Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 772
    10
    38
    Onni onnettumuudessa, löysin helvetin paljon paremman tuolin. Kolme sähkömootoria ja löytyy hyvät asennot. Samoin noita on eri kokoja ja otin sattumoisin isoimman. Voin suositella Comfortera Monitoimituoli L Alkaen - Laulumaa Huonekalut
    Ja on sentään valmistettu Euroopassa, Puolakin on eurooppaa;)
     
  2. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    10 169
    1 513
    113
    Meillä on Ekornessit, hyvin toimineet.
     
  3. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 772
    10
    38
    Olen niitä testannut, mutta halusin sähkösäädön. Niin jää aina paikalleen, eikä tarvitse ponnistella ylös.
     
  4. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 772
    10
    38
    Jatketaan marinaa, vuokrailen nykyisin asuntoautoja ja vaunuja. Niiden kaapien ovet ym. ei ole kovaa käsittelyä kestäviä, tehty mahdollisimman kevyeksi. Aika usein asiakkaalla menee jotain rikki, eikä sitä lopputarkastuksessa kerkeä kokovaunua käymään läpi. Sillä on vain muutama tunti aikaa kunnes se lähtee takaisin tien tukoksi johonkin päin suomea. Hyvin mielenkiintoista on se, että useimmiten ihmiset jättää ilmoitamatta jos jotain on mennyt rikki.

    Sitten huomaan seuraavalle asiakkaalle käyttöopastusta antaessa, että esim. vessan tyhjennysluukku on rikottu. No soitan asiakkaalle ja kysyn unohtuko kertoa, alkaa selitys että ei se ole meillä mennyt rikki, huomasin ekan tyhjennyksen yhteydessä että on rikki. Siihen sitten kysymys että miksi et kertonut, kun kysyin että onko kaikki kunnossa. Asiakas: unohdin. Minä ok, mutta muistatko kun luovutuksen yhteydessä avasin sinulle luukkun ja näytin miten vessa tyhjennetään ja silloin se oli ehjä. Asiakas: pieni mietintä tauko ja sitten että meillä se ole kuitenkaan mennyt rikki, myöntäisin kyllä. Joku on varmaan käynyt rikkomassa sen kun kävimme kahvilla.
    Minä siihen, että sen korjaus pitäisi kuitenkin maksaa, siitä on vuokrasopimuksessa jonka allekirjoitit. Asiakas, koska minusta se ei ole mennyt meillä, eikä hän voi mitenkään todistaa asiaa, niin hän voisi maksaa puolet korjauksesta. Minä siihen, että enhän minä ole mitenkään osallinen sen rikkoutumiseen, että nyt on niin, että laitan korjauslaskun sinulle.

    Pahin oli eräässä vaunussa, pyötäryhmän alaslaskettavan pöydän jalka oli mennyt rikki ja asiakas oli yrittänyt korjata sitä, mutta oli laittanut osat väärinpäin, siten että pöytä ei toiminut ollenkaan.

    Asiakas joka jo toista kertaa tänä kesänä vuokrasi saman vaunun, kertoi palauttaessa että pyötä ei toiminut, mutta se ei heitä haitannut koska olivat kahdestaan liikeellä, eivätkä tarvinneet sohvaryhmään vuoteena, joten pöytä oli heillä yläasenossa kokoajan.

    No soitin edelliselle asiakkaalle joka oli ollut perheen kanssa liikkeellä ja he olivat käyttäneet sohvaryhmää myös vuoteena. Kerroin että jalka on korjauskelvottomassa kunossa ja pitäisi ostaa uusi tilalle. Aisakas, ei varmasti ole mennyt meillä, se oli jo rikki. Jos laitan laskun niin hän riitauttaa sen.

    No oli pakko soittaa, toiselle asiakkaalle ja sanoa että edellinen asiakas kieltää rikkoneessa, tähän edellinen asiakas että hän otti kuvan siitä heti kun huomasi että on rikki. Minä ok voitko laitaa mulle, niin lähetän tälle viimeksi vuokranneelle. Tämä sitten että, ei tuo kuva todista mitään, että tämä toinen asiakas on ottanut sen rikkomisen jälkeen.

    Epäilin kuitenkin vahvasti edellisen asiakkaan tarinoita ja olisin tuossa tapauksessa joutunut itse maksamaan 250€ säätöjalan. Mutta muistin että kännykkä valokuvaankin jää tiedosto kuvan ajanotto hetkestä. Viestisovellus näyttää kuvan otto hetkeksi, sen muokkaus hetken, kun se pienentään kuvan multimediaviestiksi. No pyysin edellistä asiakasta lähettämään sähköpostiin kuvan sellaisenaan, jolloin siitä näki että ekana iltana klo 22 otettu kuva.

    No lähetin tämä edelliselle asikkaalla kuvaruutu kaapaus mukana otto hetkestä. Asiakas ei käy ovat voineet rikkoa sen aikaisemmin päivällä.

    No sitten muistin että kyseisessä vaunussa on meta trax trakkeri, siitä saa takautuvastu tarkan reitin pysähdyksineen ja pysädyksien keston ym. Siitä kävi selville että olivat leiriytyneen leirintä alueelle puolituntia kuvan ottoa ennen. Eikä sitä enne ollut niin pitkoä taukoja että pöytä olisi otettu esille.

    Kerroin tämä edelliselle asiakaalle, mutta sanoin että en voi iksityisyyteen vedoten raporttia hänelle lähettään, muuta luulatavsti saan luva asiakkaalta näytää sen todisteena oikeudessa, jos hän sen riitauttaa.

    No nyt tämä myön että ok, se on varmaan mennyt meillä, joku lapsista tai vaimo on sen voinut rikkoa, utta hän ei aivan varmasti ole tuosta ollut tietoinen, hän on rehellinen mies ja olisi tuon varmasti myöntänyt uskonhan. Johon minä epärehelisesti sanoin että uskonhan minä, jos mies noin vakuuttaa ja laitan laskun. Lasku maksettiin heti ja siten asia ok.
    Mutta taisi herra unohtaa, että oli yrittänyt korjata sitä ja koonnut sen väärin niin että pöytä ei enään toiminut ollenkaan;)

    Niin että olaan mere hellistä kansaa.
     
  5. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 772
    10
    38
    Mahtuuhan tänne kirjaimia, jotta laitetaan tapaus viime kesältä.

    Oikeen todella mukava ja hertainen vanhuspari vuokarasi vaunun.
    Ihan rehellisesti sanoivat palauttaessa että pöydän taittojalan muovi mekanismista oli mennyt nappi jolla jalka taitetaan poiki ja irronnut.
    No minä siihen, että ei hätää, yritän itse korjat liimaamalli pikaliimalla jos se sitten toimisi taas. Juotiin kahvit ja jäi oikein muka fiilis herttaista ihmisistä.

    Avasin jalan mekanismin ja totesin että eipä pysty mitenkään liimaamaan, koko homma on muovia ja jousi ei menisi paikalleen. Soitin liikkeeseen ja kysyin saako pelkästään sitä taitos osaa, selvityksen jälkeen selvisi että saa ainoastaan koko jalan ja se maksaa tukku hinalla 190€.

    Soitin asiakkaalle ja rouva vastasi, kerroin mikä on tilanne, että en saanut sitä itse korjattua ja joutuu ostamaan kokonaan uuden jalan ja se maksaa 190€, vähennän sen panttimaksusta ja palautan loput.
    Lähetän kuitin ja vaidan itse jalan, enkä tietenkään laskuta asennuksesta.
    Rouva siihen että selvä.

    15min...... Soi puhelin ja isäntä soittaa noin 3-5min suoraa huutoa, niin kovaa että piti laitaa puhelimen ääntä pienemälle. Tuli vittua ja perkeleen huijaria ym, laitat välittömästi koko pantin heidän tililleen, kuuntelin ihmeissäni onko tämä se sama hertainen ukkeli joka edellisenä päivänä palautti vaunun.

    Sitten alkoi varmaan väsy iskeä huutamisesta ja pappa veti pidempään henkeä, mihin pääsin sanomaan väliin että ei asiat näin hoidu, jos nyt hieman rauhoituisi. Kerroin uudestaan mikä on tilanne, että en saa sitä itse korjattua ja seuraavalla asiakaalla pitää olla toimiva vaunu vuokralla.
    Sitten hän sanoi että ei se ollut heillä mennyt, emäntä hoiti vuoteiden laiton, eikä sillä ole voimaa niin paljon että olisi saanut sen rikki. Siihen taas vastasin että se toimi kun annoin käyttöopastusta. Tähän vähemmän hertainen pappa että, joo hän nyt muistaakin että jalka rusahti minulla rikki. Johon oli pakko sanoa että eihän se sitten olisi toiminut teillä. Taas alkoi pitkämuutaminen ja suora panettelu, ikinä ei vuorata minulta vaunua ja kerotaan kaikille tutuille, että olen huijarin. Muutaman minuutin huutamisen ja syytelyn jälkeen tuli taas ilmeisesti väsy ja kysyin että osaatko tarkemmin sanoa mitä väärään minä olen tehnyt tai miten huijannut teitä? Hetken hiljaisuuden jälkeen, vähemmän hertainen papparainen, huusi että vuokraan niin paskoja vaunuja että ne ei kestä, haistatta vitut ja löi luurin korvaan:)

    Jonkun ajan päästä rouva soitti että, voinko laittaa sähköpostilla vakuutksen että mitään muuta ei ole rikki. Minä siihen että tottakai ja laitoin. Huomasin valmistelessani vaunua seuraavaa asiakasta varten että vessan kaapin muovinen rajoitaja oli poikki ja annoin asian olla.
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    20 706
    281
    83
    No johan on vuokraustoimintaa että jos asiakkaan pitäisi maksaa huonojen kalustojenkin uusimiset! Ei hyvin mene.
     
  7. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 539
    236
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu 2019
  8. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 772
    10
    38
    Mulla on kaikki vaunut ja auto uusia!!
     
  9. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    20 706
    281
    83
    No silloin varsinkin huonojahan ne ovat jos eivät kestä käyttöä. Mutta varsinkin on huonot vuokrausehdot asiakkaan kannalta. Vähän pitemmälle ajateltuna myös vuokraustoiminnan kannalta kun noita kerran vuokranneita alkaa kertyä. Voiko sellaiset olla edes hyväksyttävissä. Vois ajatella että kukaan ei oleta sitä, että kun uudet kaapinovet jää käteen ihan noin vaan että se olisi kaapin käyttäjän vika saati sen vuokraajan. Siksi tuollaiset erikoiset ehdot olisi syytä erityisen tarkkaan lukea ja selventää sopimusta tehdessä. Niin oudot ne ovat.

    Ihan akuankkameininkiä: Etkö lukenut pienellä painettua! Huijari on lähellä silloin.
     
  10. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    17 486
    416
    83
    Näkee, ettei porukka ole koskaan autoa vuokrannut.
    Ehjänä saatu palautetaan ehjänä, se on kyllä yleismaailmallinen meininki. Sitten on joko vakuutus tai oma posa pelissä, jos jotain hajoaa käytön aikana.
     
    sahe69 ja niffe tykkäävät tästä.
  11. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    20 706
    281
    83
    Totta, en ole todellakaan vuokrannut autoa. Mutta olis ihan mikä tahansa laite, vaikka kamera, kun se normaalia käyttöä ei kestä ja esim suljin hajoaa, ei sen rempan korvaus todellakaan kuuulu kuvioon. Saisivat mieluummin maksaa korvauksia asiakkaalle kun ei laitteet toimineet. ja siltähän tuo kuulostaa että uudesta vaunusta hajoaa vähän sieltä sun t'ä'ältä muovirakenteita, kuin 20 vuotiaasta Fiatista ikään.
     
  12. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 772
    10
    38
    Jus joo, Asuntovaunut on tarkoituksellisesti kevyt rakenteisia ja vaunua ei edes vuokrata ilman että käy läpi käyttöopastuksen. Käyttöopastuksessa näytetään miten mikäkin toimii, esim. ikkunoissa on salpojen juuressa nappi mitä pitää painaa kun salvan avaa, jos vääntää voimalla salvan auki ilman että painaa nappia, niin se menee rikki. Samoin kaapeissa on nappi mitä pitää painaa että se aukeaa, pitää ymmärtää että kaapien pitää pysyä ajonaikana kiinni, jotta tavarat eivät ole pitkin vaunua. Ja taas jos voimalla vetää kaapin oven auki niin että se on lukittuna = ei paina nappia, niin se tietysti hajoaa. Kummallisesti 98% asiakaista palauttaa vaunut ehjänä, ovat kuunneleet käyttöopastuksen ja käyttäneet järkeä käytäessään vanua.

    Yksikään osa ei mene itsestään rikki, kaikki toimii jos käyttää oikein. Idiottikin tajuaa, että kavinkeittimen lasisella pannulla ei naulata seinää? Tveen seinätelineessä ei vedetä leukoja?

    Empä ihan heti uskonut että täältä löytyisi ihmisiä noin vähällä ymärryksellä, luulin että nuo vuokraajat oli erkoistapauksia.

    Painotan vielä että jokaisessa käyttöopstuksessa, moneen kertaan mainitsen, että nämä on kevytrakenteisia rakenteita, jos joku ei aukea kevyesti, niin soittaa minulle, tai lukee käyttöohjeesta.

    Kyse on siis käyttövirheitä.
     
    Viimeksi muokattu: 30 Elokuu 2018
  13. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 772
    10
    38
    Vastaanpa vielä tuohon huijari väitteeseen, eikö huijatessa pitäisi olla joku hyöty huijarille?
    En minä laskuta kuin korjauksen hinnan ja lähetän vielä laskukopionkin.

    Tuo vaunu mistä meni pöydänjalka, valmistui tehtaalta tämän vuoden maaliskuussa. Kyseessä on metallinen pöydänjalka, eikä siihen ole varaosia Suomessa, koska niitä ei ole hajonnut aikaisemmin.

    Ei noista käyttövirheisä ole muuta kuin helvetin moinen riesa ja siksi painotan että ei saa repiä väkisin, vaan soittaa minulle jos joku ei aukea!!!!
     
  14. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    20 706
    281
    83
    Toit itse tuon huijarin tähän keskusteluun noin. Ymmärryksessäsi näkyy myös olevan valitettavasti puutteita, koska rinnastat minut ongelma-asiakkaisiisi Pirustako minä tietäisin noista tyypeistä ja tapahtumista mitään muuta kuin itse kerrot. Niillä on siis mentävä.

    Enkä varmasti vuokraisi tuommoista näillä tiedoin mutta jos vuokraisin, tietenkin pidän huolta sellaisista lainatavaroista niin kuin pitää.
     
  15. niffe

    niffe Well-Known Member

    11 942
    174
    63
    Henkilöautovuokraamoissahan palautettavat autothan käydään läpi suurennuslasilla ja käytäntö on, että omavastuu lähtee, jos on jotain sanomista. Siitä sovitaan käyttöehdoissa, joihin kannattaa tutustua ennen kuin allekirjoittaa vuokrasopimuksen eli suhtautua aivan kuten mihin tahansa sopimukseen. Usein voi lisämaksua vastaan saada alhaisemman omavastuun, jos katsoo maksun riskin väärtiksi. Allekirjoituksella vahvistetaan, että asiasta on ollut yhteisymmärrys vuokraushetkellä.
     
  16. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 772
    10
    38
    Mulla on käytäntö, että nettivaraus ei lähde liikkeelle ennen kuin on rastittanut lukeneesa vuokrausehdot ja samat ehdot luetan vielä luovutusen yhteydessä ja molemmat osapuolet allekirjoittaa ne. Mulla taas palveluna on normaalit omavastuut 300-500, en niistä veloita erikseen. Tuon omavastuun nostaminen toisi minulle vuositasolla 70€ säästön per vakuutus. En kuitenkaan lähtenyt sitä nostamaan tuon säästön takia.

    Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin kyse on käyttövirheista, joku on avattu väkisin voimalla. Esimerkiksi kyseinen pöydän jalka on suorana ja jos sen taittaa niin mekanismi avautuu nappia painamalla ja jalka menee linkuun ihan omalla painollaan. Sen saa ainostaan rikki painamalla voimalla alaspäin, kyse on noin 4mmx6mm muovisesta tapista. Sen katkaisemiseen tarvitaan jonkun verran voimaa, mutta ei niin paljoa että lapsi ei sitä saisi poikki.

    Vuokraehtojen sisältö on "lainattu" muiden vuoraamoiden vuokraehdoista. Porvoon Vuokravaunu | vuokraamme täysin varustettuja asuntovaunuja
     
  17. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 772
    10
    38
    Marinani pointti oli se, että on helvetin ikävää, että jotkut ihmiset jättää ilmoittamatta rikkoutumiset, jotka tulevat joka tapauksessa ilmi. Joko seuraavassa luovutuksessa, tai seuraavan asiakkaan käytössä.
    Sesonkina on vain muutama tunti vastaanoton ja luovutuksen välissä. Olen pitkälti luottanut ihmisten rehellisyyteen, enkä käinyt jokaista nippeliä erikseen läpi. Siihen ei riittäisi aikakaan.
    Ja sitten kun soitetaan rikkoutumisen ilmettyä, niin valehdellaa että ei ole rikottu.

    Tarkoitus on antaa asiakkaalle hyvä ja ehjä tuote, onhan se ikävää jos esimerkiksi ruokapöytä/vuoteen pohja ei toimi kahden viikon loman aikana.

    Aina kun huomaan asiakkaan alkavan valehdella, niin tiedän että siinä on entinen asiakas, joko se suuttuu maksamisesta, tai ei enään kehtaa tulla vuokraamaan, kun on yrittänyt kusettaa minua.
    Suorastaan vituttaa silloin, kun huomaan että joku rikkoutuminen on jäänyt ilmoitamatta. Se soitto asiakkalle ei ole ollut kertaakaa mukava,

    Mirroredille jotta ymäräryksesi kasvaisi siitä mistä on kyse, niin tässä linkki minun erikseen tekemiin kuvallisiin käyttö ohjeisiin.
    https://porvoonvuokravaunu.fi/wp-content/uploads/2017/04/vaunun_kayttoohjeet_fendt.pdf

    Ensi kesäksi on tulossa dvd, jossa käydään käyttö videolla läpi.
    Jokaisessa vaunussa/autossa on Tv, missä myös dvd, niin voi tarvittaessa kerrata miten toimii.
     
  18. Est

    Est Well-Known Member

    12 972
    510
    113
    Alamäki on liukas.
     
  19. Est

    Est Well-Known Member

    12 972
    510
    113
    Tämä "syksyn Windows 10 päivitys" tappoi valokuvatulostimen. On se perkele että "pro" - tulostimia pitäisi olla varaa ostaa nykyisin parin vuoden välein. Juuri kun oppii yhtä mallia käyttämään oikein hyvin, pitää vaihtaa. Ehkä pitää siirtyä vanhempaan käyttöjärjestelmään takaisin? Ahnetta peliä. Tulostimen valmistaja ei viitsi tehdä uusia ajureita ja tekninen apu on niin lapsellista että korkeintaan yritetään/osataan kertoa missä on virtakytkin. Ehdottavat uutta mallia vaikka myyvät tätäkin yhä ja mainostavat toimivan Windows kympissä :) Helvetti...
     
  20. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 539
    236
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu 2019