Vs: Päivän :-( Sinun ajamasi versio "sivistynyt" vittuilu on kyllä aika kaukana linkkaamasi sivuston "sivistyneestä vittuilusta" joksi koettiin ITSEIRONIA, sitä en ole kyllä koskaan huomannut jäsen Vuoren teksteistä, valitettavasti. Jos sanon suoraan, niin aika itseään täysi tämä kyseessä oleva henkilö, en koe hänen antavan mitään lisäarvoa tähän yhteisöön muutamia hyviä teknisiä tietoja lukuun ottamatta. Oletko koskaan tavannut häntä, ehkä sinulla on jotain tietoa hänestä, mitä meillä muilla ei ole?
Vs: Päivän :-( Kattelin äsken jonkun pätkän Hurstin leipäjonosta, ja rupes niin vituttaan toi touhu ! Menis saatana töihin ja muuttaisi halvempaan asuntoon, vaihtaa sitten vaikka paikkakuntaa jos vuokrat on niin kalliita ja niin päin pois. jokaiselle ihmiselle löytyy tästä maasta töitä jos sitä itse haluaa...
Vs: Päivän :-( Ihmejutut teitäkin vituttaa. Mua ärsytti tänään kun kaikilla tuntuu olevan ei kuulu mulle päivä
Vs: Päivän :-( Ei mun tarvi rikastua ja oon aina löytänyt työtä tosin se ei ole ollut sitä tuttua ja turvallista mihin koulutukseni olen saanut... Itseasiassa ei koskaan. Porukalla on nykyään ihme päähänpinttymä että jos juuri oman erikoistutkintoerikoistumisalanerikoisosaajalle ei ole paikkaa vapaana ei viitteitä tehdä mitään... Silti elintason on säilyttävä tekemällä mitään.
Vs: Päivän :-( Joo, yhä enemmän tarvitaan nöyryyttä, ja voin vain kiitollisuudella todeta saaneeni tehdä rakastamiani duuneja, lapsilleni se voi olla jo utopiaa.
Vs: Päivän :-( Jaa, jaa...Niinhän sitä luulisi. Työpaikkoja on 50 000, työttömiä eri nimikkeillä 500 000. Ei mene yhtälöt nyt sujuvasti. Ei tämäkään maa 100 000 siivoojaa tarvitse, vaikka niin voisi yleisönosastokirjoituksista päätellä.
Vs: Päivän :-( Mutta ainahan voi alkaa lääkäriksi, niistä on pulaa. Ei kannata ylpistyä ja pitää siitä siiviojanhommasta niin kiinni!
Vs: Päivän :-( No ei nyt jokaiselle.... Aika monelle kuitenkin löytyisi. N.s. "työttömistä", varsinkin pitkäaikaisista, on iso osuus (todetaan nyt, ettei kaikki, koska joku kuitenkin lukee tahallaan väärin...) sellaisia, joita nyt vaan kukaan ei mihinkään palkaa tai millään työpaikalla katsele. Palovartijoita oli joskus kesäisin Lapin torneissa istuskelemassa, yksi kerrallaan, mutta sellaista epäsosiaaliselle tyypille sopivaa hommaa ei niin paljon nykyisin ole. "Työttömän työnhakijan" nimikkeellä on ehkä 60-70 % sellaisia, jotka joko eivät pysty tai muuten vaan lähde töihin, vaikka sellaista tarjottaisiinkin. Osasyy on se, että työttömän sosiaaliset tuet voivat olla niin hyvät, että pienellä palkalla ei edes kannata lähteä duuniin, vaivaahan siitä vain olisi.
Vs: Päivän :-( Joo, töitä saa vaikka keräämällä niitä työpuun oksilta. Sieltä rahapuun viereltä. Toki osa voi työn löytää, mutta kannustinloukkujen maassa se ei oikein tunnu mielekkäältä. Kalliista stadista pois muuttaminen ei monelle ole realiteetti. Kuten ei muistakaan paikoista muuttaminen. Muuttaminen kun sekin vaatii rahaa ja kun sitä ei ole niin ei ole. Köyhimmät saavat usein asunnon lähinnä kaupunkien/kuntien vuokra-asunnoista. Niihin taas ei pääse, jollei ole jo asukkaana ko. Kaupungissa/kunnassa.
Vs: Päivän :-( Ne ovat laitoshuoltajia nykyään. Siivoajia on enään vähän. Entiseen 'siivoajan' työhön sisältyy nykyään kaikkea uutta, mukaanlukien ruoan jakelu ja vaatteiden pukeminen. Yllätyin kun tutustuin laitoshuoltajan tutkintoon ja oppikirjoihin. Nimim. Varastomies-siivoaja-sähköasentaja-autonkuljettaja-puutarha-apulainen-ohjelmistosuunnittelija-kauppa-apulainen ja työtön.
Vs: Päivän :-( Sitä minä en ole koskaan käsittänyt, että joltakin ryhmältä "viedään" jotakin, jos tälle ryhmälle annetaan ilmaista rahaa hieman entistä vähemmän. Mutta muuten olen sitä mieltä, että täytyy olla kelvoton hallitus, kun ei kolmea miljardia pysty säästämään niin, ettei se olisi mistään pois.
Vs: Päivän :-( Eiköhän valtiolla samoin kuin kunnillakin ole aika paljon piiloenergiaa käytössään josta vaan maksetaan, mutta sitä ei käytetä. Edelleen on voimissaan se asenne, että autokuski ajaa vain autoa ja katselee kun lapiomies kaivaa työnjohtajan valvonnassa ja saattaapi olla, että paikalla on myös apumies jos tulisi jotain ylimääräistä eteen. Juuri eilen katselin työryhmää joka taisi vaihtaa katulamppuja, miehiä oli neljä ja heistä yksi taisi duunata jotain henkilönostimen korissa, muuta seurustelivat ja vetelivät röökiä. Onhan se kivaa, että saa palkkaa tekemättä mitään, mutta en mitenkään koe noitten lusmuilijoitten palkanmaksua asiallisena sen enempää kuin kuntaa, valtiota, yhteiskuntaa pystyssä pitävänäkään. Jos ei valtion ja kuntien tehokkuus parane, niin siitä me saamme kärsiä kaikki elintason laskuna. Kolme miljardia ei ole mikään ongelma säästää jos päättäjät vaan tietäisi miten se tehdään ja missä ne piilokustannukset sijaitsee, nykyiset säästöohjelmat vaan tukevat aikojen myötä syntyneiden turhien kustannusten ja byrokratian säilymistä, valitettavasti. Edit: Alkoholiveroa ei uskallettu nostaa, miksi ihmeessä, ei kai tuo Viron kävijöiden osuus nyt niin helvetin iso ole, etteikö veronkorotuksilla saataisi enemmän rahaa kasaan kuin nykyisillä?
Vs: Päivän :-( Kyllä se on aika iso ja tulee kasvamaan, röökin hinta kun nousee tarpeeksi niin blaadajatkin lähtevät viroon ja tuovat sitten brenkut päälle, sillä se valtion talous pannaan kuntoon alkoholiongelmista puhumattakaan.
Vs: Päivän :-( Valtio (kokoomus+vihreät) on suuressa viisaudessaan päättänyt rankaista omalla autolla työssäkäymistä ja eritoten oman auton työkäyttöä. Samalla ovat päättäneet työttömille työnhaun aina vaan kauenpaa ja työnantajat vaativat oman auton käyttöä. Jos näitä veronkorotuksia ei saa kompensoitua palkassa, niin voihan sitä jäädä sitten vaihtoehtoisesti pois työelämästä valtion elätettäväksi. Sitten on aikaa reissata Viroon hakemaan viinaa!