Vs: Päivän :-( Epäonnistuneen Pentax 6x7 200mm objektiiviostoksen jälkimaininkeja nyt selvitellään, palauttamani M-sarjan lasi ei vieläkään ole mennyt perille, vaikka se lähti Suomesta jo 4:s tätä kuuta. Myyjän maksama palautuskustannus, 25,50€, ei edelleenkään ole tullut tililleni, eikä koskaan tulekaan, on tuo PayPal vaan byrokraattinen putiikki, turvallinen ja ... blah.
Vs: Päivän :-( Myös ruis ja ohra oli lisätty tuohon samaan nippuun, taho joka sanoo ruisleivän olevan vaarallista, ei saa minulta luottamusta. Eiköhän tässäkin asiassa, kuten niin monessa muussa, ole mieluumminkin kyse monipuolisesta ruuasta vastaan yksipuolinen ruoka.
Vs: Päivän :-( Puhun kokemuksesta. Kun olen jättänyt kaikki viljatuotteet pois on tapahtunut myös keholle jotain. No kaikki ja kaikki, ei nyt ihan niin mustavalkoista mulla ole. Olen jotakin syönny ja syön vastakin. Mutta kyllä mä allekirjoitan ton, kaikki vilja pois. Eihän se normaalipainosella olekkaan ongelma. Mutta tämmösellä fatboy tyyppisillä yksi hyvä vaihtoehto jota kannattaa kokeilla.
Vs: Päivän :-( Ruis on monessa mielessä terveellistä, haitat ja hyödyt yhteen laskien uskoisin selkeästi plussan puolella, pari palaa Reissumiestä aamulla ei ketään lihota kunhan katsoo mitä niiden ruispalojen päälle laittaa. Minä olen ollut huomaavani, että vatsan toiminnan ja monen muun asian lisäksi rukiilla on positiivinen vaikutus mm eturauhasen turvotuksen helpottamiseen.
Vs: Päivän :-( Eri tahojen kommentteja lukeneeni olen totaalisen myrkyttynyt ja kuollut useaan kertaan. Jospa lopettaisin syömisen kokonaan, saisin varmaan muutaman elinpäivänsä itselleni. Nekin nälässä ohjeita lukien. Kapa
Vs: Päivän :-( Minusta ihmisen kannattaa syödä sitä, mitä tekee mieli. Jos tekee mieli sipsejä, tarkoittaa se sitä, että elimistö tarvitsee suolaa, muuten tulee kramppeja. Jos tekee mieli suklaata, niin siitä vain. Kunhan ei syö mitään liikaa, tervellistäkään. Vain sen verran, että nälkä menee pois. Ongelma ei ole se mitä syö, vaan se, että syö liikaa. T Jukka
Vs: Päivän :-( Jokainen ihminen on yksilönsä, kukaan ei voi kertoa toiselle mikä on hyvää syömistä, itse se täytyy selvittää.
Vs: Päivän :-( Leipureille tulee ensimmäisenä ruisjauhoista ongelmia, iholle ja allergiaa yms. Usea tietää että ruisleipä tekee vatsalle väänteitä yms. Joten en näkis tuota ruis asiaa näin vanhanaaiksen typeränä että "ruista ranteeseen". Nykyään asiasta jotakin jo tiedetään. Halusin vain Markulle kertoa tämän, kun sä olet niin hyvä näissä lihomis ja vatsa asioissa.
Vs: Päivän :-( Ruispalat, reissumies etc, hyvin paljon tungettu vehnää sekaan. Jos on itse mahd. leipoa, niin suosittelen kokeilemaan spelttiä.
Vs: Päivän :-( Monissa ruisleivissä on vehnää yhtä paljon kuin ruista ja sitten siirappia ym skeidaa ilmeisesti käsiteltävyyden takia?
Vs: Päivän :-( Joo, tosi hyvä just lihoamis asioissa Tiedän, että ensinnäkin ruista on montaa sorttia, monet on sille enemmän tai vähemmän allergisia jne., ei siis ruista niille joille se ei sovi, mutta suotakoon se niille joille se sopii. Nykyleivissä on valitettavan paljon aineksia joista on hyötyä enemmän leivän valmistamisen ja säilyvyyden kannalta kuin sen ravintoarvon kannalta. Ruisleipiäkin on montaa eri sorttia, tuoteselostetta kannattaa katsella ennen kuin valitsee sen oman mielen mukaisimman, täydellistä ei olekaan. Juu ja speltti on hyvä leivän raaka-aine, pitäis opetella leipomaan.
Vs: Päivän :-( Tavallista REALia kannattaa syödä, jos haluaa syödä mahdollisimman puhdasta ja terveellistä suurtuotantoleipää. Kaikki itse tehdyt kokeilut ovat sitten asia erikseen. Speltti on kyllä todella hyvää.