Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

Vs: Päivän :-(

Kyllä mä näkisin, että kuluttaja siinä sen ympäristöteon tekee, jos pantittoman tölkin automaattiin kantaa. Siksi yhtä hyvin sille vois maksaa suosista sen 15 senttiä, oli se sitten virolainen tai kotimainen. Palaa se pätäkkä sitten noihin tukosten selvittelyyn kuitenkin.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Yksinkertainen asia, mutta pitääkö hallituksen puuttua asiaan tai ehkä tehdä EU-aloite.  Meinaan tuota automaattien säätöä siten ettei ne ota sisäänsä niitä, vaikka materiaalin puolesta oikeaan paikkaan menisivät. Ketkä pöljät noita automaatteja säätävät? Laitetaan sitten muovikassien kanssa samaan.

2. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Äläpäs rupea yksilöimään.  Minä käsittelen tölkkejä aina huolellisesti, varsinkin täysiä.

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Kyllähän useimmat automaatit ottavat pantittomankin tölkin.  Toki niitten oikea paikka on siellä takapihan metallinkeräysastiassa, mutta kyllä ne automaattiinkin menevät.  Siellä sekajätteessä ne sitten aiheuttavat puheena olleita ongelmia.

4. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu 2019
  5. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

No ehkä olen kohdannut paikallisen ongelman kun useimmat eivät ota.  Eikä niitä metallikeräyksiäkään ole niin vaivattomasti kuin samalla takapihalla.

6. arko

arko Member

789
    22
    18

Kyllä ne ovat poikkeuksetta meikämannella menneet automaattiin litistettäväksi,ehkä se on ollut tuuria.....?

7. markku55

markku55 Active Member

Jos tuo on totta, niin Finnairia en enää käytä, minä olen varmaan varakas eläkeläinen jolla ei ole enää lapsia holhottavana ja kaikki velat maksettuna.

8. markku55

markku55 Active Member

Olen täysin samaa mieltä, samasta alumiinitlkistä pitäisi maksaa samat 15c on se sitten tuonti-tai kotimaistakamaa, sillä tuo ongelma olisi hoidettu kerralla, ja pikkupojat saisivat kivasti lisätienistiä.
    Onhan purkin alumiinin arvo ihan sama, ja jos se ei ole 15c arvoista, niin purkista maksetaan liian paljon palautuksena, olkoon siis vaikka 10c tai 5c jos se korjaa epätasapainon todellisen arvon ja maksetun pantin välillä.

9. markku55

markku55 Active Member

Metallinkeräysastia ei ole tölkkien oikea paikka, minusta, sillä metallitkin pitää erotella toisistaan, kyllä tölkkienpalautusautomaatit on se oikea paikka, ja niiden pitäisi myös vastaanottaa pantittomatkin tölkit, kuten onneksi ainakin Hangossa monessa paikassa käykin.

10. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Metallien karkea lajittelu on pala kakkua. Sen sijaan en ymmärrä miksi pääkaupunkiseudulla kerätään lasi ja muu sälä erillisiin astioihin, kun Ämmässuon lajittelukentällä ne kolataan kaikki samaan kasaan ja ajetaan maantäytteeksi.

11. Vs: Päivän :-(

En ota kantaa juttuun, mutta keskimäärin olemme rasiteja.

12. markku55

markku55 Active Member

No tuo on asia mikä on myös meikäläistä ihmetyttänyt, monista erikseen lajitelluista jätteistä kaadetaan kaikki samaan jäteauton ruumaan ilman mitään erikseen keräystä. Minusta tuollainen asenne itse jätteen käsittelyvastaavilta on käsittämätöntä, asiakkaat vaaditaan erottelemaan jätteensä, mutta sen jälkeen kaikki sössitään, siitähän se vastuuntunto ympäristöstä kumpuaa :(

13. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
  14. Johannes

Johannes Well-Known Member

2 346
    302
    83
  15. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113
  16. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 536
    351
    83

Kyy puri polvesta. Näyttäisi että yks reikä vaan mutta sattuu ainaki 3 kertaa enemmän ku ampparin pisto. Kuvasin toista kontallani kivikossa enkä huomannu tätä toista ollenkaa.
    Kyyt ei tykkää musta, 3. kerta jo kaikkiaan kun näin käy. Tosin asiaan saattaa vaikuttaa että tarkoituksella niitä etsiskelen..

17. Vs: Päivän :-(

Ui saakeli ! Tuota aina pelkään kun makroja koitan kuvailla..että kohta kyy tokkasee. Hemmetin huonoo tuuria nyt sulla vaan...ja ei näitä voi joka kerta väistää kukaan.

18. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Printtasin juuri 60x90 cm kokoisen printin ja huomasin yhdessä kohtaa CA:ta, joka häiritsee minua. Uusiksi ja sitä ennen CA:n poisto. Menee kloonihommaksi. Vaan ei se mitään, sittenkin ollaan voiton puolella verrattuna filmi- ja
    pimiötouhuihin, ainakin rahallisesti.

Kapa