Toivottavasti ymmärrät.....että maaseutua on monenlaista. Itse en kyllä metsien keskellä tahtoisi asua.
Vaikka epäiletkin ymmärrykseni tasoa niin se ei ole nyt aiheellista. Uskon jopa tuntevani maaseutua paremmin kuin sinä tätä, missä itse satun elämään. Maaseutu kun on oikeastaan useimmissa suomalaisissa yhä. Kaupunki vasta tekee, joihinkin, tuloaan. "Aidosti kaupunkilaisia" tuskin kukaan. Ja itse pidän myös mahdollisimman luonnollisesta korvesta. Se on oma "kirkkoni".
Ajatus korvesta kirkkona on mielestäni ihan hyvä. Lapsena luin tarinan nimeltä Pienen pojan kirkko, jossa poika meni metsään, kun ei päässyt aikuisten mukana kirkkoon, ja ajatteli metsän olevan hänen kirkkonsa. Luonto rauhoittaa usein mielen.
Osataan sitä Suomessakin. Tavattaessa turpaan.... (En nyt oikein tiedä, olisiko tämä vaiko mutta laitetaan nyt kummiskin poliittisen korrektiuden nimissä tälle puolelle.)
Tässä Est osuu mielestäni aivan kymppiin kaupunkia luonnehtiessaan. Olen duunihommissa pariin otteeseen päässyt näkemään hieman tämän kehittyvän, asukkaita varten muuttuvan Helsingin kaupungin ajatukseen sisään ja ymmärrän sen täysin. Se ei ole minua varten, mutta ymmärrän sen, sen viehätyksen ja tavoitteen. Topi
Oppilaanohjaajamme pyysi meitä aikoinaan kirjoittamaan siitä, mistä tykkäämme. Kirjoitin että tykkään mennä metsään, istua kannon päälle ja ihmetellä maailman menoa. Sanoi, että ei minusta noin mitään tule. Sinäkö se olet? Pertti?
On noi virolaiset herkkää sakkia, varsinaisia hienohelmoja. Hallitus eroaa, kun Keskustapuoluetta epäillään korruptiosta, höh. Suomessahan käsitteitä Keskustapuolue ja korruptio on totuttu pitämään osapuilleen synonyymeinä.
Sinähän nyt olet jo vauhdissa. Vaaleihinhan on vielä aikaa, jos nyt pystytään pitämään vielä silloinkaan.
Törmäsin sattumalta tietoon, että tästä on tehty elokuva, mutta itse tapahtumaa en muistanut ollenkaan: Novocherkassk massacre - Wikipedia
Ei täs mitään tönimisiä arvosteta siis... Täälläpäin on - kuitenkin - käsitteet "kunnolla nyrkein kimppuun" ja kevyt tönäisy aika erilaisia juttuja. Stadissa kun vedellään, oikeastikin, turpaan melkein koko aika ja ketä tahansa sekä ihan öbäyt aiheettakin, (mikä ei, tietenkään ole "kiva" juttu) vähän niinkuin paikallista "kulttuuria"... (no, vähän liiottelua, toki?) IS, 18.3.2018: Surullisen masentavaa tilastoa, samasta artikkelista: HS, 11.7.2020: (Politiikot = valehtelu?)
Niin ja noista on yleensä jonkinlainen ”reiluus” kaukana, eli hyökätään porukalla yhden ihmisen kimppuun ja potkitaan maassa makaavaa jne. Stadi on ykkösenä myös vakavammissakin rikoksissa, kuten henki sellaisissa. Katselin juuri erästä tilastoa, sen mukaan samassa ajassa kun Helsingissä oli tapettu 785 ihmistä, niin vastaava luku täällä työpaikkakunnallani oli vain 2. Toisaalta, täällä on myös vuosi toisensa perään Suomen alhaisimpia työttömyyslukuja. Liekö noilla sitten jotakin korrelaatiota (??).