Vs: Päivän :-( No enpä taida sitten uhrata aikaani tuohon esitykseen. Vaan ihmetellyt olen kanssa, että miten ihmeessä voi ihmisillä olla varaa käydä noilla keikoilla, lipun hinta kun tosiaan on siinä satasen pinnassa parhaimmillaan ja jotkut käy vielä useammassa vuoden aikana. Itse kun saa tehdä pari päivää töitä, että saisi tuollaisen satasen käteen. Musiikin kanssa ei kylläkään mulla ole ongelmaa, kun olen pitkälti indie musan ystävä ja niiden liput ei paljoa maksa.
Vs: Päivän :-( Liput on kyllä perkeleellisen kalliit nykyään noin yleensä ottaen, mutta mieluisia poikkeuksiakin on. Itse olin katsomassa U2-nimistä pikkubändiä stadionilla ja maksoin lipuista 30e. Paikka oli takakaarteessa, lavan takana, mutta sieltä oli täysin esteetön näkyvyys lavalle ja sounditkin olivat ainakin omiin epähifi-korviini varsin hyvät (itse asiassa oltiin varmastikkin lähempänä kuin suuri osa kalliimman lipun ostaneista). Mutta tää menee nyt off-topicin puolelle, koska ei tässä oo mitään :-(.
Vs: Päivän :-( Me mennään vapareilla, harjoituksiin ja liiton kortilla joskus. Mutta muuten: Ei varaa. Tietenkin kiinnostaisi noiden pienempien (ja myös halvempien) teattereiden tuotanto. Musikaaleja ei tiedä jaksaako edes vapareilla. No onneksi niitä ei ihan niin usein saa ja vähemmänkin niitä jaetaan nykyään.
Vs: Päivän :-( Oopperassa kannattaa käydä. Ylähyllyltä näkee kohtalaisesti, kuuluu hyvin ja maksaa n. 13 €. T. K.
Vs: Päivän :-( Migreeni. Aamu & aamupäivä pelkkää sahalaitaa - eikä voinut katsoa edes akkunasta ulos. Ei voinut kirjoittaa - ei piirtää -koko paperi vain silkkaa huikeaa valoshowta. Nyt jo hieman helpottaa ... Ja jo muutaman päivän aivan karseen kärttynen olo, pyörrytystä, oksettanut ja väsynyt kuin potkittu kulkusika. Ja mikä PÄÄNSÄRKY, silmäsärky - nenänvarttakin särkee kuin olis tullut lätkästagasta ... Mut miten migreeni voi yhtäkkiä puhjeta yli nelikymppisellä ukkelilla - eikös tämä ole nuorten naisten vaiva ( mulla ollut hiukan yli vuoden (ehkä pari) vissiin - harvoin mutta raisuja kohtauksia ) ? Onkohan tämä ns. mielentauti (selittäisi ehkä paljon ) ? shit - Pikku Kärsijä Öödit : Jos on typoja, johtuu tästä kummasta jutskasta !!!
Vs: Päivän :-( Tää oli kyllä eilisen :-( mutta menköön vielä tänäänkin pahan mielen aiheuttajana. Kuvatessa huomasin että ennen Norjan matkaa hankittu lankalaukaisija ei työnnäkään "tappiaan" tarpeeksi pitkälle ja Holgan pinholen suljin ei aukea kuin puoliväliin. Eli matkalla ei vissiin tullut valotetuksi juuri mitään.
Vs: Päivän :-( Katso, johtuuko tuo sen lankalaisijan kuoren venymsestä tai liikkumisesta laukaisijaan tulevan pään suhteen muutoin. Itse jouduin kerran metrisestä langasta lyhentämään metallista suojusta, kun se oli ajan kuluessa elänyt niin ettei metalilangan pää tullut tarpeeksi esiin. Se voi myös kiertyä kiinnityksestään -siitä sormella painamispäästä- ja voi olla kiristettävissä uudelleen paikoilleen. Riippuu mallista. Kerran oli toisinkin päin - kyseinen metallilanka jäi törröttämään liian ulos ja laukaisi viritetyn kameran jo kiinnitysvaiheessa. Etkö ehdi hankkia uutta ennen matkaasi tai vaikka paikan päältä (jollet saa korjattua sitä itse)? Eivät nuo kauhean isoja investointeja onneksi ole. - Eero Edit : Katsoin tiedoistasi että asut Imatralla. Harmi, jos olisit samoilla seuduin olisin antanut sulle ehjän langan matkaan - niitä kun on kertynyt pikkusen paljon...
Vs: Päivän :-( Sonnar 150mm:n linssistä hajosi jonkin aikaa sitten muovirengas. Sellainen simppeli ohut muovirengas jota vaan painetaan paikoilleen. Liimasin sen, mutta ei pitänyt vaan murtui toisesta kohdasta. Tilasin uuden, kävin tänään noutamassa maahantuojalta. Maksoi 68,40 euroa!
Vs: Päivän :-( yhestä firstcall lafkalta tilaamastani adoxi paperilaatikosta oli sinetti avattu mietin voiko olla tullimies olla nii urpo että olis voinu mennä avaamaan. täytyy huomen tarkastaa onko paperit pilalla. PeRkELe
Vs: Päivän :-( Olipa hetken aikaa hämmentävä lause, mutta tajusin sitten että tässä taidettiin puhua siitä Panasonicista.
Vs: Päivän :-( Eipä osaa tuo "Erskakaan" (mikä lie hampuusi? Typerä nimikin!) oikein mitään varsinaista selkotekstiä kirjoitella osaa. Ihmeellisiä & sekavia höpinoitä - lopettaisi kommenttiensa lähettämisen - ilmiselvä ääliö ! Aina tuntenut silkkaa vastenmielisyytta tuota ylimielistä sekoilijaa kohtaan. Jos kadulla tulee vastaan niin pistän valuttamaan punaista mehua nenästään (ruma nenäkin sillä on). Ehkäpä murhaankin sen ! - L-mies Edit : Vihaan Erskaa !
Vs: Päivän :-( Eipä tuossa omassa tekstissäsikään juuri älli varsinaisesti häikäise, "L-mies" (hölmö nimi). Pistetäänkö matsi pydeen ? - Erska Edit : Vihaan L-miestä ! Edit 2 : Kirjoitusvirhekin sulla siellä, äklössä tekstissäsi, on - osaa -sana turhaan kaksi kertaa. Mutta ei kait se mahtava leikamies siinä mahtavassa itsetunnossaan välitä typojaan juuri korjata ? Inhottava. Halveksuttava. Yäk. T Erska
Vs: Päivän :-( Varaosat ovat kalliita. Niissä kai maksetaankin kaikesta muusta kuin fyysisen esineen materiaalin arvosta. Hinnasta huolimatta on kiva kun ja jos niitä saa. Esim vm. -84 Yamaha-viritinvahvistimeeni ei ole harmikseni enää 10 vuoteen ollut saatavana kulutusosia: polttimoita, valitsijoita ja säätimiä. Tylsää. Sitten taas vm. 1986 Upo-jääkaappipakastimeemme yllättäen sai vielä Danfoss-termostaatin 32 €:lla, jatkamme jääkaapilla lämmittämistä! T. K.
Vs: Päivän :-( Olet oikeassa. Olenkin hyvin tyytäväinen että uusi maahantuoja Fimeko ripeästi tilasi tarvitsemani osan. Objektiivi on nyt jälleen täysin toimintakykyinen, ja se on tärkeintä. Jopa Fimekossa olivat hieman noloja kun kävin noutamassa muovirenkaan, oli hinta sen verran törkeä kyseisestä osasta..
Vs: Päivän :-( Tätähän se varaosakauppa on, asiakkaalla kun on harvoin tuossa tilanteessa valinnanvaraa. Jep. Kilpailun puutteesta pääasiassa.