Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

1. Tilus

Tilus

237
    0
    0
    Vs: Päivän :-(

Tässä voi toki olla ihan perustavanlaatuiset erot ihmismielessäkin takana. On keräilijäluonteita ja sitten niitä, joille fyysisellä omaisuudella ei niin hirveästi ole merkitystä. Itse kuulun jälkimmäisiin.

Jaksan aina ihmetellä esim. muuttojen yhteydessä miten älyttömät määrät tyypeillä on turhaa kamaa, joita sitten roudataan loputtomasti asunnosta ja varastosta toiseen.

Jos joku suuri moraalikato on ilmassa niin mun mielestä se ainakin länsimaissa liittyy enemmän tavaroiden haalimiseen kun niiden pöllimiseen.

2. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Sorgen, mutta mun mielestäni tavarakulttuurin paheksuminen on puolestaan vähän off topic. Kun aloitin aiempana, puhuin narkkien varastelusta ja ryöstelystä. Ainakin jälkimmäisessä yhdistyy kaikki edellä mainitut elementit raiskausta lukuun ottamatta. Vähän siihen tyyliin, kun esim. taiteiden yönä siltä valokuvauksen harrastajalta lähti kameralaukku. Ei ne kamerat mitään, mutta se pesis-maila, joka kajahti sen jätkän takaraivoon juuri hetkeä aikaisemmin ennen kuin ne kameraroinat otettiin myytäväksi. Eikä niitä syyllisiä kaukaa tarvitse hakea. Ne ovat Diakonissalaitoksen asiakkaita odottamassa aamuruokintaa. Kaikki kantakaupunkilaiset sen tietävät, mutta ongelmalle ei tehdä mitään.

3. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83

Mistä näitä paremmmin tietäjiä sikiää. Kun toiset elävät toisin kuin minä, heillä on moraalissa ongelma. Kun he käyttävät tulonsa vaikka vaatteiden tai kameroiden ostamiseen, he ovat moraalittomia. Minun tapani käyttää käytettävissä olevat resurssini on ainoa absoluuttisesti oikea.

Muuten olen sitä mieltä, että henkilö joka käyttää varastamisen sijaan sanaa pölliminen on moraalisesti arveluttava.

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Kyllä sen kuitenkin huomaisi heti, kummassakin tapauksessa. Kai.

5. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Kuka Kai?

6. Tilus

Tilus

237
    0
    0

Ei ollut siis tarkoitus haastaa riitaa tai olla absoluuttisen oikeassa mistään. Tuon mielipiteeni takana toki seison, mutta se nyt tosiaan on vain yhden tyypin mielipide. Jokainen saa luonnollisesti tehdä rahoillaan ja resursseillaan mitä haluaa ja olla asioista mitä mieltä haluaa.

Täältä tähän.

7. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

"Tiedät kai kuka."

Lordi Voldemort – Wikipedia

8. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83

Minusta vain oli kovin vahva väite puhua moraalikadosta tuossa yhteydessä. Hieman suutuin, kuten saatoit havaita. Olen pahoillani siitä, ei pitäisi.

9. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 141
    41
    48
  10. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38

[QUOTE>
    [/QUOTE]

Ei tämä mikään hapannamajuttu ole. Hienoa että ihmisen metaboliasta saadaan tarkentavaa tietoa (edellyttäen että tulokset ovat totta...).  Eikös se ole hyvä, jos todetaan että pillerit ovat humpuukia ja monipuolinen ruokavalio on parasta?

11. Vs: Päivän :-(

Eikä pitäisi edes tulla ylätyksenä. Se että jossain on jotain ainetta, ei taatusti kerro kaikkea, edes sen aineen vaikutuksista. Helppona esimerkkinä: teessä on kofeiinia, mutta vaikutus on erilainen kuin kahvissa nautittuna.

12. Vs: Päivän :-(

Minä olen ajatellut asian niin, että mieluummin syön voita ja elän sitten vaikka vähemmän aikaa.
    Joskaan en ikinä ole uskonut, että teolliset margariinit voita terveellisempiä olisivat, jo pelkkään makuun lienee mahdollista menehtyä :)

13. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Voita on aina jääkaapissa erilaisia tarpeita varten, mutta maun takia leivän päälle laitan aina majoneesia. Ja aitoa majoneesia joka siis on öljyä pääosin ja loput kananmunaa.  Tätä on jatkunut jo ainakin viisi vuotta, joten kestosuosikista on kyse. Jo pienenä tein majoneesia kotona.

Muikutkin tulee paistettua usein öljyssä maun takia.  Ei sillä että voi olisi pahaa, vaan että siihen kyllästyy ja öljyllä tulee kalan maku esiin puhtaampana.  Olen kyllä ruvennut paistamaan niitä myös uunipellillä.  Ja joskus kun saa tuoreita silakoita (eipä ole kaupassa näkynyt), niitä tietty.

14. Vs: Päivän :-(

Voi ei ole pahaa, mutta se haisee paistaessa kammottavalle.

15. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83

Voi on voi on voi. Voissa paistettu on suurinta herkkua, kruununa voissa paistettu muikku ja kuha, samana päivänä järvestä otettu. Öljyä voi käyttää  peruspaistoon, kun tehdään perisuomalaista hyvää käytetään voita. Ja leivän päällä ei voi kuvitella mitään kasveista puristettua, maistuu eltaantuneelta verrattuna raikkaaseen voihin. Mutta voi kyllä kuuluisi mieluumin topicciin Päivän :) !

16. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Näkisin mielelläni, että valinnan vapaus eutanasian suhteen toteutuisi. Sitten voisi elää hyvän, joskin lyhyemmän elämän ja jouduttaa lähtöä ennen kuin homma menee kitumiseksi.

17. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Samaa mieltä - voi ja kerma ovat lähes kaikkien herkkujen perusainesosia.

18. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Mun mielestä ei ollenkaan..... ;)

19. markku55

markku55 Active Member

Nyt olet asian ytimessä, huomasin eläkeajan lähestyessä lisänneeni hurjasti aikaani täällä ja nyt potkut saaneena ei mulla mutta hommaa enää olekaan ;-))
    Ai niin, on tässä se harmi, että lapset on ryhtyneet aika laiskoiksi, fillaria ei käytetä vaikka kelit olisi ihan ok, joten aamuin, päivin ja illoin iskä vie, hakee, kuljettaa, tuo jne. jatkuvasti, ja iskän kuljettamisia ei kyseenalaisteta, lasten tarvetta kuljetuksiin ei saa kyseenalaistaa.
    Kun heitin 11v pojan pallokentälle tänään, niin kerroin ajatukseni, hänellä on vielä todennäköisimmin yli 70v aikaa elää omaa elämäänsä, isällä ehkä vain 10v, miksi iskän pitäisi olla taksikuskin hommissa silloin kun hän pystyy hoitamaan omat liikkumiset fillarilla kuten lähes kaikki muutkin luokkatoverit tekee - ei tainnut mennä perille :(

20. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38

Aika julmaa, jos elämässä ei ole muuta kun olla kakaroiden taksikuskina tai roikkua kameralaukku.com foorumilla.

Nettiriippuvuuteen on tarjolla ammattiapua. Olisiko aika kokeilla?

21. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Kannattaisi harrastaa jotain missä saisi mielekästä tekemistä :)