Vs: Päivän :-( Oliskohan kannattanut siirtää tietsikan kelloa taaksepäin, niin olisi hajonnut takuuaikana?
Vs: Päivän :-( Pahus kun en huomannut tuota No aikaisemmasta tappelusta viisastuneena Varimport lupasi lähettää vaihdossa uuden tilalle, vaikka olikin mennyt takuu umpeen. Onneksi toi toinen ohjain vielä toimii, niin ei haittaa niin paljoa tekemisiä.
Vs: Päivän :-( Ajatelkaa jos hyvä palvelu olisi oikeasti sitä -miten kalliiksi se tulisi. "Hyvä palvelu" on paljon tehokaampaa ja tuo säästöjä.
Vs: Päivän :-( Vähän tätä on ollut aistittavissa UPS:n kanssa, mutta nykykokemuksella UPS on kyllä kaikin puolin vakuuttavin ja joustavin huolitsija. Kolme kertaa jo homma mennyt niin, että kuski soittaa, että onko kukaan paikalla, ihan sillä oletuksella, että kotiosoitteessa ei ehkä ketään ole päivällä ja jakelu on saatu suoraan "lennosta" vaihdettua työpaikan osoitteeseen. Reaaliaikainen seuranta, josta oikeasti pystyy päättelemään milloin paketti on tulossa, ei mitään turhia lippujen ja lappujen täyttelyitä. Poikkeuksia ja virheitä tietty sattuu kaikille joskus, mutta mä olen ollut nykyään tyytyväinen. Toista puolta sitten edustanut viimeksi schenker, jonka lähetyksenseurantakin on ihan vitsi. Edes puhelimessa eivät saaneet selville onko lähetys jaeltu ja jos on mihin ja kuka sen on vastaanottanut. Pitkien selvittelyjen jälkeen sain vastauksen tyyliin: "puhuin kuskille ja kuski muisteli, että..." jepjep. Oikein vakuuttavaa.
Vs: Päivän :-( Oli paljon siimaa, erilaisia haisusyöttejä (halusin herkästi haistavia kaloja, muuten saanut mitään syötävää kalaa) ja painoja, veneessä (tai siis vedessäkin)... Lähetän tärkeistä asioista, kuten kalastuksesta, mieluummin vaikka yksäriä, täällä kun on kaiken maailman vittuilevia silakoita - en halua tahria pyhää asiaa limaisilla kommenteilla. Tänään uudestaan (jos tämä nuhaisuus helpottaa) ! Kalastuksessa on nastaa kekata omia systeemejä, muunnella vanhaa ainakin. Kuten valokuvauksessakin - pioneerit vievät asioita eteenpäin - usein erehdyksienkin kautta ! Metzgattu on kyllä jo niin moni vousituhansia että aivan uuden keksiminen saattaa olla vaikeaa. Esi-isät kun olivat varsin kekseliäitä. Kalasruskesta otan mielelläni vastaan vinkkejä,asian tiimoilta kokeneilta herrasmieheltä (ja naisiltakin). Liian vähän hyödynnetään huvikalastukseen näitä kivoja rantojamme ...
Vs: Päivän :-( Toivottavasti tänään nappaa pohjaonkeen! Itse en ole Helsingissä juurikaan kalastanut. Vanhankaupunginkosken suvannolla jonkun verran käynyt ja sitten jossain random rannoilla herttoniemi-sörnäinen alueella. Kivinokasta(sieltä aivan nokasta) tulee/tullut heittelemällä jonkin verran ihan pannulle asti joutavaa kalaa. Ja suvannolta myös jotain. Enemmän kalastellut päijänteellä ja ylempänä.
Vs: Päivän :-( Kiitos. Hassua kyllä olin tuolla Kivinokan kärjessä (mm.) just eilen illalla ! ____________________________________________________ Pitäis saada uudet hyvät katiskatkin ... onko kellään kokemusta semmosista linttaan menevistä punotuista (jotain kangastako ne on ?). Ne olis helpompi kuljettaa mun pienellä onkiveneelläni paikasta toiseen ... Eikös tuo Quiquern ollut alan harrastaja ?
Vs: Päivän :-( Saispas tänään sieniä (suppilovahveroita, herkkuatteja ja punikkitatteja- noi mäkin tunnistan) ja hyviä kaloja - se on ehkäpäs maailman parasta ruokaa ! - Est
Vs: Päivän :-( Kokemusta on niistä nailonlankakatiskoista, tosin vain yhden vehkeen verran. Ei sinne juuri mitään mennyt. Saattavat olla hyviä just ja vain ahvenen kutuajan pyynnissä, muuna aikana emempi turhia. Ajattelin heittää sen pois, jos E haluat sen niin saat.
Vs: Päivän :-( Otanpa sen autoon jonain päivänä ja laitan sulle viestiä. Edit: tosin nyt iski ajatus, että veinköhän sen jo sittenkin kaatikselle - harvinaisen siivouspuuskan iskiessä siivoilin pihaa joku aika sitten. Tarkistetaan.
Vs: Päivän :-( Mulla on ollut vain semmosia ihan perinteisä mökkikatiskoja - joita saa melkeinpä joka super (ja vähemmänkin super ) marketista ja huolsitkasta. Tuo kalastelu on hyvää masennuslääkettä- vaikkei mitään saiskaan. Eilenkin oli suu rannalle palattuani ihan hymynvirneessä -vaikkei ollukaan saalista. Oli vain ihanaa haistella merituulia ja olla rauhassa keinumassa aalloilla ... T Etelän Vetelä
Vs: Päivän :-( Kalastus on aina kivaa, pitäs ottaakin noi kalastusvehkeet mukaan mökiltä jos kokeilis jokus täällä etelässäkin kalastusta. Voishan sitä itse kalastettua kalaa syödä tääläkin.
Vs: Päivän :-( Pikkupoikana vetelin näiltä rannoilta paljonkin kalaa - mm. isoin (mun saamani) ahven ja lahna on tästä ihan nykyisen kotirantsuni kupeesta (Kulosaaren ja Herzigan välistä). Ihan tavallisilla mato-ongilla & Suomi-kastemadoilla. Kyllä täältä pitäis nykyäänkin kaloja nousta ! Kumma kyllä että itsekin on "aikuisena" ollut tapana kalastella enimmäkseen järvillä ja mökkeillessä - vaikka merenranta on ihan tuossa ulko-oven vieressä. Eihän sitä tarvitse lähteä merta edemmäs ...