Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Ihmiset ei oikeasti ymmärrä.

    Yritän nyt linkata tähän esimerkin. Jokainen täysissä järjissään oleva ymmärtää, mistä on kyse. Ei. Ei tuosta. Jokainen näkee, että kaveri ei ole täydellä.



     
  2. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Samoin. Mutta olen huomannut, että kun/jos itselläkin on, on "työkin" vaikeampaa.

    Ehkä mitään myötähäpeää ei pitäisi olla, mutta kyllä sitä on.

    Ks. tuo jälkimmäinen twiitti.
     
    Viimeksi muokattu: 1 Marraskuu 2021
  3. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    Töissä joutui paitsi seuraamaan, myös yrittämään tukemista tai auttamista. Kun mitään asiaan liittyvää koulutusta ei ole, on tuloskin yleensä sen mukainen. Apu se on pienikin apu, ehkä ainoa lohdutus. Yritetty ainakin on.
     
    motris tykkää tästä.
  4. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Silloin kuin itse pelasin, ei näitä edes käyty läpi.

    Se vain kuului siihen. Minun elämän se on kuitenkin pitkälle pilannut.

    Harva ymmärtää sen helvetin, jonka esim. minä itse olen käynyt läpi.

    Näin jälkikäteen sanoisin, että ihan tuuria ja hyvää onnea, mitä olen saanut aikaan jälkikasvulle näin yksinhuoltajana jo nyt. Ei ole häpeä, että aivovammaisen ja "hullun" yh-isän skidi opiskelee ehkä tavoitelluisimmassa koulutusohjelmassa. Totta kai se pelottaakin armollisuuden suhteen.
     
    Viimeksi muokattu: 1 Marraskuu 2021
  5. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Minulla on liian vähän Teslan osakkeita.
     
  6. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Moi, tuo maininta ehkä tavoitelluin koulutusohjelma, herätti uteliaisuuteni, että mikähän se nykyään on?

    P.S. Onneksi olkoon isukille joka tapauksessa, oli se sitten mikä hyvänsä. Äläkä yhtään surkuttele sitä kolhua. Paremmin sulla sytyttää kuin monella, joka kuvittelee ajelevansa täysillä valoilla.
     
  7. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    "FBI pidätti lentoemännän pahoinpitelystä sekä matkustamohenkilökunnan häirinnästä syytetyn miehen maanantaina Kaliforniassa."

    IS tänään. FBI pidätti, mutta kenet/keitä?
     
  8. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    Jos tavoitelluin on se, johon on eniten hakijoita, oli sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala (amk) 39578 hakijalla selvästi kärjessä pari vuotta sitten. Vaikeinta on päästä teatteri- ja tanssialan opintoihin (4% hyväksytty) ja psykologian opintoihin (5% hyväksytty).
     
    niffe tykkää tästä.
  9. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 957
    622
    113
    Minun mielestäni tuo uutinen kertoi, että FBI pidätti maanantaina Kaliforniassa mieshenkilön, jota syytetään lentoemännän pahoinpitelystä sekä muun matkustamohenkilökunnan häirinnästä.

    Siis, vaikka tuossa on tuo ”FBI pidätti lentoemännän…”, niin ei se ainakaan minun mielestäni johda harhapoluille.
     
  10. riekkosak

    riekkosak Well-Known Member

    1 468
    325
    83
    Suomessa ei pidätetä rikoksesta syytettyjä vaan rikoksesta epäiltyjä. Syyteharkinta tehdään vasta esitutkinnan jälkeen.
     
  11. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    Jutustahan ilmenee, että noinhan se oli. Kuitenkin, tiivistettynä lause "FBI pidätti lentoemännän sekä miehen" kertoo kahdesta pidätetystä.
     
  12. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 957
    622
    113
    Niin no, jos oikein tykkää saivarrella, niin voihan tuon lukea niinkin, että lentoemäntä pidätettiin syytettynä pahoinpitelystä ja mies pidätettiin syytettynä matkustamohenkilökunnan häirinnästä.
     
  13. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    No, makuasia, onko se saivartelua. Niin tekstissä sanotaan.
    - Ihmisethän puhuvat ja kirjoittavat aina joskus melko sekavasti, mutta lehtiin tekstiä tuottavan ammattilaisen pitäisi hahmottaa lauserakenteita. Veikkaan, ettö tuollaisen lauseen kirjoittaja on a) melko nuori ja b) naisoletettu. (Syrjivä lausuma, mutta, ah niin totta :) )
     
  14. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    Joku tuossa kertoi, että sota-aikana toimi eräällä linnakesaarella saunamajurina korpraali Kenraali.


    (Tarkistin, juu. Suomessa oli silloin 11 miestä, joiden sukunimi oli Kenraali, nykyisin on hengissä 15.)



    Ed: Hupsista, piti tietysti olla aamun kevennys osastossa :)
    Sekoitin ketjut, vua haetanneeko tuakaa.
     
  15. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    tai c) kirjoitettu niin että lehteä myydään enemmän, niinhän se on Amerikassa ``ei Suomessa koskaan´´
     
  16. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Tiijät tietysti minun taustaa jonkin verran.

    Nykyään taitaa olla tuotantotalous. Seuraavaksi kaiketi tekn. fys & mat.

    Vertailu ja arvottaminen ei tietenkään sinällään kaiketi kovin fiksua.
     
  17. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Juu, siksi kyselinkin, koska arvelin, että et viitannut teatteriopintoihin.
     
  18. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    Minusta voisi ollakin. Nuoret hakeutuvat koulutusaloille ja sitä myötä ammattiin aika vähin tiedoin ja huterin perustein. Sitä arvomaailmaa voisi pohtia enemmänkin.

    Esimerkiksi - kumpi on olennaisempaa: Että 1) töissä on kivaa, ja saa ilmaista omia haluamiaan asioita, vaiko 2) työstä saatava korvaus mahdollistaa perheen elättämisen ja kohtuullisen elintason.
     
  19. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    Asiasta toiseen, sain 100 € maksulapun, kun kuulemma olin Tammisaaressa ajellut 40 km/h alueella peräti 47 km/h. Ihan oikein, olin selvästi ollut huolimaton, ja seurannut välillä muuta liikennettä mittarin vahtimisen asemasta.... ;)

    No, tolpasta ei ollut kyse, vaan nopeus oli mitattu tutkalla. Sellaista kylläkään en huomannut, hyvin oli piilossa.

    Tuli mieleen tuosta edellä mainitusta arvomaailmasta. Minusta kun se on hiukan vinksallaan tuon poliisin työn osaltakin. Kotikulmalla S-Marketin pihasta lähtiessä on hiukan alamäkeä, ja saa olla todella tarkkana, ettei vauhti lipsahda yli sen neljänkympin. Poliisin resursseja kyllä riittää vahtimaan, että kaikki muistavat jarrutella siinä alamäessä.

    Muuta liikkennevalvontaa ei sitten kyllä olekaan. Onko joku puhaltanut viime aikoina? Minä en moneen vuoteen. Ennen oli puhallusratsioita suunnilleen kerran viikossa jossain päin, jos enemmän liikkui. Kerran mökiltä kotiin ajaessa jouduin puhaltamaan kolmesti. Valvotaanko jossain ohituksia ohituskieltoalueella? Tuskinpa.

    Rikosilmoituksista reilu 30 % jätetään kokonaan tutkimatta. Pienet omaisuusrikokset kirjataaan, ja lappu mappiin. Se siitä. Huumekauppa on paikoitellen täysin käsistä pois, vahvojakin huumeita kaupataan melko avoimesti kaikkien suurempien kaupunkien keskustoissa. Kun kaikki huumeratsioihin liittyvä uutisointi on sellaista, että "kun Hollannin poliisilta saatiin vihje, niin ratsattiin satamassa se rekka", saa mediatietojen varassa oleva sellaisen vaikutelman, että oma-aloitteisesti poliisi, tulli, rajavartosto jne. eivät tee mitään. (Se tuskin pitää paikkansa, mutta...)

    Kotiovelle voi tilata vaikka kerta-annoksen kokaiinia – huumekauppa on levinnyt jokaiseen kadunkulmaan Tampereella
     
    niffe tykkää tästä.
  20. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Poliisi on arvattavasti saanut käskyn ministeriöstä kerätä mahdollisimman paljon rahaa autoilevilta. Helpoimmin sitä kertyy pieniä satunnaisia ylinopeuksia seuraamalla.
    Puhallusratsiat vievät vain poliisin resurseja eikä juurikaan kerrytä tuloutettavaa. Lisäksi poliisi on vaarassa saada koronatartunnan ja on silloin poissa nopeusvalvonnasta.
    Waze navigaattiosovellus on melko hyvä, koska se kertoo usein myös näistä liikkuvista tutkaasemista.
    No, se edellyttää tietysti, että muistaa käynnistää sen. Pari viikkoa sitten unohdin ja tulihan siitä muistutus, kun 40 km aluella hetkeksi jäi nopeusmittarin seuranta Stadin Mannerheimintiellä.
     
    mlphotic tykkää tästä.