Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Tai ainakin sosialisteina?
     
  2. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Jotkut, tietämättömät ja/tai tyhmät pitävät niitäkin samana asiana.
     
  3. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Eiköhän jokainen puolue millä on mitään merkitystä, ole jo hylännyt ajatuksenkin yksipuoluejärjestelmästä?
     
  4. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 157
    335
    83
    Pari sataa natsia ei tee vielä kansallissosialismia ja vaadi mitään miliisitoimia. Molemmat on pystytty torjumaan tästä maasta ja pystytään vastakin. Poliisi toimi hyvin ja puuttui oikeaan aikaan tilanteeseen tarpeen sitä vaatiessa.
     
  5. Heiskis

    Heiskis Active Member

    515
    62
    28
    Tietämättömänä kysyn; miten tämä poikkeaa äärioikeiston tai äärivasemmiston tai konservatiivien ajattelusta (en käsitä mitä reilu ja mitä demokratia tarkoittaa tässä heille);

    "Talouden sujuva toiminta edellyttää markkinoita, mutta markkinatalouden rajat ja reilut pelisäännöt on asetettava kansallisen ja kansainvälisen demokratian keinoin."

    Ps. Itse olen ymmärtänyt, että jos pääsee itse määrittelemään reilun on se huomattavan epäreilua kaikille muille..
     
  6. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 157
    335
    83
    Tosiasiallisesti Suomessa kaikilla merkittävillä puolueilla on sosiaalisesti demokraattinen ohjelma mitä suuremmassa määrin.
     
  7. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 118
    1 176
    113
    Puolueiden periaateohjelmat ovat periaateohjelmia ja sellaisina kaihtavat kiveen hakattuja ja täsmällisiä toimintaohjeita tai käsitteenmäärittelyjä. Sellaiset käsitteet kuin oikeudenmukaisuus tai reiluus ovat käyttökelpoisia koska kukaan ei tunnustaudu epäreiluksi tai epäoikeudenmukaiseksi. Vastuullisen politiikan teko taas käytännössä edellyttää yhteistoimintaa ja kompromisseja (Vasemmistopuolue ei, historiallisesti kommunisteista poiketen, aja yhden puolueen diktatuuria) ja siinä käytännössä sitten katsotaan mitä itse kunkin reiluus on. Ei se millään loogisella väistämättömyydellä ole huomattava epäreilua kaikille muille paitsi yhden puolueen kannattajille.
     
  8. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 157
    335
    83
    Niin se on. Silti tulevissakin vaaleissa rymytään taas niissä sata vuotta vanhoissa juoksuhaudoissa.
     
    mlphotic tykkää tästä.
  9. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Kokoomuksen pitäminen Suomen kommunistisimpana puolueena on sikäli perusteltua, että pankkien sekä suursijoittajien tappioiden sosialisoiminen yhdessä suurempien yritysten veronmaksun sosialisoimisen kanssa on lähimpänä internationalistien (nyttemmin globalistit) suunnitelmaa. Noin niinku käsitteellisesti tarkasteltuna näin olemme Suomessa päässeet lähimmäksi kommunismia sillä varauksella, että autonomian aikaa edeltänyttä taloushistoriaa en tunne riittävästi arvioidakseni.
     
    Viimeksi muokattu: 7 Joulukuu 2018
    diefenbaker tykkää tästä.
  10. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Joo, hävettää ehkä? Olin siis viisi vuotta polttamatta ja sen jälkeen pari vuotta olen polttanut. Erehdyin ajattelemaan että voisin polttaa vain silloin tällöin. No nyt on polttaminen hieman alkanut kypsyttämään, mutta nikottiini vielä houkuttaa. Ostin syksyllä muutaman tolpan nuuskaa ilppi huoltomieheltä ja kun ne loppui, niin olin netissä yhteydessä nuuskan myyjään ja äsken kävin hakemassa lastin. Menin sovittuun paikaan hakemaan ja ihmettelin miksi nuo penikat on tulossa autolleni, ostin nuuskaa siis arviolta 15-16v. pojan naskalilta. Olen koko ikäni kieltätynyt ostamasta edes tuppakkaa, saati kaljaa alaikäisille. Nyt pohdin teikö jotain väärää ostaessani nuuskaa alaikäiseltä, en ole asiasta ihan varma?
     
  11. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    :) Pohditko myös teetkö oikein tinkiessäsi kunnolla vai maksaessasi kunnolla. Voisit olla bisnesenkelikin?
     
  12. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    En tinkinyt, hinnat on nettilässä kuin apteekissa. Tolppa maksaa tietääkseni +-18€ svebuissa ja se on kaupan 30€.
     
  13. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Onneksi mulla ei nikotiinia enää kulu. Kolme vuotta tulee jo täyteen joulun jälkeen.

    Sauhujen lopettaminen onnistui vasta kun en mitään korvaavaa ottanut. Ei tosin keuhkot palaudu kokonaan koskaan, vieläkin olen vähän kipeä polttamisesta. 30 vuotta tuli röyhyteltyä ja yli 20 vuotta kuin korsteeni. En jaksanut enää yskiä yöt ja päivät niin oli pakko lopettaa.

    Juominen lisääntyi kun lopetti. Nyt piti sekin lopettaa. Keskaria enää, kolmatta viikkoa. 24 pack kestää viikon, ei paha.

    Tää on ihan selkeetä: Kun jostain haitat kasvaa suuremmiksi kuin hyödyt, on aika tehdä muutos.
     
    Viimeksi muokattu: 7 Joulukuu 2018
    mlphotic tykkää tästä.
  14. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu 2019
  15. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Politiikka:( Nyt on taas kaikeen tyytymättömät idiootit äänestämässä Ay gansteri Rinnettä pääministeriksi ja taas neljän vuoden kuluttua oikeistohallitus, kun se on ryssinyt kaiken. Neljän vuoden päästä on talous heiman enemmän perseellään ja kyöhimmät maksaa laskun demari sekoilusta. Tämä idiootien vaaleista toiseen menevä poukkoilu, aiheuttaa sen että mitään ei saada aikaan. Tuskin edes sotea. Minulle ihan sama, ei heiluta minun elämääni, idiootit saa sen minkä ansaitsee, se sattuu kun ampuu itseään jalkaan.
     
  16. Est

    Est Well-Known Member

    16 798
    1 711
    113
    Saako Liitä kutsua sitten vaikka "punikiksi" tai "vasuriksi"?
    Nyt kun kun fanclubilaiset ovat yhdessä päättäneet olevan "TOSI KAUKANA" "kommareista".
    Sosialismi on jo paljon laajempi käsite.

    Tosin nuo poliittiset elukat pelaavat käsitteillä käsittämättömän paljon.
    Oman lajinsa artisteja.
    Itse en harrasta lajia.
    En osaa.

    Vieläkin odotan vastausta mikä tekee "Estistä" "kansallissosialistisen propagandan levittäjän".
    Ei se ettei sitä politiikka kiinnosta (eikä punikismista saivartelu) voi riittää syyksi.

    Yksinkertaisesti vittumainen ja vailla perää (ihan samanaikaisesti) väite.
    Loukkaus - ei muuta.

    Pitää ryhtyä pöperön tekoon.
    Lähetän tuotoksesta sitten kuvia.
     
  17. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu 2019
  18. Est

    Est Well-Known Member

    16 798
    1 711
    113
    Eikös nykyään saa perusteettomasti väittää mitä vain ja kenestä tahansa?
     
  19. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Koko planeetta on sekaisin ja se että saako eläkeläiset sen Rinteen lupaaman satasen kuussa enemmän ei muuta yhtään mitään. Leipäjonot on yhtä pitkiä ja nälkä taiteilija ei saa yhtään enempää punkkua. Ikävä kyllä koko kuplan pitää yllä loputon kasvu ja sen luoma epärealistinen elintaso, kellään ei ole mennyt paremmin kuin nykyisin koskaan aikaisemmin. Tämä koskee varsinkin köyhiä. Nyt vaan poltetaan jäkikasvumme elinmahdollisuudet planeetalla, eikä kukaan ole valmis luopumaan saavutetuista eduista. Tämä kaikki nillitys on ihan turhaa, sillä se on kohta loppu, tällä menolla. Toden näköisesti minä elän vielä tän utopian loppuun, mutta ei se anna minulle oikeutta elää näin. Toisaalta en minä asialle yksin mitään voi ja näillä mennään.
     
  20. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Paljon laittomia lakkoja ja hänet nimenomaan ay-liike nosti Urpilaisen tilalle.