Tietosuojavaltuutetun toimisto

motris tykkää tästä.
  16. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Luovutuskielto mm. suoramarkkinointiin (1. rekisteri), enkä ole ollut markkinoijan (2. rekisteri) rekisterissä ennen tätä kirjettä.

Mutta kuten laitoin. Nämä vain leimana. Maksava asiakas kun olen 1. rekisterin pitäjälle.

17. canonmk4

canonmk4 Well-Known Member

1 692
    626
    113
    vaimolle tulee silloin tällöin rahallisia avustuspyyntöjä, vaikka on kielto mm. Digi ja väestöntietovirastossa ym. olen kysynyt puhelimessa kerjääjältä mistä saavat kerjättävän tiedot ja tehnyt sinne turva/tietojen luovutus kiellon, ei aina auta? Suomen Punainen Risti voi olla luotetuin kerääjä? joskus oli listaus 10 kärjessä epäluotettavista kerjääjistä ykkösenä oli silloin Helsinkiläinen purjehduskerho tai jotain sinne päin keräyksestä 95% meni heidän kustannuksiin ja peräti 5% johonkin tiettyyn avustuskohteeseen.

motris ja niffe tykkäävät tästä.
  18. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Ne olivat ehkä törkeimpiä ne syöpälasten auttamiseen perustetut puhelinlafkat, jotka luovuttivat vajaan 1% itse keräyskohteelle ja loput menivät "kulujen" kattamiseen.

19. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83
    Tässä tapauksessa Suomen Asiakastieto Oy tietojen käyttö ei edellytä rekisteröidyn suostumusta. Luovutus- ja käyttöperusteista säädetään luottotietolain 19 §:ssä. Pelastakaa Lapset ry oikeudesta viranomaisrekistereihin määritetään Poliisihallituksen keräysluvassa, josta kerrotaan saamassasi kirjeessä.

20. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Voihan se olla, että olen väärässä, mutta kun minun käsittääkseni ei voi ilman lupaa luovuttaa tietoja kuin tuossa 19 §:ssä määriteltyihin. Voi olla, että olen tyhmä, mutta minä en löydä momenttia, jota tässä voisi soveltaa. Eiköhän tässä muutenkin pitäisi soveltaa suoramarkkinointia ja henkilötietojen käsittelyä koskevia lakeja, asetuksia ja määräyksiä. Voi olla, että olen kakkosen asiakasrekisterissä, mutta kuten kirjeessä lukee, osoitelähde ja rekisterinpitäjä on eri kuin lähettäjä. Ja kun olen siltä ykköseltä nimenomaisesti kieltänyt muun käytön kuin nuo 19 § olevat kyselyt. Ja lisäksi maksan ykköselle siitä, että minulle tulee kuukausittain sieltä raportti, onko kyselty. Viitettä tällaiseen ei raporteissa ole ollut. Miksi edes maksaisin palvelusta, jos siitä ei mitään hyötyä ole. En minä nyt kai niin tyhmä ole, vai olenko. Minulla on osoitteenluovutuskielto myös mm. DVV:llä, Postissa osoitteenmuutoskielto, PRH:lla rekisteröintikielto jne. mitä näitä nyt onkaan... Mutta siis. Olen pyytänyt nyt selvitystä kummaltakin, ja katellaan...

Viimeksi muokattu: 5 Huhtikuu 2022