Vs: Päivän :-( Ei se avaimen patteri siihen ajoneston siruun saa vaikuttaa. Se pitää toimia vaikka heittää sen kaukkari osan patterin mäkeen. Ainakin sen ikäisessä... Toimihan se ajonesto varaavaimessakin eikä siinä edes ole kaukosäädin osaa / patteria. Se lasiputken näköinen siru vaan sisällä. Edit: Primeralla ajelin vähän aikaa silleen että se ajoneston siru oli teipattu siihen transponderi anteenin kohtaan virtalukkon viereen. Oli se vastaanotin vähän heikossa hapessa, eikä jaksanut tunnistaa sirua avaimen sisältä...
Vs: Päivän :-( Oli joku aika sitten vanha Toyotan avain niin kulunut, että piti ostaa uusi. Sen ohjelmointi oli hupaisa puuha... Proseduuri oli aika pitkä. Avain pantiin virtalukkoon, sitten piti (jotain sinne päin, pirukaan niitä muistaisi) polkaista jarrua kuudesti ja kytkintä viidesti (tai päinvastoin), kääntää valot päälle ja vilkku pois, raaputtaa rattia tms. jne. Jos kaikki ne sai tehtyä listan mukaan, niin voilá - uusi avain oli ohjelmoitu ja käynnisti auton. Se Ladan veivi kyllä tuli pari kertaa mieleen.
Vs: Päivän :-( Mitä sitten, kun patteri loppuu ajon aikana? Auto sammuu täydestä vauhdista ja pamahtaa rattilukkoon?
Vs: Päivän :-( Monta pikkujuttua on selvinnyt omista ja tuttavien autoista tolla 18€ maksaneella bluetooth OBD (ELM327) 1.4 palikalla ja ilmaisella Torque ohjelmalla GooglePlay:stä. Pro versio ilman mainoksia joku 4€ Suosittelen... Lukee kaikkia OBD protokollia ainakin euroautoista, mukaanlukien CAN väylä. Tosin vaan ECU:uun liittyen. Kori- turvalaitteet vaatii paremman palikan / softan...
Vs: Päivän :-( No siihen se ei onneksi vaikuta niikun kirjoittelinkin. Eikä se ratti lukkoon mene jos avainta ei nyhdä pois virtalukosta. Sammuu tosin jos se ajonesto päälle ajossa pamahtaa... Oon mä joskus yhden vanhan bemarin meinannu rampista ulos ajaa kun meni lisälaitteiden käyttöhihna poikki. Menee meinaan ohjaus aika jäykäksi kun lopetti tehostaja pyörimisen...
Vs: Päivän :-( Kuten edellä kirjoitetusta ilmeni, ei sillä patterilla ole mitään tekemistä virtalukon ja ajonestolaitteiden kanssa. Se on vain ovilukituksen kaukosäätimeen. Se aojenstotietsikan siru on eri juttu, joskin samoissa kuorissa.
Vs: Päivän :-( Aika lähelle muuten muistin sen Toyotan avainkoodauksen Niitä polkimia piti kuitenkin painaa jossain välissä yhtäaikaa.
Vs: Päivän :-( Mondeossa oli joku samantapainen proseduuri jos ei ehtiny kaukkarin patteria tietyssä ajassa vaihtaa... Piti ainakin kuskin ovea avata / sulkea. Käännellä avainta ja laskee sen kojetaulun ledin vilkahduksia. Luulin ensin että joku oli nettiin piloillaan moiset ohjeet laittanu
Vs: Päivän :-( Microsoftin luvattiin tekevän autoista tämmöisiä, mutta osaa ne näemmä muutkin ;-) lainaaminen lainaa näköjään vain viimeistä viestiä? Kas kas...
Vs: Päivän :-( Tuo oli tosiaan uutta. Ajonestonhan pitää estää käynnistäminen ensisijaisesti ja niinhän ne alunperin tekivätkin.
Vs: Päivän :-( Niin ne tekevät vieläkin. Käynnistettävässä autossa on sitä virtaa, ja sillä luetaan koodi sieltä avaimen sirusta. 90-luvun loppupuolen autot taisivat toimia niinkin, että teippasi sen sirun virtalukon kylkeen, riitti, että se on jossain läheisyydessä. Kuten nykyautoissakin, riittää, että avain on taskussa tai kassissa. Käynnistyvät napista. Tämän vuosituhannen autoissa on eri systeemi, jonkinlainen vaihtuva koodaus, avain ja virtalukko seurustelevat enemmän keskenään. Voipi olla, että siihen tarvitaan avaimen patterivirtaakin, enpä tunne asiaa.
Vs: Päivän :-( Päätin ladata akkua, varmuuden vuoksi vaikken uskokaan sen olevan syynä moiseen. Kiva käydä 2 tunnin välein antamassa lisäaikaa tolpalle ;-}
Vs: Päivän :-( Saattaa olla uusissa juuri niin ja vähän "paremmissa" vanhemmissakin missä näitä avaimettomia käynnistyksiä jne. Tossa mun 2005 mallisessa Saksan Mossessa, eli Opelissa viel sellanen perinteinen siru avaimessa. Sillä lähti kyllä käyntiin vaikka olikin kaukosäätimestä patteri loppu...
Vs: Päivän :-( Tjoo-o, niin on mullakin ollut todennäköisesti jokaisessa autossa. Kyllä ne ovat lähteneet käyntiin ilman avaimen virtaa ja ovetkin ovat auenneet manuaalisesti. Noissa uusissahan pitää kantaa paristopakettia taskussa sitten - ei hitto...
Vs: Päivän :-( Rupes tekee mieli... opiskaa Canon EF f2.8 16-35 II. Kuvasin eilen ykkösellä ja kuulemma kakkonen on vielä parempi tai ainakin tarkempi ja kontrastikkaampi... saas nähä tekeekö mieli vielä myöhemminkin.
Vs: Päivän :-( On se hyvä, se II malli! Mutta eipä ole huono ykkönenkään kun ottaa polttovälin huomioon. Taisin johonkin optiikka ketjuun jotain sillä vanhalla mallilla kuvattuja postatakin. Nykyään omistuksessa se II malli, mutta jäänyt jostain syystä aika vähälle käytölle...
Vs: Päivän :-( Canonissa on se etu, että sitä ei tee mieli. - Ai niin, tämähän kai kuuluisi toiseen ketjuun. No, laitetaan tähän
Vs: Päivän :-( Hommansa kullakin... http://www.hs.fi/kotimaa/a1389791846607 ... ref=og-url"]http://www.hs.fi/kotimaa/a1389791846607?jako=a8d526c0847a8d2e52d29083ef379539&ref=og-url