Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

1. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Ei tosiaan yhtään sen enempää kuin tuolilla jalkaa. Hyvin ymmärrettävä trooppi kuitenkin.
    [/quote]

Kielitoimiston sanakirjan mukaan tuolilla kyllä on jalka. Käytännössä niitä usein on neljä, mutta ainakin kolmea ja yhtä tavataan myös...

2. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83
    [quote="Olli Knuuttila" post_id=844801 time=1492630158 user_id=17614]
    Ei tosiaan yhtään sen enempää kuin tuolilla jalkaa. Hyvin ymmärrettävä trooppi kuitenkin.
    [/quote]

Kielitoimiston sanakirjan mukaan tuolilla kyllä on jalka. Käytännössä niitä usein on neljä, mutta ainakin kolmea ja yhtä tavataan myös...
    [/quote]
    Kannon nokassakin voi istua, vaikka siinä ei ole yhtään jalkaa ja nokkakin on vähän niin ja näin.

3. kto

kto Well-Known Member

2 603
    103
    63
    Suomen Posti.
    Ei voi olla totta, että koko ajan munailee. Nyt viipyi paketti postikonttorissa 8 päivää - oletin 14, kun olin reissussa. Takaisin.
    Vaan mitä siitä. Palautusmaksi 9,90 ja uusi lähetys 5,90. Eihän se lähettäjän vika ollut.
    Nyt loppui mun sympatiat ja Sipilälle ja kumppaneille bonukset. Saitte tuon Posti-pa..kan siihen jamaan, että se pitää yksityistää.
    Mutta, ihan vaan v...tuillakseeni, voitte olla varma, että yhteenkään kepulaiseen Postin toimintoja jatkavaan yksityiseen kuljetusliikkeeseen en koskaan laita pennin jeniä.
    UPS, TNT, PostNord, kuka vaan, vaikka Matkahuolto, jos tajuaisitte jotain..... olen asiakkaanne

4. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38
    Kannon nokassakin voi istua, vaikka siinä ei ole yhtään jalkaa ja nokkakin on vähän niin ja näin.
    [/quote]
    Mä olen käyttänyt joskus esimerkkinä sumeasta logiikasta (jostain lukemaani) juttua omenan ja ei_omenan eroista:
    - kun omenasta haukkaa palasen niin onko se vielä omena
    - kun omenasta on enää jäljellä siemenkota ja kara, niin onko se vielä omena
    Missä vaiheessa omenasta tulee ei_omena? Tähän tuntuu kaikilla olevan melkosen erilainen vastaus.
    Me kaksiarvoistetaan ympärillä olevaa maailmaamme helpottaaksemme keskinäistä informaation vaihtoa sanoin. Taitaa olla niin, että kaikille sanoille on tehty sama prosessi kuin omenalle.
    Suomen kieli on kuitenkin tosi taipuva moneen kieleen verrattuna ja ihmiset ymmärtää hieman suurinpiirteinkin käytettyjä sanoja oikein. Ehkä juuri kielen taipuisuuden takia. Jos meidän kielen yhdyssanat lasketaan omiksi sanoikseen, niin olisko suomi maailman sanarikkain kieli.

On kuitenkin hyvä tällaisella spesiaalisoituneella foorumilla pitää yllä käsitystä alan oikean sanaston käytöstä

5. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83
    Miten ilmaistaan suotimen käyttäminen objektiivin nokalla alan spesiaalilla sanastolla?

6. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63
    +1
    Myyjä laittanut paketin postiin Helsingissä 18 päivä aamupäivällä, seurannan mukaan 19 päivä ilmestyy Lietoon (miksi se sinne meni), jossa makaa yli päivän.
    Vanhaan hyvään aikaan olisin hakenut paketin lähipostista töistä tullessa 19 päivä. Seurannan mukaan, jos posti kulkee, niin 24. 4 kello 16 noudettavissa, toivottavasti edes silloin.

7. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83
    Liedossa on yksi Postin logistiikkakeskuksista.

8. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Nämä molemmat esimerkit taitaa olla postinkulun virheitä. Useimmin paketit kulkevat seuraavaksi päiväksi iltapäivänä jo noudettavaksi. Silloin yleensä seurannassa on merkintä lajittelukeskuksessa lähetyspäivän iltasella.

Itse olen huomannut ainoastaan että kirjeet kulkevat nykyään usein hitaammin kuin ennen. On nykyään normaalimpaa että kuluu kaksi päivää kuin että jaettaisiin seuraavaksi päiväksi.

9. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83
    Mikä on todistettu.

https://www.viestintavirasto.fi/tilastotjatutkimukset/tilastot/2013/kirjeidenkulkunopeus.html

10. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Tuossa ei vielä näy uusinta, jossa 2. luokka on lopetettu. Tänä vuonna mun kirjeet on kulkeneet järjestään kuin ennen 2. luokka. Oikeastaan huonommin, koska 2. luokka kulki useimmin seuraavaksi päiväksi. Tänä vuonna yksi viidestä on kulkenut päivässä. Otos 5 kpl.

No joo, minun kokemukseni eroaa hieman tuosta tutkitusta. Ehkä se on niin, että yksityihenkilän lähettämä "käsintehty" yksittäinen kirje 2. luokassa sai käytännössä toisenlaisen kohtelun kuin tyypillinen massapostitettu toisluokkalainen.

11. Heiskis

Heiskis Active Member

546
    69
    28
    Postin muutos liikelaitokseksi tehtiin kyllä ennen kuin kukaan oli edes kuullut Sipilästä...eli p..kaa ei saisi syytãä väärän paikkaan vaikka kukaan ei Sipilästä tykkään...

Oma kokemus on että yksityiset kuriirityyppiset on huomattavasti ongelmallisempia kuin normi posti...kuriiri liikkuu vain työaikana (silloin kun ketään ei siis ole kotona), käy kää tymässä kerroston alaovella (joka siis kiinni), parin kerran jälkeen laittaa paketin takaisin ulkomaille...1kk päästä kun kyselee lähettäjältä niin kuulee, että minua ei tavoitettu (jokoa on siis eka kerta kun kuulee koko lähetyksestä mitään).

Sitten kun lähettäjä uudelleen lähettäessä kertoo firman nimen, pitää sen perään soitella. Sieltä kerrotaan, että jos ei ole kotona niin voi noutaa 40km päästä virallisen työajan luitteissa tietysti....

12. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38
    Menetetyt kolmekymmentä vuotta:

Holkerin hallitus 30.4.1987–26.4.1991
    Ahon hallitus 26.4.1991–13.4.1995
    Lipposen I hallitus 13.4.1995–15.4.1999
    Lipposen II hallitus 15.4.1999–17.4.2003
    Jäätteenmäen hallitus 17.4.2003–24.6.2003
    Vanhasen I hallitus 24.6.2003–19.4.2007
    Vanhasen II hallitus 19.4.2007–22.6.2010
    Kiviniemen hallitus 22.6.2010–22.6.2011
    Kataisen hallitus 22.6.2011–24.6.2014
    Stubbin hallitus 24.6.2014–29.5.2015
    Sipilän hallitus 29.5.2015 alkaen

:/

13. Do ya wanna more?

14. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Holkerin hallitus lienee kaikkien aikojen huonoin ja tuhoisin... Ellei Sipilä nyt sitten onnistu lyömään ennätyksiä.

15. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113
    Ei Katainen ja Stubb hallituksineen saanut mitään hyvää aikaan.

16. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Rakas mummoni kuoli viime yönä. 101, 5 vuotta tervettä elämää, virta vain loppui.

17. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Osanottoni.

18. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    onhan 101 vuotta elettyä elämää paljon annettu ihmiselle... osanotto...

19. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Osanottoni Kimo.

20. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63
    Osanottoni