Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

Vs: Päivän :-(

Helvetti, tätä maata!

"(....) Kiitän lämpimästi ammattikuntani puolesta Helsingin yliopisto, että teillä oli resursseja palkata säveltäjiä musiikinteorian opettajaksi 376 vuoden ajan.

Ymmärän toki, että ajat ovat nyt paljon vaikeammat kuin esimerkiksi 30-vuotisen sodan, ison vihan, pikku vihan, lukemattomien nälkävuosien ja rajakahinoiden, Suomen sodan, Turkin sodan, kansalaissodan, 30-luvun lamakauden, talvi- ja jatkosodan, öljykriisin ja 90-luvun laman aikana."

http://pasilyytikainen.blogspot.fi/2016/04/avoin-kiitoskirje-helsingin-yliopistolle.html

1. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Tuo oli hyvä kirjoitus aiheesta... kaikkenlaista näennäistä säästämistä tulevaisuuden kustannuksella.

2. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Täysin samaa mieltä Tapiolan kanssa. Varsinkin kiitoskirjeen kirjoittajan kanssa.

Kapa

3. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Juuri näin, rohkeat investoinnit tulevaisuuteen eivät tällä tyylillä toteudu ja rahat menevät sitten perinteiseen tyyliin asunto- ja tonttikuplan kasvattamiseen tsjp...

4. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 141
    41
    48
  5. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113

Kiitos. :)

Nuo on sellaisia juttuja, joita ei osaa edes tajuta, ennen kuin kohdalle sattuu. Itselle henkisesti reissussa ollut raskainta se, että kyseessä ollut oma lapsi. Ja se, että en "alkushokissakaan" voinut nähdä, että edunvalvonta olisi vain jollain tapaa pelkästään taloudellista edunvalvontaa. Itse olen kolmea kuukautta vajaa leski. En siis leski. Ja aina eroihin liittyy pienempiä tai isompia riitoja. "Eri puolilla" on erilaiset näkemykset. Kaikki tunteet vihasta rakkauteen ja siltä väliltä. Ja se hetki siitä, kun sitä toista ei olekaan. Pyrkiä näkemään kaikki objektiivisesti ja tehdä kaikkensa sen eteen, että kukaan ei riitele kenenkään kanssa. Se järjen ja fiilisten rajattomuus vain on jotain, jota tuskin kukaan haluaa nähdä omissa piireissään. On multa monesti kysytty katkeruuttani. Mutta en itse ole koskaan nähnyt pohjaa uhrautumiselle oman lapsen vuoksi. En vain voi nähdä olevani sellainen, että katkeroituisin omalle lapselleni. Jos valitsisin sellaisen tien tai vaihtoehdon, niin jos joku päivä oma tieni loppuisikin yllättäen, niin olisin kyllä valinnut heittäväni omalle lapselle sellaisen kivirepun, jota itsekään en voisi kantaa. Kyllä meistä jokainen sukupolvi on edellistä viisaampi. Niin se vain on, tai siihen ainakin haluan uskoa.

On hyvä rakastaa. Ja hyvä myös pitää mielessään sananlasku; Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

6. Vs: Päivän :-(

Sehän se! Kaikeista ahdistavimpana koin asioiden syliin lysähtäessä sen, että asia olisi heti siitä lähtien pitänyt "nähdä" selkeänä kokonaisuutena viimeiseen nuijankopaukseen asti. Vanhemmilta oli turha kysyä, kun sieltä ei vastausta saa, mutta asiat tuli eteen aivan varmasti.

Jaksamisia!

7. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Herra AKT puheenjohtaja Piirainen, vihdoin siirsi osan maasta mun aidan päältä, mutta teki mun aitaan 50cm halkaisijaltaan olevan reiän ja kaato pari puuta mun puolelta rajaa jotka oli näkösuojana.

Ei oikein jaksaisi tuollaista ylimäärästä, tuolla persoonalla sopii hyvin duuniinsa.

8. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113

Heh. Viikonloppuna konsultoin kaveria näistä aita-/istutusasioista. Periaatehan on, että kunnan voimassa olevan rakentamisjäjestyksen mukaiseen aseman mukaan tehtyyn ei kellään naapurilla ole mitään rutistavaa. Muutoin ennakkotapausten perusteella "korkeuden verran rajalta" on hyvä nyrkkisääntö. Kaverini asuukin toki Espoossa, joten olisiko naapurisi konsultoinut jotain espoolaista?

9. Kasimir

9 684
    547
    113

Tuntuu noilla hyvinmenevillä naapureilla menevän normaalielässä hieman vähemmän hyvin. Eiköhän tuollaiset naapuririidat, joista  aina silloin tällöin kirjoitetaan lehdistössäkin ilman nimiä hieman, no johonkin sävyyn, kuulu muualle kuin tänne. Naapurisi ei varmaan ole tämän foorumin lukija, eikä siten voi laittaa vastinetta. Mielestäni tälläiseen kuuluisi aina antaa mahdollisuus vastineelle. Vasta sitten voidaan luoda mielipide. Riidoissa ei koskaan ole yhtä osapuolta.
    En ole kummankaan puolella, en kumpaakaan vastaan. Kummalliselta vaikuttaa.

Kapa

10. Rutanen

Rutanen Member

667
    0
    16

Ja etäisyys lähimpään sukulaiseen vähintään 350km... + tuo kiväärin kantomatka

11. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Onneksi sinä et päätä mikä mun päivän pilaa.
    Ei mulla ole mitään riitaa yhdenkään naapurin kanssa, mutta on häirkkö naapuri jolla on ilmeisesti joku luonnehäiriö.
    Vai saako naapurin aidan rikkoa ja olla siitä mitään ilmoittamatta tai saako naapurin puolelta kaataa puita?

12. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1920/19200026

13. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Kyllä Mä nyt sen verran lakia tunnen että toisen aitaa ei saa rikkoa, vaikka kaataisi naapurin pihalla olevan puun;-)

Eniten vituttaa että ei edes kertonut, vaikka mun iso koira mahtuu tuosta reijästä ulos aidatulta pihalta.

Niin ja totaalinen välinpitämättömyys muiden omaisuudesta.

14. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Enkä ole ainoa naapuri joka kärsii Piiraisesta, hän kysyi ylänaapuriltaan lupaa kaataa melkein metrin halkaisijaltaan olevan koivun. Lupasi siivota jäljet ja viedä puut pois, no arviota kymmen metriä runkoa oli vielä monta kk sen jälkeen kun on kaadettu, tuosta tietysti nurmikko paskana.

Mutta vielä reilun vuoden päästä on 150cm kanto siellä hänen ylä naapurin pihalla pystyssä mahlat peittämänä, ei mitenkään kaunis näky hyvin hoidetulla pihalla.

Seillä asuu yksinäinen leskirouva eikä luultavasti uskalla sanoa.

15. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Perhanan Piirainen.

16. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

17. Kasimir

9 684
    547
    113

Eiköhän tämä asia olisi hoidettava viranomaistietä. Täällä Laukussa on apu hieman hakusessa.
    Kai tiedät fiksuna ihmisenä, miten toimia?

Kapa