Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
    Vs: Päivän :-(

    Olen jo vuosikymmenet sitten aloittaa keskustelut suomeksi. Kumppani kyllä tarjoaa valikostaan kieliä, josta sitten voi valita sen millä kommunikointi sujuu parhaiten.

    Jos ranskalainen kysyy että osaatko edes englantia olet voiton puolella.
     
  2. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 276
    47
    48
  3. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Päivän :-(

    Joo, nuo korotetut minimi kuvionkorkeudet ja oikeasti mataloituneet urasyvyydet uusissa renkaissa on olleet kummallinen muutos viimeaikojen renkaissa, ja kuka tuon maksaa, no kuluttaja tietenkin, ja kuka tuosta hyötyy, no valmistajat ja myyjät, mutta kukas sitten maksaa yhteiskunnallisesti tuosta älyttömästä kulutuksesta, no me kaikki tietenkin. Voi helvetti, että on tyhmää touhua.
     
  4. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 453
    563
    113
    Vs: Päivän :-(

    Joo, pelleily senkun jatkuu, vaikka Kyllöskä on jo poistunut ministeriöstä. Helposti rikkoutuvaa väärinhälyttävää skeidaa muutamalla sadalla eurolla taas...
     
  5. Vs: Päivän :-(

    Ai neffe luulee taas, että kyse on suomalaisesta päätöksestä, eytä Kyllönen teki EU-säädöksen. ;-D

    Tehdään aatoja niffelle ;-D
     
  6. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 453
    563
    113
    Vs: Päivän :-(

    Kotimaan uutinen ja kotimaan lainsäädäntöön implementoitava EU-säädös. On meillä paljon vanhempiakin EU-säädöksiä odottamassa implementointia mm. alkoholilainsäädännössä. Miksi siis kiirehtiä kaikkein turhimpien kanssa? No, mutta ei siinä mitään - tee vaan aaltoja - kiva kun löytyy diggareita melkein Turkussest asti... ;)
     
  7. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Vs: Päivän :-(

    Suomessa on - taas - kustannus suurempi kuin muualla, meillä kun useat käyttävät kaksia renkaita. Vaikka uudessa autossa systeemi onkin, niin niihin toisiin renkaisiin se on asennettava. Asennustyö maksaa, anturit 200-300 euroa liikkeessä ja 60-100 nettikaupassa.  Sitten ne on koodattava auton järjestelmään, ja jos vanhat merkit paikkansa pitävät, koodaus tehdään  niin monimutkaiseksi, että sen voi tehdä vain merkkiliikkeessä....  :)

    Talvirengassarjan hinta nousee helposti 500 euroa tuolla systeemillä.

    Ja sitten joka kerta renkaat vaihdettaessa joku anturi piippaa virhettä - etkä muuten tiedä  mikä. Liikkeen laskun mukaan se taitaa aina olla se neljäs avattu :)

    Muutaman vuoden mittaan on minulla ollut kerran (1)  aiheellinen hälytys kaikkien niitten väärien joukossa.  Sanoisin hyötyä melko kyseenalaiseksi.
     
  8. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    63
    48
    Vs: Päivän :-(

    Todellakin. Kukaan ei ole tekstin mukaan tutkinut edes pakkaa kestävyyttä ja silti tehdään pakolliseksi.

    Hienoa. Lisäksi entistä enemmän tasapainottaminen tarvetta pyöriin. Hölmölästä suoraan.
     
  9. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 453
    563
    113
    Vs: Päivän :-(

    Tässä lähisukulaisen Bemarissa on tuollaiset ja niistä on tosiaankin ollut vain riesaa. Talvisin vikakoodiloki jatkuvasti täynnä väärän hälytyksen vuoksi. Lisäksi ne menevät aina välillä oikeasti rikkikin. Aivan tarpeettomia näillä leveyspiireillä.
     
  10. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Vs: Päivän :-(

    Patterikäyttöisten paristo kestää pari vuotta.  Suomessa kun ajetaan kaksilla renkailla, on niitä sisäpuolelle asennettujen pariston vaihtoa varten aina poistettava rengas vanteelta.  Ihan kivaa...

    Halpismallithan asennetaan ulkopuolelle venttiilin suulle. Ne ovat aika vaivattomia, tavallaan kai vain isohko venttiilin hattu. Ruuvailee uuden hajonneen tilalle sitten.  Olettavasti nuo vakiovarusteena olevat kuitenkin asennetaan sisäpuolelle.

    Sittenhän on niitä pyörimisnopeuden eroja mittaavia systeemeitä, mutta kait vain harvoissa merkeissä.  Ne saattavat olla vähemmän huoltoa vaativia, eikä renkaan vaihto ole ongelma.
     
  11. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    63
    48
    Vs: Päivän :-(

    Toista se oli aikanaan (kenties vieläkin) noissa puolustusvoimien venäläisissä Zileissä ja muissa kuorma-autoissa. Hytistä löytyi suoraan vipstaakit ja mittarit pyörien ilmanpaineille. Välillä nekin jopa toimivat, joskin tuppasivat aina jostain vuotamaan jos tätä "etähallintaa" yritti käyttää.

    Renkaiden tasapainoituksen kannalta järjestelmällä ei ollut merkitystä - olivathan renkaat jo uutena likimain nelisnurkkaisia :--)
     
  12. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 276
    47
    48
    Vs: Päivän :-(

    Mahtaako olla Ollila mukana tässäkin? :)
     
  13. Vs: Päivän :-(

    Jos tuo on kallista, niin porukka alkaa ajella nastattomilla kesät talvet. Siinä olisi lisäsyytä saada kunnon kulutuspinta nykyisiin muutamaan milliin.
     
  14. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Vs: Päivän :-(

    Joo. Olen muutamat kitkat ajanut loppuun kesällä, mutta kuluvat lämpimässä aika äkkiä.  En sitten tiedä, olisiko M+S-hyväksyttyjä kovemmasta seoksesta saatavana.  Suomen kysyntä on niin pientä maailman isoja tehtaita ajatellen.

    Nastojen ulinaa en ole viitsinyt kuunnella n.s. Herran vuosiin:  tänä talvenakin olisi ollut ehkä 2 päivänä niille jotain käyttöä, tarvetta ei koskaan.
     
  15. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 453
    563
    113
    Vs: Päivän :-(

    Täältä löytyy vannoutunut nastojen käyttäjä. Erityisesti täällä Etelä-Suomessa nastat ovat talvella merkittävä turvallisuustekijä, koska lunta on vähän ja lämpötilat seilaavat koko talven nollan molemmin puolin. Kaupunkien risteyksissä ja pysäkkien lähettyvillä on lisäksi kiillotettuja jääpaanteita. Molempia on käytetty - aina välillä vaihdettu kitkoihin ja kokeiltu, että joko olisi, mutta ei ole vieläkään. Pehmeys ja ääni eli mukavuustekijät ovat toki nastattomien puolella, mutta tositilanteessa jäisillä tieosuuksilla en pidä kitkattomista, enkä sen puoleen huonokuntoisista nastarenkaistakaan, joten pari kertaa on tullut vaihdettua takaisin nastoihin jo puolessa välissä sesonkia. Kova sivutuuli ja jäinen ajorata saavat mm. aikaan liikennetilanteita, jolloin kitkoilla ajon pitäisi olla kokonaan kielletty.
     
  16. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 684
    547
    113
    Vs: Päivän :-(

    Tänään Elli siirtyi haukkumaan autuaampia oravia.

    Kapa
     

    Liitetyt tiedostot:

  17. hannu523

    hannu523 Well-Known Member

    2 652
    579
    113
    Vs: Päivän :-(

    Keveät mullat Ellille
     
  18. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Päivän :-(

     
  19. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 444
    442
    83
    Vs: Päivän :-(

    Jaksamista.