Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Päivän :-(

    4 viikkoa täyteen sairastelua. Alkoi kai perus flunssalla ja sitten tuli poskiontelon tulehdus.

    Puoltoista viikkoa sitten terkkaria sano että ei siinä mitään, lepäät ny viikon. Viikon jälkeen lääkäri katto että joo antibiootit tarttet. Nyt eka antibioottikuuri 5 päivää menny (eli olis jo pitäny toimia jos toimii), eikä tunnu auttavan sekään...
     
  2. jimi-

    jimi-

    918
    0
    0
    Vs: Päivän :-(

    Syö Frank paljon valkosipulia, sillä lähtee pöpöset!
     
  3. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Päivän :-(

    Sitä on liikkeellä.
    Mulla oli 2.5 vko kuumeilua ja yskää.
    Kävin kaiken maailman kokeissa, muttei mitään löytynyt.
    Nyt on kaikki jees.
    TJukka
     
  4. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 428
    3 056
    113
    Vs: Päivän :-(

    Jokin noista voi olla myyräkuumetta. Sitä ei terkkarissa erota muista vastaavista, ja se voi kestää 3-4 viikoa.  Myyriä oli erityisen paljon kuluneena talvena.
     
  5. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Päivän :-(

    Kyllä viitteet siihen verikokeista selviää jostain tietystä verisoluarvosta. Ja myyräkuume pitää yleensä hyvin korkeaa kuumetta, mulla oli vain hieman yli 38.
    T Jukka
     
  6. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Päivän :-(

    Aloinkin syömään (vaikka luin tän vasta nyt) ja alkoi itseasiassa maistumaan muutenkin :). Melkein joka ruokaan tulee laitettua mihin vähänkin sopii.

    Noh, pahimmat taudista on jo lähteny, antibioottikuuri ehkä sittenkin auttoi. Ehkä se valkosipulikin jotain ;). Vähän silti vielä on välillä kummaa väsymystä.

    (Ja kun vihdoin pääsi urheilua harrastamaan niin sitten polvi tuli vähän kipeeks. Ei ihan vielä lääkäriin, polvituen kävin hakemassa ja paremmat varusteet ko. lajiin... Toivottavasti ei pahempaa, eniten harmitti juuri se ettei päässyt harjoittelemaan kun oli sairas.)
     
  7. Vs: Päivän :-(

    olinpas oikein reipas ja kuvailin aika paljon tänään.
    olin perjantaina päättänyt viettää oikein kuvauksellisen viikonlopun.
    iskän vanhasta huolletusta pentaxista suljin jotenkin vittuili, eikä aina tiennyt tuliko mitään vai jäikö se suljin auki vai kiinni.
    No keskarista, mamiya ei välillä laukassu peiliä, eikä virityskampi aina suostunut edes liikahtamaan. Tosi perseestä, tuollanen epä varmuus.
    ..3 rullaa mamiylla mennyt eikä vielä yhtään putkeen, kun itekin olen sohlannut.
    digiin olin jättänyt päälle salaman kanssa usbpiuhaan ja jotenkin se oli kuivattanut akut.. eikös noissa pitäs olla automaaginen töroffi?
     
  8. jja

    jja Well-Known Member

    602
    587
    93
    Vs: Päivän :-(

    Onko se linssin lankalaukaisinnappi pohjassa asti?

    -jja
     
  9. Vs: Päivän :-(

    Taitaa niissä olla, mutta sen saa ainakin joissain malleissa itse säädettyä koska sammuu (mulla ei oma asetuksesta johten sammu itsestään koskaan)
     
  10. Vs: Päivän :-(

    Usbi voipi ohittaa moisen säädön, koskapa usein joku kuviensiirto vie pidemmän aikaa kuin joku esim.30s. töönroff.
     
  11. Vs: Päivän :-(

    Mä unohdin painaa leican laukaisinta, ei tullu kuvaa, jäi vain mielikuva... ei menny akku loppuun eikä filmiä kulunu  eikä tullu stressiä skannauksesta, eikä pikseleistä ja väriprofiileista, eikä paljon mistään....
     
  12. Vs: Päivän :-(

    . . . mielikuvilla mennäänkin pitemmälle ja kovempaa kuin kuvilla. Kuva edessä on joka suhteessa vääristynyt ja rajoittunut replikaatio kaikesta siitä, mitä on.
     
  13. Vs: Päivän :-(

    M.O.T...
     
  14. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Päivän :-(

    Helvetinmoinen kauppalista taskussa, aikaa ja rahaa menee.
    Hermokin on siellä kireällä, kun on paljon populaa liikenteessä huomisen pyhän takia.
    T Jukka
     
  15. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Päivän :-(

    Kiersin koko päivän laina-autolla lohjan seudun omenatarhoja, kiikarissa viimesen päälle hieno kuva(taulu) omenatarhasta parhaaseen kukinta-aikaan.
    Tämä projekti on ollut jo 14 vuotta päällä, eikä tilaisuutta kuvausreissuun ole ollut.

    Nyt se tuli.

    Pitäisi olla siis onnellinen, vaan en ole.

    Ensimmäiset 4 laakaa kehitetty ja kaikissa varjot täysin kirkkaat.
    Tapahtunut joku pahemman luokan kämmellys nyt kyllä....

    Ens vuonna sitte tuplavarmistetaan valotus - tai monenko vuoden päästä uusi tilaisuus tulee.

    ISO-arvo on ollut valotusmittarissa oikein, olen oikein kirjannut muistivihkoon että ISO 50 näytti näitä arvoja ja kirjannut siihen muunnoksen ko. filmin oikealle herkkyydelle (tässä tapauksessa ISO 25).
    Joko olen himmentänyt aukon tai kaksi enemmän kuin on pitänyt tai sitten olen vetänyt suljinajat pari pykälää liian nopeaksi...

    Valotusvirhettä pitäisin kyllä pois suljettuna, koska mittasin nimenomaan tärkeistä varjoista sen valon kuten joka ikunen kerta - enkä ole käsipelillä pistemittarin kanssa muistaakseni koskaan onnistunut alivalottamaan. Joskus kyllä ylivalottamaan pari aukkoa kun olen unohtanut tehdä varjolukemaan -2 aukon korjauksen.

    Että jotta.. jooh, jois liköörin loppuun ja painuis nukkuun.
     
  16. mikk_

    mikk_ Member

    53
    0
    6
    Vs: Päivän :-(

    kaikki raw-kuvat katos koneelta bittiavaruuteen oman huolimattomuuteni takia.
     
  17. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 428
    3 056
    113
    Vs: Päivän :-(

    Jos 'Sunny 16' tuntuu olevan liian kaukana, pitää aina tarkistaa.

    Omenat kyllä kukkivat joka vuosi, mutta tämä oli poikkeuksellisen hyvä.
     
  18. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Päivän :-(

    Noo, ei ne lopulta ihan pilalla olleet, mutta vähän jäi varjot tummiksi. Ehkä aukon meni alivalotukselle... Näkyy kiusallisesti varsinkin tämän kuvan oikean puoleisen puskan tummana varjona.
    http://jukkavuokko.com/public/45_2009-05-31-5%20omenatarha%20lohja%20blue%20grade0.jpg

    Vaan eipä nuo kukatkaan hirmuisesti loista tuollaisessa kuvassa :D  Onneksi tuli otettua toisenlaisiakin kuvia.

    Toinen oppi: Omenapuut joita omenatarhoissa on, ovat todella pieniä. Eivät sellaisia mielikuvieni kesämökin pihan omenapuita komeine kukkineen (mielikuvissa omenatarha rinnastui kutakuinkin luumutarhaan). Joten kuvauskohteena huomattavan vaikeita.

    Jotain tämmöistä odotin, mutta valkoisin kukin: http://www.flickr.com/photos/dianer1119/2428497957/sizes/m/

    Tai...  http://www.flickr.com/photos/withmylittleye/3516825540/sizes/m/in/set-72157619186878816/

    Puhumattakaan tästä: http://bighugelabs.com/flickr/onblack.php?id=3472302459&size=large

    Elin liikaa mielikuvien varassa enkä netistä löytänyt kuvia suomen tarhoista, paitsi yksittäisistä kukista =)

    Ens kerral tietää et haussa on sitten kohteen mukaisempaa kuvaa.
     
  19. Vs: Päivän :-(

    Jos alivalotus on noin pieni, niin auttaisiko esim. joku sävytys tai muu kemiallinen kikkailu negan kanssa? Muistelisin että Adamsin The Negativessa olisi ollut jotain tuollaisten pelastamisesta. Vai olisiko ollut vain alivalotuksen tuoman matalan kontrastin korjaamiseen. Milläänhän ei tietenkään saa taiottua hopeaa sinne missä sitä ei ole, sillä varauksella ettei tekijä ole alkemisti.

    Ei tuo alivalotus kuitenkaan kuvaa ainakaan minulle pilaa.
     
  20. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Päivän :-(

    No, kun negaa mittailee ja tuolleen niin ei se alivalotus nyt ihan toivoton kuitenkaan ole. Olin vain visioinut varjot aukkoa (zonea) ylemmäs, joten vedostaminen sellaiseksi on vaikeaa. Jyrkkävarjoiseksi onnistuu kyllä...

    Ei kai valottumatonta oikein millään voi pelastaa, ehkä jollakin kehitteellä joka antaa suhteellisen hyvän herkkyyden (pyrocat-HD esimerkkinä). Tietysti voisi kuvitella että ainakin tuota suurta varjoa voisi vahventeella vähän nostella ylös.. Tai varjostus-magialla.