Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

1. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113
    Olin kävelemässä lähellä naapurin rajaa ja totesin että käyttää taas V8 Mustangiaan......hetken kun kuuntelin......niin seuraavan talon poijat olikin kantaneet rummut pihalle ja siitä tuli se jatkuva jumputus...ei ollukkaa Mustangi käynnissä :(

2. keegan

keegan Well-Known Member

8 627
    1 535
    113
    [quote="Herra iso herra" post_id=841234 time=1488788959 user_id=1467]
    Toki saa kertoa harmistuksestaan, mikäs siinä.
    Itse näen tärkeän eron siinä, kutsunko selän takana ihmistä siaksi vai kirjoitanko että "harmittaa kun auto meni hajalle ja korjaaminen on kallista".
    Mutta näin me ihmiset arvotamme eri tavalla. Inhimillistä biodiversiteettiä.
    [/quote]
    Saat nähdä miten haluat, minun on vaikea arvostaa ihmistä, joka jaksaa mielensä pahoittaneena piikitellä vuosia, jokaiseen kirjoitukseeni.
    Eli aivan sama mitä ajattelet ja miten asiat näet, käy vilkaisemassa vessan peilistä ja kysy onko oma toimintasi niin fiksua:D
    [/quote]

Noh noh, viestejäsi saa kritisoida aivan samalla tavalla kuin täällä kuka tahansa kenen tahansa viestejä.

3. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Olin vuosia sitten Beninissä kuukauden, ja useana iltana alkoi pikkukylässä jamit auringon laskettua (melko tarkkaan kello 18). Rummut soi ja laulu raikasi. Kaikki olivat iloisia, eikä kukaan marmattanut. Lopettivat yleensä puolen yön jälkeen. Sikanaapurin kauheat penskat kai menevät aikaisemmin nukkumaan, ainakin koulupäivinä, näin luulisin. Muuten Jari, en ole nimitellyt sinua siaksi koskaan, heitin vain esimerkin, miltä sinusta tuntuisi, jos somessa nimiteltäisiin "Seko-Sireeniksi"? Sellaiseksikaan en ole sinua nimitellyt eikä tapanani olla tehdä sellaista. Ja tälllä ei ole mitään tekemistä kuvieni, tai taiteilijuuteni kanssa. Maailmaan mahtuu mielipiteitä. Huomaan myös sen, mitä haluat sanoa meikäläisestä. Se on sinun asiasi, meikäläiselle evvk.

Kapa

P.s.
    Päivällä koulun jälkeen opeteltiin rumpujen soittoa. Välillä oli karmeaa, välillä taas meni loistavasti. Lapset eivät heti osaa.

4. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Olen minäkin istunut tropiikin lämmössä ja kuunnellut nuotion ääressä kitaraa ja bongorumpuja, se oli ihan kivaa.
    Ei lapset tuossa iässä ole vastuussa tekemisistään, siksi niillä on huoltajat.
    Oli minullakin kunnon stereo joita oli kiva soittaa kovalla, kun asuin maalla ja naapureihin oli matkaa, mutta pitää kuitenkin huomioida ja kunnioittaa naapureitaan, että heillä säilyy kotonaan rauha.
    Kyllä mä satunnaiset juhlat ja muun väliaikaisen metelin hyväksyn.

Enpä nyt jaksa kanssasi enempää kinata asiasta, sinusta on ok paukuttaa rumpuja ja minusta ei.
    Jostain syystä normaali ihmiset harrastaa bändi touhuja teollisuusalueilla ja muilla paikoilla missä ihmisillä ei ole koteja.
    Kapalle varmaan tekisi hyvää, että saisi naapuriinsa jonkun kokeilemaan rumpuja.

5. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    [quote="Herra iso herra" post_id=841308 time=1488833723 user_id=1467]
    ...
    Kapalle varmaan tekisi hyvää, että saisi naapuriinsa jonkun kokeilemaan rumpuja.
    [/quote]

En tiedä onko tehnyt hyvää, mutta on tuota rummutusta tullut jonkin verran kuunneltua, kun seinän takana rivitalossa paukuttivat. Edesmennyt koirakin
    oli tunnettu haukkuvuudestaan ;) Hyvissä väleissä olemme silti.

Kapa

6. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    No katselin minäkin Piiraisen touhuja 10 vuotta ja väleissä oltiin, hän kutsui mut polttareihinsakin.
    En valittanut hänen puolen epäsiisteydestä, sanoin nätisti koira haukkumisesta vuosien haukkumisen jälkeen, tuohon Piirainen sanoi että kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja annoin asian olla.
    Sitten kusetti muo maksamaan osan muuristaan, lupaamalla että rakennetaan näköeste aita rajalle. Mitä ei sitten tullutkaan. Hautasi mun aitaa maan alle.
    Vieläkään ei hermo mennyt ja puhuttiin hänen perusteluista sen aikaisen yhteiskuntasopimuksen kaatamisesta.
    Kaikki joka sunnuntai aamuiset toista vuotta kestäneet moottorisahan soitot, ilmeisesti piti sitä jonain kuntoiluna ja koska on huono kuntoinen lihava heppu, niin 10-15min kerralla, sitten istumaan 10min ja uudestaa. Tuo alkoi välillä jopa klo 8 sunnuntaina.
    Tiedän täältä henkilön joka puhui jopa Piiraisen koiran myrkyttämisestä ja yleisesti ollaan täällä kirottu koko heppu ja sitä että on tänne muuttanut.
    Sitten kun kaatoi puun mun hoidossa olevalta tontilta ja leikkasi reiän mun aitaan, ilman että kertoi siitä minulle.
    Kun sitten näin marja pensaan takana reiän mistä mun silloin 6kk koiran pentu olisi päässyt karkaamaa, niin pyysin korjaamaa ja kun tuota ei tehnyt, niin vasta sitten paloi hermot.

7. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Piha-aidat, aikuisten hiekkalaatikot. Riidellään niin tosissaan aidan seipäästä :)

8. Topi

Topi Active Member

899
    190
    43
    [quote="Herra iso herra" post_id=841209 time=1488780540 user_id=1467]
    Ikävä kyllä tuo rumpujen hakkaaminen kuuluu minulle ja muille naapureille sisälle, nyt ei ole todellakaan kyse mistään musiikista, 7-10v. lasten määräiedottomasta paukuttamisesta.
    [/quote]

Jos mäiske kuuluu naapureille sisään, siinä on jo metelin aiheuttavien lapsosten korvatkin luultavasti vaarassa. Rummuista saa lähtemään sen verran paljon ääntä, että kuulonsuojaimet lienevät tarpeen myös ja eritoten soittajille. Ei ole kiva, jos lasten korvat alkavat tinnittää jo ennen teini-ikää.

Toivottavasti rumpujen uutuudenviehätys loppuu hyvinkin pian. Metelöivä naapuri ei ole iloinen asia.

Topi

9. Täytyy toivoa, ettei piirainen rupee kovasti kehumaan rumpali-lapsiaan.

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Onko tämä sitä vahingoniloa?

11. Ei ole, se on kyökkipsykologiaa.

12. Ei ole, se on kyökkipsykologiaa.

13. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113
    7D2:n W-E1 wifi-kortin saatavuus senkun siirtyy kauemmas tulevaisuuteen, nyt tilauksen toimitusajankohdan arvio on ti 4.4. – ti 11.4.
    Tilausvaiheessa se oli maaliskuun puoliväli. Taitaa Suomi olla niin pieni alue, että olemme jonossa häntäpään porukkaa...

14. Perkele!

Kuolemaa halveksivaa autoilua tänään.
    Olin heti puolen päivän jälkeen matkalla Hämeenlinnan keskustaan ja kiihdyttämässä pohjoiseen vievää ramppia moottoritielle Goodmanin eteläpuolella. Rampin avautuessa moottoritelle, oli vauhtini noin 100 km/h.

Kyseisen rampin vaihtuessa ajokaistoiksi jarrutti edellä ajanut valkoinen ja kookas tuoreen näköinen Audi ja teki yllättäen U-käännöksen motarin kaistoja vastasuuntaan!
    Kuski käänsi auton nokan tulosuuntaansa takaisin ramppiin minua päin ajatellen varmaankin pääsevänsä pois ajamalla yksisuuntaista, betonilla aidattua ramppia väärään suuntaan :( :(

Vitsti todella vähissä, raju jarrutus ja väistö oikealtan puolelta torvea soittaen taukoamatta ynnä liuta todella rumia sanoja.

Toivon todellakin, että se poliisin partioauto, joka oli ajanut taaempana perässäni oli kääntynyt samalle rampille, koska silloin olisi tuon äärettömän vaarallisen ja idioottimaisen teon tehtaillut kuski saatu rysän päältä kiinni. Toivottavasti kortti lähti heti paikalla!

Kuva/Photo: Ramppi Tampereen moottoritielle ajosuunta pohjoinen ruutukaappaus Google-kartasta

15. keegan

keegan Well-Known Member

8 627
    1 535
    113
    Olen kerran nähnyt Audin pysähtyvän päästämään jalankulkijan suojatielle.

16. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Olen minäkin. Ei tosin ollut Suomessa.

17. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 536
    351
    83
    Ilmankos tuntui umpparikelkan alusta vähän omituiselta Ruotsin reissulla...

Mitäs tää taas temppuilee kun ei anna toista kuvaa liittää millään?! Onkohan kelkan alusta niin säädytön juttu että sensuuri blokkaa kuvan :)

"Virhe
    Kuvatiedosto jota yrität liittää ei kelpaa."

Liitetyt tiedostot:

18. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Kerran pysähtyi suojatiellä ihan itsenäisesti (ei siis että olisin kävellyt eteen) ja pelästyin.

19. Niinpä niin. Tyypillistä puhua autosta ja unohtaa se, että jos kaksi autoa törmää betoniporsailla eristetyissä tilassa käy huonosti, kun toisen nopeus on noin 100 km/h ja toisen jota kuinkin 10-20 km/h.

Seurauksena U-käännöstä tekevän Audin sinkoutumionen kahdelle, pohjoiseen menevälle kaistalle, jolla kulkee siihen aikkaan sangen kohtuuvilkas liikenne.
    Varmaan kiva dominoefekti ja monta loukkaantunutta - ehkä myös vainajia.

Olisi taas kerran hyvä pysyä asiassa, mutta eipä tietenkään. Muutenkin asia oli vain tiedoksi aivan kuten lukemattomat muutkin kertomukset tällä nimenomaisella palstalla.

20. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Autolla ajelusta. Nyt oli tehty joku tutkimus. Hieman yllättäen (itselleni) kuulemma BMW-kuskit suhtautuu autoiluun vakavasti. Tai jotain sellaista.

Huomasin tämän pari viikkoa sitten, kun ajelin E75 pitkin kotiin. Ihan normaalisti nopeus säädettynä (ei mukautuva) ohitin hitaampaa. Ohituksen jälkeen vaihdoin oikeanpuoleisimmalle vapaalle kaistalle niin kuin tieliikennelaki sanoo. Siinä sitten vilkuilin vasemmalle puolelle, kun harmittavasti X5 läheni ja tilanne alkoi jo vaikuttamaan oikealta ohittamiselta. Ainakin ulkopuolisen silmin. Onneksi X5 kuski taisi huomata itsekin tilanteen, tai sitten kiire yllätti muuten vain hänet. Ja ihan sääntöjen mukaan itse ajoin.

Tänään ajelin 60 km/h alueella. Kaksi kaistaa ja bussikaista. Liikennevalot vaihtuivat edessäni vihreiksi noin 150 m päässä. Valoissa oikeimmalla (eli keskimmäisellä) kaistalla kolme autoa peräkkäin. Huomasin lähestyessäni, että jonon viimeisin ei lähdekään liikkeelle. Jarrutusta minulta. Lähemmäksi päästyäni huomasin, että kuljettaja on yksin ja pää retkottaa oikealle alas. Vilkaisu peruutuspeiliin, huomasin, että takanani tulevat autot vaihtavat kaistaa vasemmalle. Sadan metrin päässä takana tulee bussi. joka pian vaihtaa oikealle. Laitoin liinat kiinni, vaihdoin bussikaistalle, kun ajattelin kuskin saaneen sairauskohtauksen tms. Kun pääsin rinnalle, kuski nosti päänsä ylös ja laittoi autonsa liikkeelle. Oikeasti. Kannattaa vähän miettiä sitä just heti vastausvelvoitetta/lukuvelvoitetta pidemmälle.

Noin kuukausi sitten pysähdyin suojatien eteen antaakseni tietä jalankulkijalle. Jouduin tekemään pysähdyksen suht äkisti, koska jalankulkijaa ei nähnyt hyvin. Takana oikella kaistalla tuli volkkarikuski. Onneksi kuski oli poliisi ja pysähtyi viereeni. Joku muu ajoneuvomerkistä riippumaton olisi saattanut ajaa pysähtymättä.

Uusi tieliikennelaki ja sen ehdotelmat. Miksi punaisia päin ajavaa autoilijaa sakotetaan enemmän kuin punaisia päin kävelevää jalankulkijaa? Koska autolla saa enemmän tuhoa aikaan? No entä jos jalankulkija lähtee kävelemään punaisia päin. Vieressä seisova jalankulkija lähtee sen enempää ajattelematta perässä. Kumpikin kuolee. Autoilijalla elinikäiset traumat ja itsesyytökset. Ja jalankulkijoista punaisia päin kävelijä vei osittain toisenkin mennessään. On täysin p*skapuhetta, että näillä sakotuksilla kohennetaan tieliikennettä. Jos lainsäädännön lähtökohta on saada rahaa valtion kirstuun, niin valitettavasti inhimillisyydestä johtuva seuraus voi menettää ikävällä tavalla merkityksensä.