nykypuhelimet. täysiä paskoja. kaikenlaista turhaa täynnä ja kun pitää tärkeätä asiaa soittaa onkin yhtäkkiä pimeenä ja senkun takuuhuoltoon (taas). ja nämähän maksaa maltaita... välillä nää soittelee itsekseen jne...
Mikähän merkki? Mulla ainakin Samsung vieraili usein huollossa, ei oikein vakuuta...ja oli Lumia 920:kin muutaman kerran.
Tää on just Samsung. Edellinen Motorola (monta vuotta vanha toimii pikku fiksauksella yhä- siihenkin piti asetella paperinpalaa sim -kortin taakse että saa kontaktia). Ostin silti halvan perusluurin että voi kysellä miten ihmiset (esim. vanhemmat sukulaiset) voi - kun tämmöistä aikaa tämä. Ihme leluja nämä "äly"puhelimet. Ei voi luottaa että toimii kun soittamaan pitäis alkaa. Kamerat ym. värkit yhä mieluummin pidän erikseen.
Ainoa älypuhelin minkä kanssa on joutunut jumppaamaan oli Lumia920, muuten on ollut omenoita, yhdenkään kanssa ei ole ollut ongelmia.
Mulla on kutos-Ommppu. Mekaanisesti aika kestävä, latausjohdon (vaimikälie) liitin on ottanut jostain nokkiinsa, on lintas. Akun kesto melko kelvoton. Eka akku kesti vuoden, nyt alkaa toinen uupumaan. Pakkaasta ja hellettä ei kestä. Ohjelma tilttaa satunnaisesti, ei mitään eroa muihin järjestelmiin. Kuitenkin, plussan puolella. En kyllä haluaisi Androidiin sekaantua.
Höh, minulla on ollut kohtuuhalpa Samsung 5-6 vuotta. Ei minkäänlaista ongelmaa. Akkukin toimii vielä kohtuullisen hyvin. Omput ovat sellaisia vuoden puhelimia, ja koko ajan pideltävä kuin kipeätä pillua. Hiukan kolahtaa johonkin ja taas paskana.
Tälläiseenkin oon törmännyt...Samsungista olis tainnu vastaavas tilantees savu nousta. tämä puhelin putos ilman suojakuorta 3,5 metristä panssarilasilla varustettuna hietaan, ainavaan ehjä. Samsun S5 putos suojakuoren kanssa 1m maahan, heti näyttö poikki. samsungista kärvähtelee virtapiiri silloinsuntällöin. Ei hyvä.
Mulla on ollut ihan normaalikäytössä omenat 2-3 vuotta, sen jälkeen olen myynyt ne pois, edellisen myin liikkeeseen, 430€:lla reilun 2 vuotta käytin, olisin varmasti selvinnyt sen kanssa muutaman vuoden vielä, mutta, tyhmä kun on, pitää aina saada uudempaa, vaikkei tarviskaan.
Naapurin raksamies oli yhteenaikaan aika kova puhelinten suurkuluttaja, sillä ei kestänyt iskun-ja kosteudenkestävät puhelimet kunnolla vuottakaan. Lumia 920 kesti ihmeen kauan. Mullakin näyttö kesti koko ajan vaikka lenteli pitkin kivilattioita. Tekniikka oikutteli ja lopuksi sisusta petti niin että sivunapit lopetti toimintansa. Samsungissa heikko näyttö (tai lasi) ja tekniikka ei kestä jatkuvaa älykäyttöä.
Meikäläinen ei tarvitse niitä älyominaisuuksia ja siksi vanha kunnon vuonna 2009 ostettu Nokia 3720 Classic puhelin on täällä päivittäisessä käytössä ainoana puhelimena. Minkäänlaisia ongelmia ei toimimisen kanssa ole ollut ja akkukin kestää käytössäni noin 2 viikkoa ilman lataamista. Kun töissä saa touhuilla kaikenlaisen ns. ”huipputekniikan” kanssa, niin kiva sitten siviilissä käyttää museotavaraa. (Samanlainen puhelin oli Nokian elektroniikkamuseossa Salossa). Hyvin kyllä vanhempikin tekniikka kestää. Laskimena minulla on Texas Instruments TI-59, joka on valmistettu vuonna 1978 ja hyvin toimii…
Parodiaahan hommasta ei voisi tehdä, todellisuutta hullumpaa ei kukaan fiktion värkkääjä keksisi. Valtio, siis Huoltovarmuuskeskus, tilasi 5 miljoonalla suojavarusteita. Pieleenhän kauppa meni, lentokoneellinen sekundatavaraa tuli maahan. Kaikista maailman paikoista toimittajaksi valittiin (varmaankin kilpailutuksen jälkeen -tai sitten ei...) Tiina Jylhän tekotissiklinikka Virosta. Puuttuisikohan Huoltovarmuuskeskuksen porukalta kielitaitoa, eivät itse voineet soittaa Kiinaan ja tehdä tilausta? Niin tai näin, pieleen meni, ja Helvetin Enkelien porukoissa pyörivä "liikemies" pääsi vetämään välistä, antoi oman tilinumeronsa. Aivan uskovitumatonta sekoilua valtion virastolta. Porukan epäpätevyys tehtäviinsä on megalomaanista mittaluokkaa. SK: Valtion hengityssuojainkauppaan kietoutuu melkoinen soppa – kauneusyrittäjä Tiina Jylhä riitelee miljoonakaupasta ulosottovelkaisen liikemiehen kanssa
Eihän siihen ole mitään mahdollisuutta. Ei osaamista, kokemusta eikä sellaista työnäkemystä, joka vaativissa tehtävissä kehittyisi ajan mittaan. Tuo Jylhä/Sarmaste-sekoilu on hyvä esimerkki. Tilaajapuoli on täydellisen ammattitaidotonta. Jokainen nettikaupoista ostava yksityishenkilökin osaa suojautua paremmin - porukka maksaa koko kauppasumman hämärämiehen ulkomaiselle pankkitilille, ja ryhtyy vasta sitten tutkimaan mitä sai. "Ai, ei nämä olekaan sitä mistä maksettiin - no, voihan niitä jaella vaikka kodinhoitajille." Kun hallitus osoitti 600 miljoonaa Huoltovarmuuskeskuksen hankintoihin, siirtyy siitä ilman muuta semmoinen 25 pinnaa - 150 miljoonaa siis - bulvaanien taskuun, jos/kun kaupankäynnin osaaminen on tuota tasoa. - Tai siis, osaamattomuus, pitänee korjata. Yritystukien osalta juttu on vielä vaikeampi. Jos jaetaan miljardeja, menee siitä melko lailla auttamattomasti ainakin sama prosenttiosuus huijareille. Niinhän tapahtui 90-luvullakin.
Tuo on nykyisin teemana - sukupuoli pitää häivyttää. Ongelmahan se on muutamalle promillelle väkeä, joilla se sukupuoli on hiukan epäselvä, keskivertotallaaja taitaa olla ihan tyytyväinen siihen, että on nainen tai mies. Kuitenkin sukupuoli katsotaan yksityiselämään kuuluvaksi, eikä sitä tarvita esim. viranomaisten kanssa asioidessa.
On kyllä tullut työelämän aikaan vastaan muutama, joiden osalta on tarkasteluun pitänyt ottaa mukaan kenkien ja kämmenselkien vaivihkainen silmäily.