Vs: Päivän :-( Pahimmillaan käy niin, että joulua ennen pois ja käsketään pitämään kaikki lomat (kaverille kävi juuri näin). Mun viimeinen työ loppui 2v sitten joulukuun viimeisenä. Välipäivät piti olla töissä ja dokumentoida + viimeistellä kaikkea uuden omistajafirman tarpeisiin...
Vs: Päivän :-( Muistaisin, että tuo olisi laitomtakin lähettää työntekijä joulunpyhiksi kotiin lappu kourassa. Siinä on joku suoja-aika, koska osa ihmisistä viettää olosuhteiden pakosta joko tahtoen tai tahtomattaan joulun yksin kotona ja silloin saattaa ranteet auki-mentaliteetti saada voiton vahvemmastakin persoonasta. Tosin ei kai tuota enää nykyään noudateta, kuten ei mitään muutakaan työlainsäädäntöä.
Vs: Päivän :-( Saattaa olla täälläkin lähempänä kun arvaankaan. 14v. aikana oon tehnyt suurinpiirtein samaa hommaa samassa paikassa, samalla sähköliiton sopimuksella ja ehdoilla neljässä eri firmassa. Menin töihin StoraEnso:lle, sitten oltiin Enson omistama SaimaaServices. Seuraavaksi ABB:n / Enson puoliksi omistama Efora ja nyt sitten taas Efora kokonaan Enson omistuksessa. Mitähän seuraavaksi. Vähän ollu huhuja että etsiivät uutta omistajaa ja siinä sivussa sopimusalan vaihtoa. Jos teknologiateollisuuden sopimus niin se olisi sellainen 12 -15 000€ / v tuloista pois...
Vs: Päivän :-( Kiitos tuesta, Joo ei ole työvelvoitetta, annettiin tämä päivä aikaa selvittää työpaikka ja siirtää minulle tärkeät e-mail osoitteet uuteen sähköpostiosoitteeseen. Luulen olevani niin vahva kaveri, etten ota tätä ala-arvoista kohtelua itseeni, vaan tunnen oman arvoni noiden 36,5 vuoden ajalta ja olen edelleen siitä ylpeä. Minun aikana on myyntipäälliköitä ollut toistakymmentä, samoin ostopäälliköitä, toimareitakin viisi joista viimeinen hiffasi minun tarpeettomuuden. Tämän viimeisen aikana siirrettiin suuri osa tuotannosta Taiwaniin, Indoneesiaan ja lopulta myös Liettuaan. Jopojen osalta, jotka siirrettiin Taiwaniin, alkoi heti tulla ongelmia pintakäsittelyn laadun osalta, eikä siihen kaikista varoituksistani huolimatta suhtauduttu vakavasti. Lopulta kun pitkien laskentaprojektien jälkeen todettiin, että ehkäpä se tuotanto Suomessa on siltikin vähintään yhtä edullista vaikka laatu oli selkeästi parempaa mm jauhemaalauksen takia ja kaikesta aiemmasta vastustuksesta huolimatta saatiin painostettua tuotannon siirtäminen takaisin Hankoon. Jopon siirto Suomeen sai hurjan mediamylläkän aikaiseksi, ja samana syksynä myytiin enemmän jopoja kuin koskaan mitään pyöriä samaan aikaan aikaisemmin. Tämä samainen herra joka siirsi tuotannon Taiwaniin, otti lopulta jopon myyntimenestyksen Suomeen siirron jälkeen omaksi edukseen ja sai 10.000€ palkinnon Suomen parhaiten markkinoinnissa menestyneenä insinöörinä - helvetti mitä paskaa koko juttu!
Vs: Päivän :-( Jopo on ihan paska polkee, poikottiin!!! Vaikka en olis ikinä ostanut moista kuolemanloukua.
Vs: Päivän :-( Tämä ei ollut tarkoitukseni, vain kertoa millainen on johto tänä päivänä. En menisi boikotoimaan kotimaista tuotantoa sen takia, että johto on toiminut väärin, se ei auta niitä jotka edelleen saavat toimeentulonsa Helkamalta. Pyörät ovat yhtä hyviä, on johtajana kuka vaan, no ainakin jonkun aikaa.
Vs: Päivän :-( "Voiton ratkaisivat xxxxxx vahva kuluttajabisnesosaaminen sekä toimenpiteet työpaikkojen säilyttämiseksi Suomessa." Edit: Hymiö p...een.
Vs: Päivän :-( En mä Jopoa olisi ostanut missään tapauksessa, muuten mulle piisaa ihan normipyörä, hifistelyt jätän muille.
Vs: Päivän :-( Elä sinä Markku välitä! Jos joku naurettavaksi itsensä tekee niin se joka tosiaankin yrittää väittää säästötoimenpiteeksi. Ihmiset on pienisieluisia mutta paras kosto on olla itse suurisieluinen kaikesta huolimatta. Meidän vanha keltainen joponraato on lähdössä Hampuriin toivotaan että siihen saadaan kohtalaisen autenttiset varaosat - runkohan on timmi jostain seitkytluvulta. Mahtavaa joulua.
Vs: Päivän :-( Haluaa käyttää vuescania, haluaa. Mutta plustek & osx maveric ei anna. Silverfastilla en nyt oikein ota selvää onko noi kinonegat oikeasti paskoja vai sysipaskoja.
Vs: Päivän :-( Samaa pelkoa jatkuvasti täällä ollut tutuilla Varkuden eforalla, en tiedä viimeaikaisia yt- tai muita suunnitelmia. T Jukka
Vs: Päivän :-( Jonkun kerran sielläkin käynyt. Mukavan kompakti tehdasalue... Varkauteen tulossa todennäköisesti iso investointi. Muuttaavat PK3:sen kartonkikoneeksi, eli eiköhän sielläkin kunnossapitoa ja suunnittelua tarvita tulevaisuudessakin. Se on tietysti eri asia kuka ne tekee... On jo yt-huhuja ollut täälläkin ja ainakin Veitsiluodossa menossa. Meillä siirtyi / siirtyy osa väestä takaisin Ensolle ja jatkaavat vuoro-käyttökunnossapidossa. En edes hakenut, ei enää vuorotyöt nappaa... Onneksi tullut tehtyä vielä kuvaushommiakin lisänä. Ihan senkin takia että saa pidettyä vähän jalkaa oven välissä.
Vs: Päivän :-( Pikkasen on ajat muuttuneet, paperimiehet oli aika takki auki takavuosina.Muistan Warkauden semikulta-ajat hyvin.Moni heistä on kai tupaukko.
Vs: Päivän :-( Muistuu mieleen yksi junan ravintolavaunussa. Satuin kal... kahville vastapäätä. Piti papan välttämättä kertoa satunnaiselle kanssamatkustajalle, että tienaa yli 7000 euroa kuussa. Silloin joskus kun euro oli uusi.
Vs: Päivän :-( Niillä rahoilla pyöritettiin suomen kansantaloutta. Ei menneet rahat veroparatiiseihin.