^^Las Vegasissa käy vuosittain 40 miljoonaa turistia. Ei varmaan voi vielä vetää yhdestä hullusta johtopäätöstä yleiseen.
Voisi myös ajatella, ettei kannata yrittää sovitella maailman menoa omiin kuvitelmiinsa silloin, kun se ei mitenkään niihin sovi.
En tajunnut, mutta meitä lienee kaksi. (Hänhän teollaan huutanee: tehkää nyt jotain koska mä teen näin enkä niin kuin toivottiin.)
Ihan välihuomiona, että päivän :-( täällä on tekniikan ym. kehitys ja vastavoimat sitä vastaan. Hain tänään uuden "viihdeboksin", kun vanha on jo tärkeän tiedotteen mukaan todellakin liian vanha. No olihan se vanha susi jo uudesta alkaen. Sinänsä siis uusi verrattuna aiempaan. Niin kuin myös postijakelijan toiminta tällä kertaa. Sunnuntaina illalla tilasin ja tänään hain noutopisteestä. Mutta. Piuhoja tulee scartista lähtien mukana. Jopa antennijohto. No itse boksissahan ei kuitenkaan ole kuin antennin sisääntulo. Eli kallista boksia pitäisi pitää päällä koko ajan, jos haluaa katsella televisiota. No haaroittimellahan tuo korjaantui, tosin se piti käydä itse hankkimassa motonetistä. Jäin miettimään tätä. Vainoharhat alkoi heti puskemaan päälle. Onko tämäkin joku teoston, viestintäviraston tms. aikaansaamia laki-/byrokratiakiemuroita, että sen nyt on vain oltava "digiboksi". Antenniliitos pitää vaan olla! Jos ei ole, niin on ihan laiton tallennusväline!? Eihän pilvitallentimellakaan saa enää säilyttää yli kahta vuotta vanhempia tallenteita. On ihan ok, että omassa kodissa, ihan omassa ja itseostetussa kovalevyssä säilyttää yli kaksi vuotta, mutta jos saman tarjoaa joku palveluntuottaja maksua vastaan, niin se on niin väärin!? Kyllä se Rambo, tai mitä näitä Late lampaita onkaan, on vaan haettava sieltä automarketin alelaarista ihan itse siihen 2,95 euron hintaan. Tuli vettä tai ei. Oli autoa tai ei. Ihan omalle tallentavan digiboksin kovalevylle saa tallentaa, mutta paras on kokea siitä edes ihan pikkiriikkisen syyllisyyttä, tai ainakin pohtia moraalin olemusta. Oman moraalin! Ei kun parasta, että omaa moraalittomuutta! Jota ei oikeastaan ole edes enää, tai ainakaan siitä ei voi olla varma, koska riippuu keneltä kysyy. Voiko sitäkään tietää, vaikka yksityisetsivät olisivat jo mittailemassa wifin kantoa kodin ulkopuolella. Ihan vain vastaisuuden varalle. Itsekin kun ihan oikein lakisääteisesti saan/joudun edunvalvontaa tekemään, niin kyllä se vaan on yksi tanan kele, että näissä ikiliikkujan keksimisissä aina tuntuu unohtuvan se, miksi asioita isommassa mittakaavassa tehdään. Kenelle jollakin on merkitystä. Onko kivaa, kun asiat tehdään vaikeiksi?! Joillekin ilmeisesti on. Mitään järkeähän ei tarvitse olla. Riittää että on kuusikymppinen itä-Helsingistä sytkäriä ostava sivustaseuraaja.
Juuri eilen oltiin kävelyllä jatkuvassa sateessa. Sadekamat vaan päälle ja (kunnon) huppu lippalakin suojaksi, niin mikäs siellä on ollessa. Oli suorastaan romanttista ... olis pitänyt kulkea vielä käsi kädessä). Poikettiin myös höyryävälle kahville matkan varrella olevassa vanhassa kalastajamökissä toimivassa kahvilasssa, eikä taaskaan voitu vastustaa heidän itse leipomiaan tuoreita korvapuusteja. No syötiin kuitenkin vain puoliksi yksi. (tää osa kommentista meni nyt väärin päin Jotain näinkin päin :-( Mun vanha vaellusreissuilla mukana ollut kalvotakki on alkanut tulla jäteikään: kalvo repeytyy paloina niskasta. Vaikka takissa ei ole vuorta, niin luulisin syyksi kuitenkin ihan vaan vanhuutta; se on ostettu joskun 90-luvulla. Aikoinaan piti nimenomaan ostaa vuoreton takki, jotta se vei mahdollismman vähän tilaa rinkassa.
Kontrasti ähellyttävään kesän hikikuumuuteen on aina hyvästä. Ja päinvastoin! Syksyllä voi muistella kihisevän kuumia kesähelteitä. Silloin pitää käydä ulkona palelemassa, kun kosteus + kylmyys + tuuli antaa kunnon hytistys-fiilikset. Sitten tullaan tulen ääreen tuijottamaan ja mennaan flow tilaan. Kermaperseet voi välillä käydä kuumassa höyryävässä suihkussa
Virkamiehet häärää https://www.verkkouutiset.fi/viranomaisten-salainen-suunnitelma-alko-ottaa-jattiroolin-alkoholin-verkkokaupassa/
Tullut kantasi moneen kertaan huomioitua aseista. Se mikä ihmetyttää oikeastaan suurestikin, niin kun terot tappoi pommeilla, autoilla ja veitsillä paljon, niin eräät eivät kiinnittäneet mitään huomiota itse tappovälineeseen. Vaan kun käytettiin asetta, niin aina hörhöt kaivautuu esille avautumaan käytetystä välineestä...